User Käyttäjä Salasana  

maanantai 23.12.2024 / 04:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > tv-out opas
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
TV-out opas
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
JiJ
Newbie
_
31. joulukuuta 2007 @ 09:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NUIJJA:
Mulla on 4pin s video. Eli käsittääkseni toi sun laittama ati:n tarjoama vaihtoehto ei siihen käy...?
Käytössä mulla on tosiaan toi clas ohlsonin versio
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=26573720

Katselin myös läpi nuo ATI:n omat ohjeet, jotka laitoit. Ja olen tehnyt kaiken niinkuin niissä sanotaan.

Osaako joku vielä kertoa jotain niksejä? Vai onko ainoa vaihtoehto heittää läppäri seinään ja ostaa uusi kone ja televisio? :)
Onko tämä samanlaista pelleilyä aina? Myös DVI/HDMI liitännöillä?
schnappi
Suspended due to non-functional email address
_
2. tammikuuta 2008 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi.
Mulla on pikkuinen ongelma tuon TV-out:in kanssa.
Mulla on näyttiksen mukana tullut s-video --> komponentti liitin.
Olen kokeillut laittaa tuon kanssa kuvaa tv:hen scartin kautta mutta värit ja rosoluutio on hiukan hukassa!
Olisiko jollain antaa minulle neuvoa?
Telkussa on 1 scart takana ja sitten edessä on 2 liitintä jotka ovat samanlaisia kuin nuo koponentti liittimet.
Telkkuhan on kuvaputki hiukan vanha mutta ei kuitenkaan ikäloppu!
Malli: Sony KV-21LT1E

8500gt
_
2. tammikuuta 2008 @ 17:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JiJ:

Käytössä mulla on tosiaan toi clas ohlsonin versio
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=26573720

Mula toi ei ainakaan toiminut.

Lainaus:

Osaako joku vielä kertoa jotain niksejä? Vai onko ainoa vaihtoehto heittää läppäri seinään ja ostaa uusi kone ja televisio? :)
Onko tämä samanlaista pelleilyä aina? Myös DVI/HDMI liitännöillä?
No jos katot mun pitkää kirjoitusta tuossa edellisellä sivulla, niin voin suositella samaa vaihtoehtoa. Oiva tekosyy hankkia myös uudet vermeet.

Nyt toimii ihan mainiosti ilman ongelmia ja kuvakin kasvoi 28 - 37" ja muuttu SD -> Full HD, konetehoja tuli lisää varmaan 4x enemmän kuin mitä oli ennen. Voin suositella. Eikä rahaakaan mennyt kuin aavistuksen alle 2 tonnia, ettei sitä kauhean kalliiksi parannukseksi voi edes sanoa, kun summan voi laskea vaikka kuukausi hintana seuraavalle 3 vuodelle tietokoneen osalta ja TV:lle toivon mukaan seuraavan 10 vuoden osalta. ;)

Mun vanha Philipsi oli ainakin 10 vuotta vanha, todennäköisesti 15 vuotta. Eikä värillistä kuvaa saanut millään tästä UUDESTA näytönohjaimesta sisään. Vanhasta kyllä sai komposiitin ulos ja sillä toimi ihan hyvin.

ATI Radeon 9600 joka mulla oli vanhassa koneessa, antaa ulos komposiittia ja sillä pitäs toimia. Mulla oli meinaan sellainen romu just tossa vanhasas koneessa.

Silloin kun sitä kytkin mua hämäsi sikana se, ettei kortissa ole komposiittia. Mutta siihen tarvittiin välijohto ja oikeat asetukset koneella.
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
3. tammikuuta 2008 @ 16:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
JiJ: ilmeisesti tuo s-video komposiitti/ adapteri(johto) pitäisi olla 7-pin. Ensimmäisellä sivulla mainittu oppaassa.
Läppärissä moni pinninen liitin se s-video on. Mikäs läppäri siellä on merkki/ malli, josko löytys opasta josta yrittäisin vähän katsoa.

schnappi: siintä sonyn kakesta, sammutusnapin alapuolella valittuna sisääntulo lähde rgb.
Tai sitten tuo komponentti ei onnistu tuolla tv.llä.
Minkähänlainen gongeli (mukana tullut) on,jo siinä ei ole s-video out niin jostain niistä vihreä, sini, punainen pitäisi saada komposiittia ulos.

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

JiJ
Newbie
_
3. tammikuuta 2008 @ 22:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NUIJJA:
S video on 4 pinninen, eli 7 pinnistä tuskin saa kiinni tohon...
Läppäri on noin 3v vanha Fujitsu-Siemens Amilo D (jotakin)
P4 2,8 Ghz
Näyttis tosiaan Ati mobility Radeon 9600...
Tarvitsetko muita infoja?
Kiitos kun jaksat jeesata... :)
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2008 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heh, ainut jota löytyi ohjekirjasta (D 1840).
"Television aktivointi
Ê Valitse valikosta Käynnistä - Ohjauspaneeli - Ulkoasu ja teemat - Näyttö - Asetukset - Laajennettu -
Näyttö kuvaruudun tyyppi.
Ê Napsauta Käytä."

Tuolla käsitelty samaa ja joku s-video johto virityskin löytyy,,,
http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/serv...Q/Amilofaq.html

s-video komposiitti viritys,,,,,,
http://tvtool.info/go.htm?http://tvtool....cablefaq3_d.htm
http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html

Kaikenlaista viritystä, parasta olisi josko voit jonkun muun tv.stä koittaa ensin noita s-video->scart adapter / s-video komposiitti. Saisi ainakin selvitettyä ettei vika ole tv.ssä.

Taikka kysy tuolta, löytyykö valmiina vai tekisivätkö johtoa,,,,,,
http://www.partco.fi/

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

sasetar
Newbie
_
6. tammikuuta 2008 @ 00:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Apua!
Ongelmana on ettei tv:ssä näy kuvaa ollenkaan eikä äänet kuulu! :|
Koitin ensin lueskella aiempia viestejä, mutta ihan liikaa sivuja..

..siis
Näytönohjaimena Radeon 9200 series.
Samsungin tv.
Scartissa biltemasta ostettu liitin:
http://www.coloredhome.com/video/adaptador_s-video_scart.JPG
Tuollainen äänipiuha:
http://www.mediaplazashop.com/bilder/Kaapelit/AVK118.jpg
4 pinninen s-video kaapeli.
Telkkarista ei tarvitse laittaa erikseen asetuksia, sillä edellisellä omistajalla toiminut ihan suorilteen ja tuo s-video piuha on toiminut, ettei pitäisi olla rikkikään.
ATIn ajuri asennettu, sekä Control Center.
Koitin tuossa välissä myös Control Panelia, mutta se tyssäsi siihen ettei tv-ruudun virtakuvaketta pystynyt painamaan päälle.
( http://koti.mbnet.fi/raiska/tutorials/tv/ati1.png )
Samaisessa kohdassa oli myös tuo VGA-piuhan kuva, jonka alapuolella luki tyyliin ettei ole liitetty.

Sain tv:n tunnistettua laittamalaa ruksin tuonne control centerin pakota tv:n havaitseminen kohtaan ja tv:n kuvake ilmestyi tällä hetkellä ei käytössä oleviin näyttöihin, josta siirsin sen päänäytön viereen ja valitsin kloonauksen.
Kun koitin jatkaa ohjeiden mukaan tuohon teatteritila-kohtaan, huomasin että kohdassa on vain pallukkavalintakohtia ja kaikki harmaana, eli ei voi tehdä muutoksia.
Tv:n ominaisuuksia on turha säätää, kun ei kuva kerran näy..

Voisikos joku viisaampana guruna auttaa minua tietämätöntä ja kertoa mikä voisi olla vialla, jotta saisin kauan odotetun tietokoneen kuvan tuohon telkkarin ruutuun..??
On tullut jo revittyä hiuksia ja hakattua näppistä ja näyttöäkin..hermothan tässä menee kun ei saa toimimaan!

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen vastaajille. ^_^

keep smokin'
Staff Member

32 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2008 @ 01:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samkoon: sen mediasoittimen voi sitten raahata siihen toiselle työpöydälle ja iske Full Screenin soittimesta päälle.

gulli : pitäisi saada, onko käytössä mikä näytönohjain?

voiprkl: muutitko fonttia BSPlayeristä vai jostain toisesta ohjelmasta (esim. VobSub)?

geissi: oletko kokeillut NVIDIA:n asetuksista pakottaa tuota komposiittitilaa päälle?

Sambe007: onko käytössä laajennettu työpötä? Jos on niin kokeilitko raahata sitä mediasoitinta siihen toiselle työpöydälle?

JiJ: värit kyllä saa aina näkymään, mutta on mahdollista, ettei TV syö S-video signaalia, jolloin se on muutettava komposiitiksi. DVI:n ja HDMI:n kanssa ei tarvitse tapella värien kanssa.

sasetar: onko varmasti oikea A/V-kanava valittu? Äänien pitäisi ainakin kuulua kohtuullisen vaivattomasti vaikka kuva ei näkyisikään ilman taistelua.
sasetar
Newbie
_
6. tammikuuta 2008 @ 02:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Agent_007: pitäisi kyllä olla oikea kanava, tuossa telkkarissa on 2 scart pistoketta ja toinen on rikki ja tomivasta tulee kuva av2-kanavalle(dvd-soitinta siitä katsellut)..av-kanavia on yhteensä 2.
Luulisi kaiken oleellisen olevan kunnossa, mutta ei vain toimi..

Huomasin juuri, että tietokokekuvan kloonaaminen vaihtuu itsestään vain työpöydän jatkeeksi näytön oikealle puolelle.
Hiiren nuoli hukkuu kuin mustaan aukkoon näytön oikean reunan taakse.

Tuli mieleen kokeilla tuota äänipiuhaa tv:n etupuolella oleviin paikkoihin, mutta eipä kuulunut ääni silloinkaan. Outoa..
Onkohan jokin olennainen asetus tjms jäänyt huomaamatta, kun ei ota yhteyttä tuohon telkkariin ollenkaan.

keep smokin'

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2008 @ 02:28

voiprkl
_
6. tammikuuta 2008 @ 06:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
voiprkl: muutitko fonttia BSPlayeristä vai jostain toisesta ohjelmasta (esim. VobSub)?
Niin muutin ihan tuolta bsplayerin asetuksista. Ei toimi kun kokeilin media player classic:ia
geissi
Newbie
_
7. tammikuuta 2008 @ 02:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
geissi: oletko kokeillut NVIDIA:n asetuksista pakottaa tuota komposiittitilaa päälle?

Kyllä olen mut kuva on mustavalkee silti.
geissi
Newbie
_
7. tammikuuta 2008 @ 02:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti geissi:

Kyllä olen mut kuva on mustavalkee silti.
Hmm.. nyt ku laitoin tuon komposiittitilan päälle nii ei näy kuva ollenkaa..
sasetar
Newbie
_
7. tammikuuta 2008 @ 21:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nytpä huomasin että vika ei ole koneessa tai piuhoissa, vaan tv:ssä..pitää varmaan viedä huoltoon :/

keep smokin'
Staff Member

32 tuotearviota
_
7. tammikuuta 2008 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
geissi: oletko mahdollisesti päivittänyt näytönohjaimen ajureita lähiaikoina, jonka jälkeen tuo ongelma olisi ilmaantunut?
geissi
Newbie
_
7. tammikuuta 2008 @ 22:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
geissi: oletko mahdollisesti päivittänyt näytönohjaimen ajureita lähiaikoina, jonka jälkeen tuo ongelma olisi ilmaantunut?
En, mutta oon kyllä päivittäny näyttiksen ajurit sen jälkeen ku se kuva rupes näkymään musta valkeena. Onko siinä joku juttu sitte? :O
Staff Member

32 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2008 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistelisin, että jollain olisivat tietyt ajuriversiot aiheuttaneet tuota, että värit eivät näy laisinkaan.
geissi
Newbie
_
8. tammikuuta 2008 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistelisin, että jollain olisivat tietyt ajuriversiot aiheuttaneet tuota, että värit eivät näy laisinkaan.
Aijjaa.. Onko ideoita mitkä ajurit hakisin? :)
JiJ
Newbie
_
8. tammikuuta 2008 @ 21:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Agent_007: Mainitsit tuossa, että komposiitilla saa värit aina toimimaan. Eli osaisitko neuvoa minua, missä olisin voinut tehdä väärin. Ketjussa on parilla viimeisellä sivulla selvitykset kokeilemistani yhdistelmistä.
schnappi
_
11. tammikuuta 2008 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!
Ostin tossa 26m61nh21 digi taulu-tv:n ja kysynkin että onko minulla mahollisuus saada DVI/HDMI laatunen kuva telkkariin tälleen-->
Laitan DVI --> HDMI johdon 8800Gts näyttiksestä.
Eli DVI koneeseen ja HDMI pää telkkariin?
Vai pitääkö mun laittaa DVI --> VGA johto?
Koska tossa telkkarissa on VGA, HDMI, komposiitti ja komponentti liitännät. mutta ei juuri tota DVI:tä.
Joten toimiiko jos laitan DVI --> HDMI johon näitten väliin?

cyrza
_
11. tammikuuta 2008 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,

Tälläinen ongelma ilmaantunut, että en saa kuva näkymään omasta hd-ready telkkaristani Philips 37" PF3321 ja näytönohjaimena 8800gts. Ostaessani telkkarin se toimi moitteetta dvi-hdmi kaapelilla ja natiiviresonkin sai säädettyä ongelmitta. Tällä hetkellä olen koittanut kahdella eri dvi-hdmi kaapelilla ja kahdella eri koneella joissa molemmissa 2 dvi paikkaa. Telkkarissa vain näkyy, että "Ei tulosignaalia". Kiitokset jo vastauksista.
Staff Member

32 tuotearviota
_
11. tammikuuta 2008 @ 19:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voiprkl: Eli tekstit eivät näy laisinkaan TV:ssä, mutta monitorilla näkyvät oikein? Ja klooni käytössä ja BSPlayeristä Overlay?

JiJ: uskon, että joku noista adaptereista olisi toiminut kyllä. Onko tuo Fujitsun kone mikä malli (mallinumeroa)?

schnappi: DVI --> HDMI toimii, jos HDMI-liitin on TV:ssä.

cyrza: mahdollista kokeilla DVD-soittimella tai digiboksilla tuota HDMI-sisääntulon toimintaa tuossa TV:ssä?
JiJ
Newbie
_
11. tammikuuta 2008 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Agent_007:
Kone on Fujitsu-Siemens Amilo D1840. Tätäkö tarkoitit?

Kävin tässä kokeilemassa toisessakin televisiossa, jossa kokeilin sekä komposiitti että S-video liitäntää. En saanut kummastakaan värejä ulos. Eli olisiko vika koneeni S-Video liitännässä?
schnappi
_
13. tammikuuta 2008 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

schnappi: DVI --> HDMI toimii, jos HDMI-liitin on TV:ssä.

Onkos tuo DVI -> HDMI sitten ~15? arvoisesti parempi kuin komponentti, jota tällä hetkellä käytän?

Staff Member

32 tuotearviota
_
14. tammikuuta 2008 @ 10:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
schnappi: tuo riippuu TV:stä/näytöstä ja käyttötarkoituksesta. Teoriassa HDMI:n kuva ei koe mitään hävikkiä siirrossa, joten tämän asian suhteen se on parempi kuin komponentti, mutta esim. erilainen overscan, värien säädöt ja TV:n oma skaalaus vaikuttavat tuohon lopullisen kuvan laatuun. Eli en uskalla luvata mitään tämän asian suhteen =)

JiJ: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/serv...Q/Amilofaq.html tuolla on kohdassa 18. on tuo Fujitsun oma malli, josta voisi olettaa että normaali S-video-kaapelin pitäisi kelvata. Oletko toisilla ajureilla kokeillut? Ja tuliko koneen mukana oma S-video -> RCA -adapteri?
Mainos
_
__

_
Leeposeta
Junior Member
_
15. tammikuuta 2008 @ 21:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on Gainward Geforce4 Ti 4200, eikä siitä tule ohjauspaneeliin kuin tommonen desktop manager, eikä siinä mitään asetuksia pääse säätämään. Mitenkähän tämän kanssa menetellään, että sais asetukset kuntoon ja TVn näkymään?

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > tv-out opas

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy