User Käyttäjä Salasana  

lauantai 2.8.2025 / 01:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > firefox ei tunnista windows media playeriä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Firefox ei tunnista Windows Media Playeriä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
BuuBo
Newbie
_
31. lokakuuta 2006 @ 07:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on Firefox 2 ja Windows Media Player 10 enkä saa enää kaikkia windowsin media playerin toistamia videoita auki netissä (wmv, AVI, jne..).

Esim. riemurasiassa http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-15567
näkyy siinä missä videon pitäisi näkyä pelkkä valkoinen ruutu.

Ylen elävä arkisto http://www.yle.fi/elavaarkisto toistaa kyllä videot mutta ei oikein (, siis ei samanlailla kuin explorer) ja kun sieltä klikkaa jonkun videon ja klikkaa asetukset ja testaa laitteesi, tulee ilmoitus: Windows Media Player:n versiota ei pystytä varmistamaan.

Internet explorerilla kaikki videot toimii oikein. Olen kokeillut asentaa media playerin ja firefoxin uudestaan mut ei auta.
Ei viittis käyttää aina exploreria ku pitäisi nähdä joitain videoita...
Auttakaa.
Staff Member

32 tuotearviota
_
1. marraskuuta 2006 @ 07:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
https://addons.mozilla.org/firefox/446/
tuota voi kokeilla.
BuuBo
Newbie
_
1. marraskuuta 2006 @ 13:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se kyllä toimi mut sillä joutuu aukoon videot uuteen ikkunaan.
Ihme homma, ku kaverin koneella on samat ohjelmat ku mulla ja sillä videot toimii oikein...
Tuolla on sama ongelma
http://www.riemurasia.net/foorumi/sujet.php?sujet=490
Auttakaa joku
Member

2 tuotearviota
_
1. marraskuuta 2006 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile ladata playereitä Firefox tools-> add-ons -> get extensions -> plug ins
BuuBo
Newbie
_
2. marraskuuta 2006 @ 10:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Äsken kävin hakeen operan ni se näyttää videot mutta venyttää osaa videoista paljon normaalia matalammaksi. Kävin hakemassa myös windows mwdia player 11:n.
Explorer video toimii oikein
Firefox pelkkä valkoinen ruutu
Opera Venyttää videota

Auttakaa kun en halua käyttää IE:tä
JarmoJ
Suspended due to non-functional email address
_
2. marraskuuta 2006 @ 22:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla oli myös ongelmia Firefoxin ja Media Player-pluginin kanssa.

Löysin ratkaisun linkistä:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206213

Tein kuten kohdassa -Restoring the Windows Media Player plugin- ehdotetaan. Imuroin kolme dll-failia annetuista osoitteista ja kopioin ne sekä WMP-kansioon että Firefoxin plugins-kansioon.
(Pelkästään Media Player-kansioon kopiointi ei mulla riittänyt).

Media Playeristä itse asiassa puuttui vain yksi niistä ja Firefoksissakin oli samannimisiä, mutta oudosti kaikki yhden kilotavun kokoisia, joten uudet ja toimivat vaan kehiin!

Ohjelmistokokoonpanoni on tosin antiikkinen (Win98SE, WMP 9, Ffox 1.5),
mutta linkin ohjeet pätevät uudemmillekin versioille.

(Tuo riemurasia-video näkyi ja kuului ihan OK.)
BuuBo
Newbie
_
3. marraskuuta 2006 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos. Nyt alkoi toimimaan.
Osa videoist on vaan vielä oudon venyneitä. Esim riemurasiassa. Mut voi johtua tosta media player 11:sta. Pitää yrittää saada vanhempi versio siitä. Mut jos joku osaa auttaa niin kiitos paljon.
Mainos
_
__

_
JarmoJ
Suspended due to non-functional email address
_
3. marraskuuta 2006 @ 22:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä juttu, että linkistäni oli apua!

Kun vie kursorin videoikkunan päälle ja klikkaa oikealla,
voi ilmestyvästä valikosta valita, missä koossa video näkyy:
zoomaa->koko näyttö, 50%, 100%, 200%

Mulla on siis WMP 9 ja kun valitsee 200%, silloin kuva näkyy
"venytettynä". Oletusarvoisesti videot aukeavat mulla sekä
Ylen että Riemurasian sivulla sataprosenttisina.

Muuten: kun vaihtelen tuota zoomaus-astetta, tapahtuu niin, että
osa videon kuva-alasta näkyy valkoisena (valkoinen neliö tai suorakulmio) tai kun koko näytöstä palaan takaisin "entiseen", on koko video pelkkää valkoista.

Lääke vaivaan on...ravistelu!
Otan kiinni pystyvierityspalkista tai (esim. Ylen tapauksessa)
ikkunan yläpalkista ja "ravistelen" eli liikutan tuota videoikkunaa
ja kuva näkyy ilman "valkaisua".

Eipä silti, moni video vain paranee "valkovideona" katseltuna!
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > firefox ei tunnista windows media playeriä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy