User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 19.1.2025 / 04:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > pvr-250 tv-kortin ääniongelma. onko minua huijattu!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
PVR-250 TV-kortin ääniongelma. Onko minua huijattu!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
M.A.
Newbie
_
28. heinäkuuta 2003 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitoin tämän kysymyksen vahingossa englanninkieliseen ryhmään suomenkielellä(newbie kun olen). Tämä taitaa olla oikeampi paikka.

Ostin Hauppaugen WinTV PVR-250 TV-kortin. Mutta voin kaapata sillä vain mykkävideoita!

Mukana tulleessa ohjeessa neuvotaan yhdistämään audiokaapelilla TV-kortin Audio LineOut:sta äänikortin LineIn:iin. Mutta minulla on TV-kortilla vain seuraavat liitännät:

FM Tyhjä paikka, ei radiota
TV TV antenniliitäntä (composite)
Audio LineOut Tyhjä paikka. Puuttuu!!!!!
VideoIn Tähän voi kytkeä esim. VHS-videot
Audio LineIn Löytyy
Remote Kauko-ohjain löytyy

Onko jollakin PVR-250 korttia, ja jos on, niin mitä liitäntöjä siinä on ja miten olet onnistunut saamaan äänen kuuluviin. Äänikortissa ei ole vikaa, koska voin kuunnella Windowsin ääninäytteitä ilman ongelmia.

WinXP, Fujitsi-Siemensin kone, jossa integroitu äänikortti.
NoBS
Junior Member
_
28. heinäkuuta 2003 @ 18:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et tarvii kytkeä kuin antennipiuhan, niin äänien pitäisi kuulua. Mulla lähti äänet kun päivitin uudet ajurit. Ehkä sun vika on myös siinä. Mulla toimii ajureista versio 15.

Tai sitten sulla on äänikortin asetuksissa joku mykistettynä.

Tai sitten jotain muuta =)
M.A.
Newbie
_
28. heinäkuuta 2003 @ 20:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päivitin heti kortin asennuksen jälkeen uusimman ohjaimen eli 1.6:n. Pitää etsiä jostain mainitsemasi 1.5 versio. Toivottavasti vika korjaantuu sillä.

Mute ei ole päällä. Jostain syystä kaikilla kanavilla ohjelma näyttää mono-ääntä. Audio mixeriin on asennettu wave ohjeiden mukaisesti. Volyymit on asetettu sopiviksi, muilla ohjelmilla äänet toistuvat oikein. Kaiken pitäisi olla oikein asennettu, mutta ääntä ei vain kuulu. Pitää kokeilla seuraavaksi tuota ohjaimen vaihtoa.
M.A.
Newbie
_
28. heinäkuuta 2003 @ 20:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asensin äsken ajurin versio 1.7.21188 beta. Ei ääntä ei KUVAA. Meni siis huonompaan suuntaan. Nyt tosin ikkunan alareunassa lukee Stereo. Huh.
M.A.
Newbie
_
28. heinäkuuta 2003 @ 22:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asensin TV-kortin mukana tulleen alkuperäisen ohjaimen v.1.1.20126. Nyt tuli ääni momona! Mutta ohjelma kaatui kun XP alareunaan ilmestyi Windowsin ilmoitus automaattisesta päivityksestä. Myös kanavan vaihto on hidasta ja ohjelma jämähtää tuon tuostakin usean minuutin ajaksi. Joten olit NoBS oikeassa. Kyse on selvästi ajuriongelmasta.

En löytänyt verkosta mistään 1.5 versiota. Olisiko sitä mahdollista saada jollain keinoin? Hauppaugen ftp-palvelimella ftp.hauppauge.com ei ollut vanhoja versioita.
M.A.
Newbie
_
28. heinäkuuta 2003 @ 23:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jatkan tässä tätä yksinpuheluani.

Löysin nimittäin Hauppaugen Singaporen konttorista vanhan version 1.5_20045 ja kokeilen asentaa sen huomenna. Osoite josta löysin vanhoja versioita on seuraava:
http://www.hauppauge.com.sg/update/pvrpcidrv.htm

Siellä oli Accessories alla myös pari PVR:ään sopivaa ohjelmaa:

Time lapse Capture version 1.4
Capture still images on a periodic basis from the WinTV, with SnapShot running.
Our thanks to Matt Donegan for this little gem!
Click here if you need the Snapshot program.
Date: Nov. 10, 1999
Version: 1.4
size: 72K

WinTV-Zone motion detector
Use the WinTV to create a "video protection zone". Can capture still or motion videos if your protection zone is violated.
Our thanks to Matt Donegan for this little gem!
Date: August 6, 2001
Version: 2.0
size: 2536KB

Mainos
_
__

_
M.A.
Newbie
_
29. heinäkuuta 2003 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt pellittää. Asensin ajuriversion 1.5 ja nyt WinTV:ssä on stereoääni. Kiitos NoBS!

Hyvä kortti, mutta jättävät näemmä beta-testauksen kokonaan asiakkaille.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > pvr-250 tv-kortin ääniongelma. onko minua huijattu!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy