User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 09:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ddr/ddr2
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DDR/DDR2
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
19. joulukuuta 2006 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ajatellut myydä 2*512mt DDR-muistikampoja ja ostaa 2x1gt kammat. Mietin kuitenkin, että pitäisikö vielä pitää näitä 2*512gt siihen asti, että vaihtaisin emoon, jossa toimii ddr2. Jos kuitenkin ostaisin nyt, niin kauan uskoisitte että pärjäisi, jos vaihtaisi tän amd a64 3500+:n johonkin 4600+ (socket 939) ja näytönohjaimen dx10:iin?

Eli tiivistettynä: Vaihdanko a)nyt muistit ja vähän ajan jälkeen myös prossun ja näyttiksen, vai b) kerralla prossun, emon ja muistit?

jari53
Suspended due to non-functional email address
_
19. joulukuuta 2006 @ 14:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite ainaki ostaisin kaikki kerralla. Kannattaa ostaa mieluummin C2D kuin AMD athlon 3600+ (jos rahat riittää). Ja DX10 näyttistä ei kannata vielä ostaa, koska se on uusinta uutta, ja todella kallis.

| E4300@3.22GHz+Noctua NH-U12P | 2x8800GTS 320MB@600/900MHz | 4*1GB@820MHz | 2x320GB RAID 0 + 500GB | P5N-E SLI+Noctua NC-U6 | Antec P182 | Antec EarthWatts 500W || Xbox 360 (Xbox Live: wolfetb) || PS2 || iPod Touch 8 Gb (2G) || Nokia N95 || .::Profiili::.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. joulukuuta 2006 @ 14:18

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
19. joulukuuta 2006 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole vaihtamassakaan nyt kaikkea kerralla.

Lainaus:
Kannattaa ostaa mieluummin C2D kuin AMD athlon 3600+ (jos rahat riittää).

En tiedä typotitko, mutta 4600+. Ja 2-ytiminen.
Eli jos tekisin kerralla koko vaihdon, se menisi syksylle saakka. Muistit voisin vaihtaa tuossa tammikuun aikana.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. joulukuuta 2006 @ 14:25

jari53
_
19. joulukuuta 2006 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos se menisi syksylle saakka, niin sitten kannattaisi ehkä ostaa nyt. Mutta sullahan on jo 1GB tarvitsetko välttämättä sitä yhtä gigaa lisää? Yrittäisin ainakin itse pärjäillä sillä yhellä gigalla niin pitkään kunnes voisin päivittää koko systeemin kerralla. Itte ottaisin C2D:n, mutta jos ostat ton AMD:n niin kanttaa ostaa AM2 -kannalle. En huomannut että se oli 4600+...

| E4300@3.22GHz+Noctua NH-U12P | 2x8800GTS 320MB@600/900MHz | 4*1GB@820MHz | 2x320GB RAID 0 + 500GB | P5N-E SLI+Noctua NC-U6 | Antec P182 | Antec EarthWatts 500W || Xbox 360 (Xbox Live: wolfetb) || PS2 || iPod Touch 8 Gb (2G) || Nokia N95 || .::Profiili::.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. joulukuuta 2006 @ 14:37

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
19. joulukuuta 2006 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäs siinä AM2:ssa on eriä kuin erinnäköinen kanta ja DDR2 -muistit emoon?

Camee
_
19. joulukuuta 2006 @ 15:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on ostossa 2x 512 MB DDR. Niillä ja AMD 3700+:lla pitäis tuon koneessa olevan Gigan lisäksi pyöriä Vistakin. No senhän näkee reilun kuukauden kuluttua
Piti sanomani AMD 64 3800+

Camee

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. joulukuuta 2006 @ 15:17

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
19. joulukuuta 2006 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pyörii pyörii, mutta tuon muistin määrä vaikuttaa niin ***keleesti tohon toimivuuteen, on huomattu.

Undercova
Senior Member
_
19. joulukuuta 2006 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vista taitaa melkein "vaatia" sen 2gb muistia että toimisi hyvin, ainakin siitä päätellen mitä olen itse kuullut.

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
Camee
_
19. joulukuuta 2006 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Undercova
Sitä mieltä olen itsekin. Siksi on saatava Giga lisää, nyt tämä Betaversio kyllä pyörii ihan hyvin Gigallakin, mutta eipä tässä oo vielä juurikaan ohjelmia, joita pyörittää.

Camee
AfterDawn Addict
_
20. joulukuuta 2006 @ 04:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Undercova:
Vista taitaa melkein "vaatia" sen 2gb muistia että toimisi hyvin, ainakin siitä päätellen mitä olen itse kuullut.
Eipä muuten vaadikkan.=)

Vistan kokonaista versiota tässä olen viikonverran pyöritellyt 1Bb muistilla. Hyvin toimii vista, ja pelitkin pyörii hyvin. Tämä käyttis toimii jopa nopeammin kuin tweakattu xp:ni.

Vistan muistin kulutus on täysin riippuvainen siitä että kuinkapaljon muistia koneessa on. Eli periaatteella mitä enemmän muistia sitä enemmän käytetään. Tällähetkellä minun vista idlaa 400Mb kun käynnissä on virustorjunta, messenger, ie7, ja muut tausta toiminnot. Sekä käytössä aero ja sidebarissa gadgetteja 4.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2006 @ 04:58

Undercova
Senior Member
_
20. joulukuuta 2006 @ 09:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa no siinä tapauksessa.

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
PeteTK
AfterDawn Addict
_
20. joulukuuta 2006 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Undercova:
Eipä muuten vaadikkan.=)

Vistan kokonaista versiota tässä olen viikonverran pyöritellyt 1Bb muistilla. Hyvin toimii vista, ja pelitkin pyörii hyvin. Tämä käyttis toimii jopa nopeammin kuin tweakattu xp:ni.

Vistan muistin kulutus on täysin riippuvainen siitä että kuinkapaljon muistia koneessa on. Eli periaatteella mitä enemmän muistia sitä enemmän käytetään. Tällähetkellä minun vista idlaa 400Mb kun käynnissä on virustorjunta, messenger, ie7, ja muut tausta toiminnot. Sekä käytössä aero ja sidebarissa gadgetteja 4.

Tuohon päälle vaikka Gothic3 peli ja muistia menee 1.6gt :P
1gt on säälittävän vähän jos pelailee uudehkoja pelejä.

Tehomylly.
AfterDawn Addict
_
20. joulukuuta 2006 @ 10:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Tuohon päälle vaikka Gothic3 peli ja muistia menee 1.6gt :P
1gt on säälittävän vähän jos pelailee uudehkoja pelejä.

No tuo gothic 3 taitaakin olla ainoa peli tällähetkellä joka hyötyy enemmästä kun 1Gb muistista. Viehän se xp:lläkin muistia yhtä paljon.;)

XP mikä minulla on käytössä idlasi myöskin tuon hiukan alle 400Mb.

No kuitenkin käyttökokemuksesta voin sanoa että ei se muistin kulutus NIIN paljon suurempaa ole kun perus xp:lläkään. Ainoa asia minkätakia vistalla pyörii pelit hiukan huonommin tällähetkellä on kesken eräiset ajurit.

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
20. joulukuuta 2006 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaksi artikkelia joiden perusteella et huomaa eroa 1GB ja 2GB välillä.
http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/2gb-ram.html
http://www.tomshardware.com/2005/12/13/h...need/index.html
Far Cry, 3DMark, Pinnacle Studio 9, AutoGordianKnot (DivX & Xvid), Lame MP3 Encoding, WinRAR 3.41, 3DS Max 7, PCMark05 512MB:n jälkeen ei juurikaan hyötyä.
AMD Athlon 4000+ ja NVIDIA Geforce 6800 GT oli testialustassa, voithan ajaa noita testejä itse ja saada vertailulukemat. Kokeile testit myös poistamalla toinen kampa.
Toivottavasti saat lainaksi 1GB:tä, niin voistit kokeilla nopeutuuko koneesi, ettet turhaan osta (siis pety jos ei nopeus kasva odotetusti). Jos kehitys ei ole muuttunut/muutu saat ensi syksynä muistit paljon halvemmalla (tosin myös vanhoista vähemmän nappulaa).
Jos emosi hyväksyy DDR2 kammat, niin saathan ne käyttöön uudessa kokonpanossakin.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
20. joulukuuta 2006 @ 16:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä 1-->2gt nopeuttaa konetta jos kaikki fyysinen muisti on 1gt määrällä käytössä.
Doom3, Far Cry, Battlefield2, Battlefield 2142, Gothic3 ainakin hyötyvät 2gt muistista.
Käyttiksinä olleet ~100mt vievä w2k asennus ja vajaa 200mt vievä wxp pro asennus.
Yli vuosi sitten tuli jo kiroiltua gigan kanssa kun swappaa...

E:Tuo testi on typerä, mitään järkeä testata jollain 800x600 resoluutiolla.
Kyllä minäkin pystyin pelaamaan Bf2 512mt muistilla kun toinen kampa oli joskus rikki, tosin low asetuksilla.
Giga ei riitä 1280x960 asetuksilla, saati sitten 1600x1200 tms.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2006 @ 16:41

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2006 @ 16:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En saa ddr2 -muisteja tähän kun on s939 ja menee ddr1.

AfterDawn Addict
_
21. joulukuuta 2006 @ 04:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PeteTK:

Kyllä riittää. Itse pelailen noilla resoilla grafiikat kaikki parhailla. Itse peli pyörii kyllä hyvin. Lataus ajat ovat tuhottoman pitkät (1-2min) Mutta eipä tuo itse pelin pelattavuuteen vaikuta.

(EDIT:Siis 1280x960 resoilla bf2)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. joulukuuta 2006 @ 04:34

PeteTK
AfterDawn Addict
_
21. joulukuuta 2006 @ 06:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Kyllä riittää. Itse pelailen noilla resoilla grafiikat kaikki parhailla. Itse peli pyörii kyllä hyvin. Lataus ajat ovat tuhottoman pitkät (1-2min) Mutta eipä tuo itse pelin pelattavuuteen vaikuta.

(EDIT:Siis 1280x960 resoilla bf2)

Pitkiä latausaikoja ei tueta, jos 1 vs 2gt on eroa niin 1gt ei silloin riitä, ½min. ehkä lataa.
Sä kerkee ehkä juuri ja juuri spawnaamaan kun mä vien jo ekaa lippua.
Ainoa syy olla ostamatta pelikoneeseen 2gt muistia on persaukisuus :P

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. joulukuuta 2006 @ 06:26

AfterDawn Addict
_
21. joulukuuta 2006 @ 06:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Pitkiä latausaikoja ei tueta, jos 1 vs 2gt on eroa niin 1gt ei silloin riitä, ½min. ehkä lataa.
heh no ekassa spawnauksessa kieltämättä tyypit vetää jo aika paljolti ekaa lippua, mutta seuraavalla kierroksela jos tulee sama mappi, niin ei tarvitse odotella yhtään.=)

Onhan se varmaan ihan hyvä jos lataus aika lyhenee minuutilla, mutta en ole kuitenkaan niin intohimoinen bf2 pelaaja että sen takia toista gigaa viitsisin hankkia.

PeteTK
AfterDawn Addict
_
21. joulukuuta 2006 @ 06:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

heh no ekassa spawnauksessa kieltämättä tyypit vetää jo aika paljolti ekaa lippua, mutta seuraavalla kierroksela jos tulee sama mappi, niin ei tarvitse odotella yhtään.=)

Onhan se varmaan ihan hyvä jos lataus aika lyhenee minuutilla, mutta en ole kuitenkaan niin intohimoinen bf2 pelaaja että sen takia toista gigaa viitsisin hankkia.

No ei tuo ainoa peli ole mikä sitä muistia vie.
On muuten ihan kiva mitä tahansa pelatessa painaa ctrl+alt+del ja kone on heti työpöydällä ilman odottelua ja menee myös heti takaisin sinne :P
Enää ei tarvitse sammutella messengeriä tms. ennen Bf2 pelaamista, voi jättää 10 nettisivuakin taustalle auki, niin ei tarvitse seuraavalla kerralla kuluttaa aikaa selaimen avaamiseen ;)
Kone on 1000x sulavampidual core+ 2gt vs. Single core+ 1gt.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. joulukuuta 2006 @ 06:41

AfterDawn Addict
_
21. joulukuuta 2006 @ 06:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, no ainoa peli mistä tiedän varmaksi että pyörii huomattavasti sulavammin 2Gt:n muistilla on gothic3. Mutta kyllähän tuo 2 Gt tietenkin muussa toiminnassa on hyödyllistä, mutta peleissä hyöty jää aika minimaaliseksi.

En nyt tässä sitä tarkoita että 2Gt olisi turhuutta, vaan sitä tässä ajan takaa että se ei ole välttämättömyyskään. Mutta joka tapauksessa omalla ostoslistalla on kyllä 1Gt lisää muistia siinävaiheessa kun alan wake ja crysis tulevat kauppaan.=)

EDIT: Suosittelen muuten kokeilemaan vistaa. Minulla se toimii ainakin huomattavasti sulavammin 1Gt muistilla kun xp 1 gt muistilla. Pelin jälkeenkin vastaa lähes välittömästi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. joulukuuta 2006 @ 06:49

PeteTK
AfterDawn Addict
_
21. joulukuuta 2006 @ 06:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Xp Pro 2gt muistilla toimii kyllä heti pelaamisen jälkeen normaalisti :P
Katsotaan Vistaa sitten kun on kunnon ajurit kaikille laitteille.
Kysymysmerkkinä lähinnä Creative X-fi ajurit, peliohjaimet varmasti menevät ilman ajureitakin.

Tehomylly.
AfterDawn Addict
_
21. joulukuuta 2006 @ 07:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuohon korttiinkin löytyy kyllä beta ajurit.

http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-C...2-10-0000.shtml

Tiedäppä toimiinko kuinka hyvin sitten. Mutta kaikkiin omiin laitteisiini olen kyllä löytänyt ajurit. tässä 1-2kk sisään noita ajureita tulee huomattava määrä lisää.

Oikein yllätyin kun ei tarvinnut edes asentaa mx518 hiireeni ajureita ollenkaan, vaan se toimi suoriltaan oikein.

Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
21. joulukuuta 2006 @ 12:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr:
En saa ddr2 -muisteja tähän kun on s939 ja menee ddr1.

Sitten kun vaihdat prossun on koneesi "karvan" verran tehokkaampi, kuin tuo testialusta. Jos ajat nuo testit ja vertaat lukemasi, voisi luulla että 4600+ tuo sunnilleen saman % parannuksen.
Kun sitten vaihdat DualCore emo/prossuun voi ddr1 olla vähän mopoa muistia.

2GB muistin suosittelijat näyttävät olevan niitä, joilla pelatessakin pitää olla nettisivuja ziljoona, mesetykset yms. samaan aikaan päällä. Itse hyvin harvoin pyöritän useampaa ohjelmaa samalla. Taittotyössä Freehand, Photoshop, Tekstidokumentteja. Ja tietty isot kuvat vaatii paljon muistia = ei koskaan liikaa. (Ammattitason työskentely)
Pelejä pelatessa ei muita ohjelmia ole samaan aikaan. Sähköposti ja muu ennen/jälkeen peliä.

Omat käyttömieltymyksesi/tapasi määrävät tarvittavan muistin määrän.
Olen 98Litellä viritellyt mopo koneet toimimaan nopeasti. Ja löytyy XPLite. Noilla ohjelmilla saa Lisää/Poista sovellus listaan normaalisti näkymättömiä Windows komponentteja, eli taustalla pyöriviä monelle tarpeettomia ohjelmia. Kerran kuussa ajettavat ohjelmat asentuu/poistuu muutamassa sekunissa. Ei niiden tarvi pyöriä 29pv./kk turhaan muistia syömässä.
Win98 oletusasennus vie 250MB kovosta, 98Lite minmi 50MB. Ram kulutusta en ole verrannut. 333Mhz PII, 4GB HD, 128MB Ram käynnistyy työpöydälle vajaa 20 sekuntia. Normaali vetää yli minuutin. Tosin swap file ja temp kansio ovat omat osionsa, jolloin c: fragmentoituu vähemmän ja voi myös vaikuttaa tuohon nopeuteen.

Muistin lisäämisen vaihtoehtona harkitkaa käyttiksen viritys järkevämpää kuosiin. Googlaa windows virityksiä. Olen nähnyt englanniksikin ohjeita virityksiin.
http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/windows.htm on aika kattava ohjeistus. Tuolla tai toisella sivustolla oli kaavio TCP/IP kytkennöista 3*3 lohkojen välillä, oletuksena kaikki 27 on päällä ja jos ei ole sisäverkkoa/jaettuja tulostimia tarpeen on vain 1 kytkentä, jotta netti toimii kybällä. Loput on tietoturvariski. Tuosta voi päätellä paljonko turhaa ohjelmistoa Wintukat lataavat muistiin.

EDIT: Scandisk, Defrag lisäksi piti asentaa 1-2 "järjestelmä" osaa, että ZoneAlarmin asennuksen vaatima 'rootupdate' asentui työpöydältä, ennen kaapelin kytkentää ethernettiin. Internet osiosta ei tarvi mitään. Ja vanhat mediaplayerit yms on tarpeettomia, kun asentaa esim VLC VideoLanin. Voin käydä kurkkaamssa yhdestä koneesta muualta, mitkä ne välttämättömät komponentit oli, jos joku tietoa tarvii. XPssä tota ZA ongelmaa tuskin tulee. Mutta jos tieto auttaa XP:n riisujaakin?

Löytyi se kaavio sivukin
http://www.grc.com/su-bondage.htm

EDIT2:
rootsupd.exe - Root Certificates setup oli se ohjelma, joka piti ennen ZA:n asennusta ja pitää olla työpöydällä, kun käynnistää. Se saattoi vaatia Vsinit.dll lisäämisen/päivittämisen Windows kansioon, koska 95 pohjainen (= IE katoaa totaalisesti) ei sisällä sitä.

98Liten manuaalista:
· from Windows or DOS execute the downloaded archive and extract
the 98lite files to any valid DOS partition on your hard
drive; if you already know that you have or want the Windows
Setup files on your system (typically C:\Windows\Options\CABS)
extract to this directory by entering it in at the 98lite
prompt; default directory is C:\98lite

· copy all the files in the "\Win98" directory ONLY on your
Windows 98 or 98SE CD to your the directory containing 98lite
(do not copy the CHANNELS, OLS, TOUR or CONTENT subdirectories
or their contents)

· if you intend installing 98micro or 98lite with the higher
performance and lighter weight Windows 95 Explorer Shell
desktop option (called the SLEEK desktop option in the
installer) you will also need to copy the following three
Windows 95 files to the setup files directory:

EXPLORER.EXE
SHELL32.DLL
COMDLG32.DLL

These need to come from an original Windows 95 CDROM; 95a, or
95b -- Windows 95c has integrated IE4 so files from 95c are
not compatible. All three files should have version numbers in
the form 4.00.XXXX (NOT 4.72.XXXX or later) in the file
properties dialog

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. tammikuuta 2007 @ 16:41

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ddr/ddr2

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy