Prosessori elää omaa elämäänsä, apua!
|
|
wube
Newbie
|
12. joulukuuta 2006 @ 18:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Hello
En löytänyt valmista ketjua, joten aloitin uuden.
Ostin tässä tovi aika sitten uuden koneen, HP Pavilion DV4339EA -kannettavan. Muuten tässä ei ole juuri vikaa, mutta koska prosessorina on Pentium M, tulee jatkuvasti ongelmia pelien kanssa:
Esimerkiksi pelatessani Spinter Cell: Pandora Tomorrow -peliä(vanha, jep), peli toimii aluksi moitteettomasti, mutta n. 10 minuutin pelaamisen jälkeen peli hidastuu hetkessä huomattavasti. Tämä johtuu siitä, että normaalisti prosessorin suorituskyky on hivenen alle 1600MHz , joka laskee pelatessa n. 800MHz:iin.
Mikä neuvoksi? Miten voisin säätää itse prosessorin täysille halutessani? Onko tähän mitään ohjelmia? Olen yrittänyt etsiä valmistajan sivuilta apua, mutta tuloksetta.
Prosessorin tarkemmat tiedot: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7EG
PS. Pahoittelen, jos en hallitse kaikkia termejä, joka saattaa jättää tekstin hiukan epäselväksi. Nämä asiat ovat minulle loppupeleissä melko uusia.
"Fee-fi-fo-fum, I smell the blood of an Englishman. Be he alive or be he dead. I'll grind his bones to make my bread." -The Giant, Jack and the beanstalk.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
13. joulukuuta 2006 @ 08:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Virransäästöoptioista virransäästöt pois päältä pelaamisen ajaksi. Myös jollain ylikellotusohjelmilla onnistuu tuo kellotaajuuden lukitseminen.
|
wube
Newbie
|
13. joulukuuta 2006 @ 15:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm... Virranhallinta-asetuksissa tuollaista kohtaa ei ainakaan löytynyt... Millaisilla ylikellotus-ohjelmilla voisin lukita kellotaajuuden?
"Fee-fi-fo-fum, I smell the blood of an Englishman. Be he alive or be he dead. I'll grind his bones to make my bread." -The Giant, Jack and the beanstalk.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
14. joulukuuta 2006 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
wube
Newbie
|
15. joulukuuta 2006 @ 11:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaikuttaa hyvältä ohjelmalta. Mutten osaa käyttää tuota :D
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
17. joulukuuta 2006 @ 13:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Oikea hiiri vain sen kuvakkeen päällä ja max performance valinta.
|
wube
Newbie
|
19. joulukuuta 2006 @ 07:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm.. ei toimi Splinter Cellin kohalla, se laskee silti kellotaajuuden 800MHz. Tuosta ohjelmasta huolimatta.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
21. joulukuuta 2006 @ 19:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mainos
|
  |
|
pontti
Newbie
|
3. tammikuuta 2007 @ 12:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wube: Hello
En löytänyt valmista ketjua, joten aloitin uuden.
Ostin tässä tovi aika sitten uuden koneen, HP Pavilion DV4339EA -kannettavan. Muuten tässä ei ole juuri vikaa, mutta koska prosessorina on Pentium M, tulee jatkuvasti ongelmia pelien kanssa:
Esimerkiksi pelatessani Spinter Cell: Pandora Tomorrow -peliä(vanha, jep), peli toimii aluksi moitteettomasti, mutta n. 10 minuutin pelaamisen jälkeen peli hidastuu hetkessä huomattavasti. Tämä johtuu siitä, että normaalisti prosessorin suorituskyky on hivenen alle 1600MHz , joka laskee pelatessa n. 800MHz:iin.
Mikä neuvoksi? Miten voisin säätää itse prosessorin täysille halutessani? Onko tähän mitään ohjelmia? Olen yrittänyt etsiä valmistajan sivuilta apua, mutta tuloksetta.
Prosessorin tarkemmat tiedot: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7EG
PS. Pahoittelen, jos en hallitse kaikkia termejä, joka saattaa jättää tekstin hiukan epäselväksi. Nämä asiat ovat minulle loppupeleissä melko uusia.
-Hei vain, itselläni on sama kannettava (HP Pavilion DV4339EA)ja aivan sama ongelma pelien kanssa. Harmillinen tapaus, mutta sain toimimaan käyttämällä Notebook hardware controlli ja puhdistamalla koneen liiasta pölystä, myöskin käytän isompia "kumipaloja" kannettavan alla jolloin kannettava saa paremmin ilmaa ja ei ylikuumene.
|