User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 3.8.2025 / 02:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > messenger tiedoston lähetys ongelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Messenger tiedoston lähetys ongelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

6 tuotearviota
_
15. marraskuuta 2006 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käytössä on tuo live messenger, ja kun koitan jotain tiedostoa tietyille henkilöille lähettää lähetys nopeus on 3kt/s maksimissaan, kun taas toisille henkilöille, lähettäminen onnistuu ihan ilman mukinoita.
Vaikka koitan käynnistää messengerin uudestaan ei tämä ongelma häviä, ja taustalla ei ole mitään kaistaaa syöviä ohjelmia, tai ei ainakaan minun tietääkseni.
Senior Member
_
15. marraskuuta 2006 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse joskus törmännyt samanlaiseen ongelmaan, ja ainoa ratkaisu mihin olen päätynyt on se että vastaanottajan valitsema vaihtoehto tiedostoa tallennettaessa jotenkin ihmeellisesti vaikuttaa nopeuteen. Kyseessä siis se, kun messenger ilmoittaa jotenkin noin : "henkilö X lähettää sinulle tiedoston, valitse Hyväksy / Tallenna nimellä". Käske tämän henkilön koittaa molempia vaihtoehtoja jotta näette riippuuko se siitä.

Myös kaverin etäisyys ja sijainti vaikuttavat ratkaisevasti nopeuteen, samoinkun kaverisi internet-yhteyden nopeus.

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
Member
_
15. marraskuuta 2006 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos jomman kumman nettiyhteys kulkee NATin / vastaavan kautta niin se saattaa vaikuttaa nopeuteen. Kaverin kanssa hajoaa joskus pää kun filut eivät koskaan liiku sinnepäin juuri sen takia, että hänen yhteytensä on jollain tapaa ohjattu :D

UUSI :: Intel Core 2 Duo E6600 / ASUS P5B Deluxe WiFi AP Edition / 4Gt Corsair XMS2 800MHz DDR2 / LeadTek GeForce 8800GTS 320Mt / Seagate Barracuda 7200.10 250Gt + 500Gt / Antec NeoHE 430W / Windows XP x64 Professional ::
WANHA :: AMD Athlon XP 2400+ / ASRock K7S8X / 512Mt M-tec 400MHz DDR / PNY Verto GeForce 6600 GT / Samsung 80Gt + 80Gt / HEC 350W / Windows XP Home Edition ::
SERVERI :: AMD Thunderbird 900MHz / ASUS A7V133-C / 512Mt 133MHz SDR / GeForce 2 / Seagate 250 Gt / 230W / Ubuntu 8.04 ::
Member

6 tuotearviota
_
16. marraskuuta 2006 @ 12:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tähän täytyy kyllä sanoa että NATTIA ei ole kummallakaan tai kenelläkään ja etäisyys on lähimmillään 2km, mutta tuon monen tuhannen kilometrin eron ymmärrän kyllä että miksi ei kulje, ja kaikilla kavereistani on laajakaista ja uskoakseni ei niin hitaita laajakaistoja olekkaan mitkä eivät pystyisi kuin 3kt/s ja minunkin uppini on tuo 512 niin ei sekään vaikuta. ja olen kysynyt että lataako kyseinen henkilö jotain muuta samaan aikaan, vastaukseksi olen saanut että mitään ei ole latauksessa, muuta kuin kyseinen tiedosto ja silti nopeus max 3kt/s.
Täytyy sanoa kyllä että vituttaa aina laittaa esim dc päälle tai joku muu vastaava jolla lähetys onnistuu.
Mainos
_
__

_
Senior Member

13 tuotearviota
_
30. marraskuuta 2006 @ 04:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen huomannut live-messengerissä saman hitausongelman, oli NAT taikka EI.

Ratkaisu:

Luo keskusteluikkunassa jaettava kansio ja siirrä tiedostot sitä kautta.

Eli, keskusteluikkunassa valitse -> Toiminnot -> Luo jaettava kansio, laita siirrettävät tiedostosi aukeavaan ikkunaan, josta tiedostot ainakin mulla siirtyvät normaalilla vauhdilla.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > messenger tiedoston lähetys ongelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy