User Käyttäjä Salasana  

perjantai 14.2.2025 / 01:30
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > xgl:n asennus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
XGL:n Asennus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Silense
Suspended due to non-functional email address
_
4. marraskuuta 2006 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensinnäkin olen todella yllättynyt siittä, että en löytänyt tästä mitään topikkia täältä, kumminkin aika paljon ollu puhetta muuallakin, eikä ainakaan mitä itse olen ymmäärtänyt kovin helppo homma.

En ole erityisen hyvä koneen käytössä vielä vähemmän Linuxin kanssa, kumminkin olen tutustunut komentoriviin etc.

Olen kokeillut muutamia ohjeita netistä ja saanut koneeni siihen kuntoon, että graafinen tila ei suostu enään latautumaan...

Nyt haluisin perusteellisen ohjeen XGL:n asenukseen, mieluiten suomenkielisen tai sitten englanninkielisen joka sitten on selkeä ja helppo.

Tai sitten joku joka on asiaan perusteellisesti tutustunu voisi neuvoa, ihan miten vaan kunhan saisin sen toimimaan.

Eli käyttöjärjestelmänä on tämä 6.06 Ubuntu ja Ati Radeon 9600 XT käytössä.

Edit: Anteeksi sekoilen, eri kone käytössä xD Eli siis Ati eikä Nvidia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. marraskuuta 2006 @ 15:00

Senior Member
_
4. marraskuuta 2006 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Google antaa hakusanoilla "ubuntu xgl hoto" ekana linkkinä tälläisen step-by-step ohjeen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=127090

Olisikohan tuosta apua?

Mutta varoituksen sana vielä jos kerran et kovin perillä ole linuxista ja komentorivityöskentelykin aristaa, niin mieti nyt vielä toisen kerran. Tuo XGL on vielä aikalailla testivaiheessa, ongelmia saattaa, ja todennäköisesti tulee..
Member
_
4. marraskuuta 2006 @ 19:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ymmärtääkseni uusimmassa ubuntussa (6.10) on vakiona asennettuna Xorg 7.1-versio. Tämä taasen sisältää IMO paremman vaihtoehdon XGL:lle, nimeltään AIGLX (tarkemmat eroavaisuudet yms, voit oma-alotteisesti kaivaa esille vaikka wikipediasta). Jos nyt välttämättä haluat Compiz:ia / Beryliä tms. testata, suosittelisin sinua päivittämään ubuntun uudempaan versioon ja testaamaan sitä AIGLX:n avulla. Kannattaa kuitenkin huomata, että atin binääriajurit eivät vielä AIGLX:ää tue, joten joudut asentamaan opensource-ajurit.

:(){ :|:& };:
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > xgl:n asennus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy