Eli mistä voi ladata suomenkielisen Mandrivan jonka voi polttaa DVD-levylle imageksi ei siis CD-R/RW levylle? Joku muu jakelukin käy kunhan on suomenkielinen ja se osaa itse asentaa itsensä XP:n rinnalle
automaattisesti. Mandrivahan tähän kuulemma pystyy ainakin. Ainoa Linux jakelu joka ei oikein kiinnosta on Gnome sillä mitä kirjaston koneilla olen sitä käyttänyt niin ei vakuuttanut millään tavalla lisäksi aika
mielenkiinnoton jakelu.
Molempia kannattaa kokeilla, jotkut tykkäävät gnomen applemaisesta helppoudesta, jotkut kde:n silmäkarkista. Useimpiin jakeluihin saa molemmat, mutta yleensä jakeluilla toiseen löytyy parempi käyttötuki.
Yleensä Linux-jakelut jaetaan useana CD-levykuvana (image=iso).
Esim. Fedora Core käsittää 5 CD:tä, joita vaihtelevasti tarvitaan asennuksessa. Omaan asennukseeni riitti CD:t 1 ja 2.
Ubuntu asennetaan yhdeltä CD:ltä, mutta osa asennuksen paketeista noudetaan verkon kautta.
Erillisiä suomenkielisiä jakeluja ei ole, vaan Linuxit toimivat ns. lokalisoituna useilla eri kielillä.
[/quote]Joo ei toimi tuo tuosta linkistä ladattu Linux. Nero valittaa että pitää olla CD-R/RW levy itse käytän nykyään vain ja ainoastaan DVD levyjä poltettaessa eli jos linux jakelut on noin vanhan aikaisia että
niitä ei voi DVD-R levyille polttaa niin sitten saa olla koko linux mun puolesta. Ei tämä ole ollenkaan kätevää että ei hyödynnetä nykytekniikkaa noissa jakeluissa vaan edelleen vaan pitäisi polttaa CD-R levyille.
Ei toiminut tuo linkistä saatava jakelu. Ongelmat alkavat poltto vaiheessa Nero rupeaa valittamaan että levytyyppi on väärä. Eli ei hyväksy imagen polttoa DVD-R levylle vaan se pitää olla CD-R/RW levy.
Onko Linux jakelut noin vanhaa tekniikkaa että ne on poltettavissa vain noille vanhoilla CD-R levyille.