User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 15:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > noctua nh-u12f
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Noctua NH-U12F
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
liuzka
Member
_
6. joulukuuta 2006 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löytyykö kokemuksia Noctua MH-U12F:stä? Olen yrittänyt arpoa tässä tuon Noctuan ja Scythe Mine Rev.B:n välillä, mutta hirveän vaikea on päätöstä tehdä.

E6600 (@3,0GHz/1,2500V), Zalman CNPS9500AT, P5B-Deluxe, 3Gb DDR2 (@666MHz), EN7950GT (@650MHz/1660MHz), Zalman VF900-Cu, Antec P180B, SyncMaster 225bw
liuzka
Member
_
6. joulukuuta 2006 @ 08:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NH siis... kannattaisi ajatella mitä kirjoittaa.

E6600 (@3,0GHz/1,2500V), Zalman CNPS9500AT, P5B-Deluxe, 3Gb DDR2 (@666MHz), EN7950GT (@650MHz/1660MHz), Zalman VF900-Cu, Antec P180B, SyncMaster 225bw
Senior Member

1 tuotearvio
_
6. joulukuuta 2006 @ 09:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noctua parempi isomman pinta-alansa takia. Yksi parhaimmista coolereista tällä hetkellä.

liuzka
Member
_
6. joulukuuta 2006 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Forhero:
Noctua parempi isomman pinta-alansa takia. Yksi parhaimmista coolereista tällä hetkellä.

Tuo on kyllä itseasiassa jo tiedossa. Kuitenkaan aina suurempi pinta-ala ei tarkoita parempaa jäähdytystehoa, jollei lämpöä saada johdettua kunnolla.

Ottaisin myös vinkkejä vastaan mikä on paras tapa poistaa tuo vanha jäähdytystahna prosessorista ja siilestä. Kossu tai tärpätti? =D

Member

2 tuotearviota
_
6. joulukuuta 2006 @ 13:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sinolilla oon itse prossut putsannu, eli denaturoitua alkoholia tuo enimmäkseen taitaa olla. Itseäni kiinnostaisi kuinka helposti tuo Noctua mahtuu P5B-emolle? Deluxe-mallin kanssahan on jotain ongelmia ollut, ilmeisesti emon heatpipejäähdytyksen vuoksi.

#afterdawn.com @quakenet
liuzka
Member
_
6. joulukuuta 2006 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umpSh:
Sinolilla oon itse prossut putsannu, eli denaturoitua alkoholia tuo enimmäkseen taitaa olla. Itseäni kiinnostaisi kuinka helposti tuo Noctua mahtuu P5B-emolle? Deluxe-mallin kanssahan on jotain ongelmia ollut, ilmeisesti emon heatpipejäähdytyksen vuoksi.

Tällaisesta en ole kuullutkaan, mutta luulisi tuon jäähyn mahtuvan edes jotenkin päin, koska ainakaan minulla ei ole merkitystä puhaltaako tuo jäähyn cooleri kotelon kattoon vaiko takaseinään.

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
7. joulukuuta 2006 @ 13:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
ainakaan minulla ei ole merkitystä puhaltaako tuo jäähyn cooleri kotelon kattoon vaiko takaseinään.
Riippuen kotelosta missä suunnassa on ilman ulos puhallus. Yleensä se pyydetään suuntaamaan sinne että kuuma ilma poistuisi paremmin eikä siihen tulisi ylimääräisiä kierteitä.

Ittelläni on Noctuan NH-U12F ilman U.L.N.A.ta, eikä meteli päätä huimaa edes täysillä kierroksilla. Emon joutuu iroittamaan asennuksen ajaksi koska taakse tulee tukirauta mutta muuten asennus on "helppo" ruvvi viritys...
Lämmöt idlenä tällähetkellä 33c*.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
liuzka
Member
_
7. joulukuuta 2006 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kotelona minulla siis p180 joten cooleri sekä katossa että takaseinässä. Otin tuon Zalmanin coolerin irti ja huomasin, että pojat olivat kaupassa pistäneet aika reilusti tahnaa väliin. Joten laitoin itse uudemman kerran kiinni. Nyt lämmöt tippuivat ~3 astetta. Vaihdan vielä kotelotuulettimiksi Noctuan tuulettimet ja jossei sitten pysy alle 65 asteen lämmöt rasituksessa niin tulee tuo Noctuan prosessorituuletinkin, mutta kiitos kaikille vastanneille!

SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
7. joulukuuta 2006 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulle tulee kanssa toi P180 joulun paikkeilla. En malta odottaa. Siihen meinaan laittaa 3 kpl niitä Nexuksen oransseja hiljaisia tuulettimia. Prossulle Tuniq Towerin 120 Ultra Quiet. Pitäisi alkaa kokoonpano hiljenemään. Kovoille tulossa sellaiset hemo jäähdytys/vaimennuskotelot.

Jos en olisi ostanut Nexuksia jo, niin olisi Noctuat kotelossa kiinni.
Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2006 @ 08:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noctuan prossujäähy tuli hankittua ja P5B Deluxe wifi:n kanssa sopi vallan hyvin yhteen. Ei ongelmia asennuksen kanssa, jollei sitä lueta ongelmaksi, että koneen joutui purkamaan osiin asennuksen vuoksi. Emolevyn taakse tulee tukirauta. Kotelon on Antecin Solo (eli P150 mustana). Kiinnostaisi tietää mitä ongelmia on havaittu? Itse en huomannut mitään. Jäähy on vasta asennettu ja rasitustestit teen kohta puoleen, kunhan kerkiän.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. joulukuuta 2006 @ 08:50

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > noctua nh-u12f

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy