User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 06:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > itse suunniteltu kansi dvd:hen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Itse suunniteltu kansi DVD:hen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
NetSurfer
Newbie
_
8. marraskuuta 2006 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi

En oikein tiedä mihin keskustelualueeseen tämäntapainen juttu kuuluu, mutta pyydän nöyrimmästi anteeksi. =)

Ongelmani on siis seuraava:

Olen siirtänyt omaa VHS-kokoelmaani DVD:lle ja nyt pitäisi saada kannet DVD-levvyihin. Olen ottanut kuvankaappauskuvia WinDVD:llä, josta pitäisi kyseiset kansikuvat saada. Ohjelmana käytän CoverXP:n ilmaisversiota.

Ongelmana on että kun tulostan kannet, mittasuhteet heittää ja kuva on venynyt pystysuunnassa muodottomaksi vaikka olen valinnut DVD-kansien pohjan. Veikkaan että ongelma johtuu siitä että kuvankaappauskuvat ovat vaakatasossa olevia kuvia ja CoverXP tykkää väkisin kääntää ne pystysuuntaan ennen tulostusta vaikka kuinka yritän vaihtaa vaakatulostukseen. Mikä neuvoksi? Apuva! =)

PS. Olen kokeillut myös tavallisia kuvankäsittelyohjelmia mutta niiden kanssa olen ihan noviisi :)

NetSurfer
Senior Member

2 tuotearviota
_
8. marraskuuta 2006 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen ainakin tykänny neron CoverDesigner ohjelmta
NetSurfer
Newbie
_
8. marraskuuta 2006 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti q-hub-op:
Itse olen ainakin tykänny neron CoverDesigner ohjelmta
Muita ideoita?

NetSurfer
Senior Member
_
9. marraskuuta 2006 @ 05:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mainos
_
__

_
NetSurfer
Newbie
_
9. marraskuuta 2006 @ 13:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi

Ensiksi, suurkiitos kaikille vastanneille jo tähän mennessä. Mun kuitenkin lienee parasta hieman tarkentaa ongelmani kuvausta? En usko että kyseessä on ohjelmariippuvainen probleema koska kaikki ohjelmat antaa saman lopputuloksen. Vika on ilmeisesti mun tekniikassa tehdä kansia tai jotain...

Näin teen: Katselen tekemääni VHS-materiaalia jonka olen kääntänyt koneelleni DVD-tiedostoiksi WinDVD:llä. Pysäytän kuvan haluamassani kohdassa Pause-toiminnolla ja käytän WinDVD:n kuvankaappaustoimintoa ja tallennan kuvat JPG-muodossa koneelleni. Sitten laitan molemmat kuvat (etu- ja takakannen) esim. CoverXp:hen. Pohjaksi valitsen DVD-keepcase splitted -vaihtoehdon, ja tulostan.

Muuten hyvä lopputulos, mutta kuvat venyvät pystysuunnassa muodottomiksi, vaikka alkuperäinen kuvahan on vaakatasossa oleva kuva. =(

NetSurfer
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > itse suunniteltu kansi dvd:hen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy