User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 3.8.2025 / 19:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > media ajurit pielessä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Media ajurit pielessä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tare69
Junior Member
_
5. joulukuuta 2006 @ 06:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
XP Homessani on media ajurit pielessä siten, että esim mpg videot eivät näy eikä ATI:n AIW:llä nauhoitettua tiedostoa saa muutettua toimivaksi MPG videoksi. Myöskin (vaikkapa) YouTuben videoiden äänet ei kuulu.

Tietty parannuksena olisi se, että heittää TAAS ziljoonannen kerran XP:n uusiksi (imagekin on kyllä mutta siinä on myös media ajurit pielessä). Pulmana on se, että kortti on AIW9800SE minkä kanssa ei tunnu nämä uusimmat ATIN ajurit&MMC:t toimivan kunnolla joten olen joutunut pitämään alkuperäisiä ajureita (silloin tällöin jäätä uusimmilla kokeillen) ja MMC:tä (jos taas ottaa uudet niin ei toimi vanhat ATIn muotoiset nauhoitukset... Byäää).

Olen yrittänyt korjata eri media ajuri paketeilla pulmaa siinä onnistumatta ja tullut siihen tulokseen, että pitäisi jotenkin saada 'nollattua' ajurien astukset & ajurit siihen tilanteeseen kun ne oli Winhotuksen asennuksen jälkeen... Tietty XP ei tue tälläistä toimintaa missään vaiheessa muuten kuin asentamalla uusiksi koko pska mutta tätä en haluisi tehdä kun on kone muuten virittynyt hyvään kuntoon ja menisi taas monta fkin päivää kun ohjelmat asentelisi uudestaan...

Mitä tehdä? Onko ratkaisua vai teilaanko XP:n taas kuten olen päälle kerran vuodessa olen tehnyt 2001 kesän jälkeen?

- Tare69

- Tare69
Tampere
Tare69
Junior Member
_
5. joulukuuta 2006 @ 07:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tietty saattasi kokeilla vaikkapa tätä:

[url=http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm][/url]

Pitää ottaa ghost kopoi ensin kylläkin systeemistä ennen yrittämistä :)

- Tare69

- Tare69
Tampere
Tare69
Junior Member
_
6. joulukuuta 2006 @ 18:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niih... Thank God of Ghost... Taidan todellakin ruveta palvomaan Ghostia:) Sain tehtyä tarpeeksi tilaa C:lle jotta pysytyin ottamaaan tarpeeksi pienen Ghost imagen levystä. Sen jälkeen rupesin palauttelemaan korjaus asennuksella XP:tä tekemästäni slipstream XP asennus levyllä (missä on XP+SP2).

Nooh, käteen meni :( Vähän väliä asennus kertoi, että ei voi asentaa jotain komponentia (vaikka komponentti oli selvästi kyseisessä hakemistossa) joten kun laitoin koneeseen sitten alkuperäisen XP:n levyn niin siitä se pystyi vanhemman version sitten asentamaan koneeseen. Tietty Xp oli sitten 'mielipuoli' joten ei toiminut. Ghostilla takaisin winhotus ja sitten nukkumaan.

Päivällä sitten olin ottanut SP2:sen erikseen purettuna kiintolevylle mistä voisin sitten puuttuvat komponentit ajaa asennukseen mutta ei sille kelvannut 'puuttuvien' tilalle kuin vain ne alkuperäisen XP:n osat... Ja taas palautus imagesta.

Vielä tästä viisastuneena sitten heitin kiintolevylle alkuperäisen levyn tiedostot, SP2:sen ja XP+SP2 (olin jo heittänyt ne) minkä jälkeen aloin tekemään korjaus asennusta alkuperäisellä levyllä... Ja taas sama juttu muttan XP+SP2:sen hakemistosta saattoi sitten asentaa ne puuttuvat komponentit.

Mutta winhotus oli muotopuoli mikä luuli päivitykset asennetuiksi ja SP2:sen myös mutta ei kumminkaan käyttäytynyt niin (vaikka kuinka koitti SP2:sta asennella ei onannut). Ja taas imagesta osio takaisin.

Jos Ghostia ei olisi ollut olisi edessä ollut koko windowsin asentaminen uudestaan puhtaana ja se taas olisi tiennyt, että kaikki ohjelmat olisi uudestaan asennettava ja minulla ei ole aikaa käyttää montaa päivää taas sellaiseen.

Hermot meni. Mutta vika säilyi sentään eli media codekit pitäsi jotenkin saada kuntoon.

- Tare69

- Tare69
Tampere
Staff Member

32 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2006 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko laitehallinnassa keltaisia tai punaisia huutomerkkejä ja mitä audio ja video codecs (audio ja video kodekit) kohta sanoo siellä jos niiden päällä painaa oikeaa hiirtä ja ominaisuudet/properties ja ominaisuudet/properties välilehti?
Mainos
_
__

_
Tare69
Junior Member
_
8. joulukuuta 2006 @ 19:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jatkelin kyselyä täällä: http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t469166

Joten eipä sitä täällä sitten kannata...

Ei ollut punaisena...

- Tare69

- Tare69
Tampere
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > media ajurit pielessä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy