User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 09:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ubuntu 6.10
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ubuntu 6.10
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
julle_13
Newbie
_
20. marraskuuta 2006 @ 10:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olen tämän uusimman ubuntun imagen ladanut osoitteesta ubuntu-fi.org, ja polttanut sen cd:lle. Ongelmani onkin, että kun laitan cd:n sisään ja käynnistän koneen uudestaan, ei se joko pysty buuttaamaan levyltä, tai jos pääsen aloitusvalikkoon ja valitsen kohdan start ubuntu, rupeaa se lataamaan linux kerneliä ja pysähtyy aina 16%. Olen koittanut tätä kahdella eri koneella. Olen polttanut imagen kahdelle eri cd-R:lle ja yhdelle dvd+R:lle, ja cd:ille kahdella eri nopeudella. Kysymykseni onkin, millaiselle cd:lle image pitäisi polttaa, ja millä nopeudella?
Regel
Member
_
20. marraskuuta 2006 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistä pieni nopeus(4x tai jotain), ja muista tarkistaa CD:n sisältö, ettei mitään jäänyt uupumaan. Myös safe graphics modea kannattaa kokeilla.
julle_13
Newbie
_
20. marraskuuta 2006 @ 11:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen kokeillut jo kerran nopeudella x4, mutta silloin en päässyt edes alkuvalikkoon. pitäisikö koittaa vain ladata image uusiksi, vai pitäisikö ottaa uusi, puhdas levy ja kirjoittaa uudelleen nopeuteen x4?
TheEki
Junior Member
_
20. marraskuuta 2006 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kerrohan aluksi tarkalleen että minkä imagen latasit.

esim. PPC:lle sopiva image PC- koneessa ei ole toimiva yhdistelmä, enkä tiedä toimiiko esim. 64-bit imaget 32-bit koneissa.
Senior Member
_
20. marraskuuta 2006 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
rupeaa se lataamaan linux kerneliä ja pysähtyy
Joo samaan olen törmännyt ainakin Ubuntu Edgy amd64:llä. Aikaisemmalla 6.06 amd64:llä ei ollut ongelmaa lainkaan. md5sum oli tarkistuksessa aivan oikein ja polttonopeus 4x. Ilmeisesti imagessa (iso) oli jotain vikaa kaikesta huolimatta. Kannattaa kokeilla ladata jostain toisesta palvelimesta uudelleen niin voi onnistua.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. marraskuuta 2006 @ 14:49

Regel
Member
_
20. marraskuuta 2006 @ 16:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös siinä alkuvalikossa ole jokin "check CD" toiminto?
jurristi
Junior Member
_
29. marraskuuta 2006 @ 10:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla asennus epäonnistui koska vanhan koneen cdr-asema oli liian hidas. Kun vaihdoin nopeamman aseman kaikki toimi oikein. Tuli tuossa kokeiluissa vain tuhottua yksi kiintolevy keskenjääneiden alustusten takia...
juyli
Senior Member
_
29. marraskuuta 2006 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jurristi:
Minulla asennus epäonnistui koska vanhan koneen cdr-asema oli liian hidas. Kun vaihdoin nopeamman aseman kaikki toimi oikein.

Ohoh... Oma kokemukseni joskus vanhan CD-aseman kanssa oli se, että asema, erilaisten lukuvirheiden takia, ei pystynyt asentamaan käyttöjärjestelmää. Vaihdettaessa hitaampaan, mutta toimivampaan, onnistui asennus ongelmitta (kysymyksessä ei ollut Ubuntu - ja aikaa tuostakin jo on tovi).

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jurristi:

Tuli tuossa kokeiluissa vain tuhottua yksi kiintolevy keskenjääneiden alustusten takia...
Ihanko totta? Enpä ole aiemmin kuullutkaan, että kovalevyt menevät rikki softalla.
Mainos
_
__

_
jurristi
Junior Member
_
30. marraskuuta 2006 @ 07:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No saattoihan siinä olla jonkin sortin lukuvirhekin, mistä näitä tietää. Joka tapauksessa asentui samalta asennuslevyltä vasta uudella cd-asemalla. Asennus jumittui aina aiemmin kiintolevyn alustuskohtaan, eikä siinä sitten muu auttanut kuin pistää virrat poikki. Yritin monta kertaa, kunnes kokeilin toisella cd-asemalla ja sitten se levy ei enää alustunut ollenkaan. Valmistajan sivuilta hain kiintolevyn formatointi ohjelman, mutta sekään ei toiminut, vaan antoi virhekoodin, jossa kehoitettiin palauttamaan levy jos takuu on vielä voimassa.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ubuntu 6.10

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy