User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 20:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > kevyt käyttöjärjestelmä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kevyt käyttöjärjestelmä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Einari_
Newbie
_
8. joulukuuta 2006 @ 19:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moron, elikkäs joku köykänen käyttöjärjestelmä vanhaan läppäriin olis hakusessa. xp siinä on pyöriny mutta pelkäks nettikoneeksi se ois tarkotus muuttaa. joku xptä köykäsempi tarvittas siis. Ubuntua olen harkinnut mutta jos jollain olisi jotakin hyviä ehdotuksia niin kuuntelen mielelläni. Jos nettiä ja jonkinlaista messengeriä pääsisi käyttämään niin kaikki tarpeellinen olisi koossa. Eli siis joku AIVAN yksinkertainen käyttis.
Kiitos!
Senior Member

4 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2006 @ 20:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joku linuxi vaan alle ja työpöytäympäristöksi joku tosi simppeli esim fluxbox, tai jos vielä köykäsempää niin ei työpöytäympäristöä ollenkaan ;)
Member
_
9. joulukuuta 2006 @ 05:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Fluxbox ei siis ole työpöytäympäristö vaan vain pelkkä ikkunamanageri. Vaatii siis paljon configurointia sillä eihän siinä ole edes työpöytää. Kevyt se kuitenkin on. Gnome onkin sitten jo työpöytäympäristö ja toiminee sujuvasti vähän vanhemmassakin koneessa. Itse suosittelisin kuitenkin Xubuntua, jossa on xfce4-työpöytäympäristö.

http://www.xubuntu.org/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. joulukuuta 2006 @ 05:39

juyli
Senior Member
_
9. joulukuuta 2006 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Einari_:
joku köykänen käyttöjärjestelmä vanhaan läppäriin olis hakusessa.
Tarkista läppäriisi asennettuja Linux-jakeluja:
http://www.tuxmobil.org
http://www.linux-laptop.net/

Noiden sivujen viitteillä löydät sopivan Linux-jakelun kannettavaasi.
Mainos
_
__

_
TheEki
Junior Member
_
9. joulukuuta 2006 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta Gnomen keveydestä voidaan olla montaa mieltä. Uusin Gnome on paljon raskaampi kuin KDE ja KDE 4.0:n myötä KDE:n suorituskyvyn luvataan nousevan 30%, eli kyllä minä itse suosittelen KDE:tä vahvasti asentamaan ja vähentämään vaan ne silmäkarkit siitä niin tulee nätimpi ja köykäsempi.

Mitä distroihin tulee niin itse olen henkilökohtaisesti vähän Ubuntua vastaan joten kait se on pakko suositella Debiania, ihan pian julkaistaan Etch 4.0 stablena, sitä kannattaa odottaa.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > kevyt käyttöjärjestelmä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy