User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 03:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vähän kaikenlaisia ongelmia.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
vähän kaikenlaisia ongelmia.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

10 tuotearviota
_
22. joulukuuta 2006 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
osaisitteko kertoa mikä mun kiintolevyä vaivaa kun se pitää sellasta ihmeellistä "fnyy fnyf" ääntä :s (vaikea kuvailla sitä ääntä) sitten vielä aina kun pelaa esim farcrytä niin ku kiintolevy alkaa raksuttaan niin FPS tippuu ihan olemattomiin vain hetkeksi ja palaa takaisin,,,mutta vihaan niitä pätkimisiä. sitten se on myös alkanut viimepäivinä sellaiseksi että vaikkei ois mitään ohjelmaa päällä rasittamassa paitsi virusturva ja palomuuri niin kauhea raksutus ja kun katsoin sieltä valvontatyökalut > suorituskyky niin siellä on se levyjonon keskiarvokohta pyörimässä jossain 100 tietoilla, ja kun se on jonkun 5 minuuttia raksuttanut niin että korvat kärsii niin se tippuu nollaan. rasittavaa, ja ajattelin tänään asentaa windowsin uusiks ku on niin sekasin mut tiedä viihtiikö kun sähköt katkeilee vähän kaikkialta.

niin ja tässä vielä kuva siitä suorituskyky kohdasta http://img211.imageshack.us/img211/3919/jutskaa3ub4.png

ja myös kysyn että miksi hitman blood money ei toimi tässä mun allekirjoitetussa koneessa edes minimiasetuksialla kunnolla? pelaaminen on sellaista että suurin osa on alle 10 FPS mutta välillä palaa normaaliin 40 FPS jotain sitä luokkaa, kaikki emolevyn piirisarja ajurit yms on laitettu ja näytönohjain ajurit on nvidian sivulta vasta päivitetyt 93.71 ajurit, lämpötilat ei oo todellakaan korkeat tässä mun koneessa ettei johdu siitä, olisiko mahdollisesti jokin laitevika? vai voisiko olla tää ylikellotettu prosessori, kun laitoin emolevyn FSB jumperin yhden pykälän korkeammalle millä tuon prosessorin (Athlon XP 1800+) pitäisi pyöriä normaalisti
ja katsoin kyllä minimivaatimukset tohon hitmaniin että pitäis pyöriä niitten mukaan tosi hyvin, tosin ei niihin ole aina luottamista.

kiitos avusta, aina olen täältä kysymässä apua mutta näitä juttuja en oikein vielä tiedä. :)

niin ja nyt äsken kun katsoin tota suorituskykyä niin se oli ihan siellä 100 kokoajan, http://img146.imageshack.us/img146/7334/jutskaa5td6.png tos vielä tollanen, eli vähän ärsyttävää kun kaikki muut koneen osat on hiljaisia niin tuo yks tossa raksuttaa pahemmin kuin mun vanha Seagate 30 Gb ja se on jo hyvin. aamulla asennan koneen uusiksi ja katsotaan miten käy, ei johdu sit pelkästään tästä. windows sekoilee kun kaikki muu käynnistyy alkuun mutta palomuuri tulee vasta jossain 5 minuutin päästä...ja windows mesen automaattista käynnistystä ei saanut poistettua, itse ohjelmaakaan ei voi poistaa mistään, ei löydy edes system32:sta niin tein sitten microsoftin sivun mukaan ja otin sen pois käytöstä, ja tosissaan sitten niin kova ääni et kun käyttää yöllä nii kotiväki herää :s ja vaikkei ois edes internet selain auki niin sama rutina ja mun mielestä vaan pahentunut päivä päivältä.

nyt ei ainakaan vielä ole varaa uutta kiintolevyä ostaa heti tähän hätään jos tuo hajoaa, virtalähde kerran muuten sai virtapiikin ja johdot kärventy mutta tuskin tuo nyt siitä meni, kaikki osat säilyi ehjänä ja näytin vielä yhdessä liikkeessäkin prossua ja muita et onko ehjä ja kaikki ne oli ehjiä kyllä.

mutta toi hitman ongelma on outo, sen haluaisin saada toimiin ku vois vaikka kokeillakin, ja kyseessä on sitten demo minkä olen ladannut muttei mikään muu demo ole noin pahasti jäminyt.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. joulukuuta 2006 @ 20:39

Staff Member

1 tuotearvio
_
24. joulukuuta 2006 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En jaksanut ihan koko viestiä lukea mutta hae täältäohjelma ja testaa kiintolevysi kunto.
Senior Member

10 tuotearviota
_
26. joulukuuta 2006 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kokeiltu on jo aikoja sitten muttei siinä löytynyt virheitä...tosiaan olen jo asentanut windowsin uudelleen eikä se kiintolevy enään raksuta juurikaan niin paljoa. ihmettelen vain että miten nuo pelit pätkii niin kauheasti kun kiintolevy välillä raksuu...
Staff Member

32 tuotearviota
_
27. joulukuuta 2006 @ 14:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Senior Member

10 tuotearviota
_
27. joulukuuta 2006 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
öö mää menin tonne mihin tossa ohjeessa neuvottiin ja siinä on "siirtotapa = DMA, jos käytettävissä" ja "nykyinen siirtotila = Ultra DMA Mode 5" ja se oli laite 0, ja laite = laitetyyppi = automaattinen tunnistus, siirtotapa = DMA jos käytettävissä, nykyinen siirtotapa = ei käytettävissä, koska minulla on vain 1 kiintolevy ja se on laite 0.

elikkäs kun katsoin niin kaikki on normaalisti, ja tolla TeppoI sivulla ei ollut mun kiintolevyä kun tää on niin tuntematon :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. joulukuuta 2006 @ 18:34

Staff Member

32 tuotearviota
_
28. joulukuuta 2006 @ 20:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kunhan PIO ei lue tuossa DMA kohdassa niin sen puolesta kaikki kunnossa. Kyseessä siis Excelstor:in levy? Jos on niin ExcelStor's ESTest on oikea ohjelma, löytyy esim.
http://www.ultimatebootcd.com/
tuolta levyltä.
Senior Member

10 tuotearviota
_
29. joulukuuta 2006 @ 10:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo, kokeilen tota että mitäs siitä näkyis :P. ja PIO ei ollut näemmä käytössä. muuten toimii käytössä hyvin eikä enään uudelleen asennuksen jälkeen ole pelit jämppineet niinkuin ennen mutta kyllä tossa on välillä ongelmia. mutta ei onneksi niin paljoa kuin entisessä :D
esim se että tuo alkaa raksuttamaan välillä ihan hulluna ilman syytä, pitää vähän väliä fnyy fnyf ääntä, ja jos antaa olla koneen päällä koskematta siihen hetkeen niin sitten se vasta raksuttaakin.
vanhanan tuo on ettei siltä voi liikaa vaatia.
Senior Member

10 tuotearviota
_
31. joulukuuta 2006 @ 11:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nyt kun tähän näitä mun koneen ongelmia keräilen niin kysyisin että voiko se emolevyn näppäimistöliitäntä juttu oliko joku PS/2 portti niin mennä hajalle kun käsittelee jotain muistia vievää ohjelmaa?
meinaan kun selailin vaan windowsissa niin yhtäkkiä näppäimistö ei suostunut enään toimimaan, ei toiminut mikään näppäin eikä se num lock valo syttynyt vaikka painoin num lock näppäintä. otin pois siitä emolevyn liittimestä ja pistin takas ja käynnistin vielä koneen uudelleen. no laitoin sen USB porttiin kiinni ja nyt toimii, mutta siltä osalta huono ettei windowsia voi asentaa uudelleen jos näppäimistö on kiinni USB paikassa! kun ei tää näppäimistö toimi BIOS:ssa ja pitää aina painaa sitä näppäintä että käynnistää levykkeeltä. pitäisi vielä tässä jossain välissä kokeilla sitä uusiksi siinä emolevyn paikassa muttei se reagoi siihen yhtään..
niin ja nyt kun kokeilin sitä siinä PS/2 portissa niin num lock valo vilahti ja kokeilin painaa num lock näppäintä että ottaako se käskyjä vastaan niin se vilahti ja sammu saman tien. se ei vaan toimi niin enään, nämäkin viestit nyt oon kirjottanut windowsin on screen näppäimistöllä...ei kovin mukavaa :D
Senior Member

10 tuotearviota
_
31. joulukuuta 2006 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja ihme kyllä...tää näppämistö rupesi yhtäkkiä toimimaan tossa portissa :s ei ois ollu millään varaa tällä hetkellä hakea uutta emolevyä sen takia että saisi näppäimistön toimimaan biosissa...
Senior Member

10 tuotearviota
_
31. joulukuuta 2006 @ 12:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no ei tosta näppiksestä sen enempää kun se toimiikin nyt hyvin,,,mutta nyt kun testasin tota Excelstorin EStestiä niin se meni sinne dos juttuun mutta tuli tämmönen teksti sitä avatessa:

Error: Command not avaible in script debugger.
[Command: isolinux] [Line: 72.2] [File: launch.scn]

/docume~1/jrjest~1/typyt~1/ubsd34~1/boot/menus>

vai olisiko tuo pitänyt avata koneen käynnistyessä CD:ltä, kun latasin sen jutun jossa oli jotain että sitä vois käyttää windowsis, vaikka tuo olikin MS DOS Sovellus. ja se avasi se kyllä DOSissa

ja nyt kun kokeilin sitten memtest86 ohjelmaa siitä niin luki että "Error: File not found" elikkä sitä ei löytynyt.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. joulukuuta 2006 @ 12:21

Senior Member

5 tuotearviota
_
31. joulukuuta 2006 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
ja myös kysyn että miksi hitman blood money ei toimi tässä mun allekirjoitetussa koneessa edes minimiasetuksialla kunnolla?
Hitman Bloodmoney vaatii jostain syystä ihan älyttömästi tehoa koneelta. Esim. sellaisella kokoonpanolla, jolla pelin kerrotaan juuri toimivan, ei kyllä varmana toimi.

Tässä pelin vaatimukset:
# OPERATING SYSTEM: Microsoft Windows 2000/ Microsoft Windows XP (admin rights required) 95/98/ME/NT not supported.
# CPU: Pentium 4 1.5GHz or Athlon XP equivalent
# RAM: 512MB system Memory
# GRAPHICS: Direct3D 9 compliant cards supporting pixel shader 2.0 (nVidia GeForce FX or ATi Radeon 9500)
# SOUND: Direct X compatible sound card
# HARD DRIVE: 5GB Free Space
# INPUT DEVICES: Keyboard and mouse

Intel Core 2 Duo E7400, Asus P5QL PRO, 2x2 GB DDR2 800 RAM, WD 250 GB SATA2 + WD 500 GB SATA2, ECS nVidia GeForce 9800 GT 512 MB, Antec Sonata III

Seuraa eroseteleiden matkaa http://www.eurobilltracker.eu/?referer=107869
Kinroad-foorumi http://kinroad.freezoy.com/
Senior Member

10 tuotearviota
_
1. tammikuuta 2007 @ 11:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tiedän että se vaatii mutta kun katsoin niin se minimivaatimukset ainakin täyttää hyvin. en kyllä itse usko lähestulkoon ollenkaan minimivaatimuksiin mutta saa niistä jotain hahmotettua paljonko vaatii...kyseessä on siis demo että voi niitä bukejakin olla. mutta kun peli alkaa ja tulee se ihmeen video kohta alussa niin se pyörii kyllä koko ajan yli 30 FPS, ja sitten kun pääsee pelaamaan niin se toimii välillä ihan sileästi yli 30 FPS mutta sitten se aina vaan tippuu sinne alle 10 FPS. ei tää mun kone kyllä hyvä ole että uskon kyllä senkin että ei ole mahdollista ton hitmanin pyörivän tässä kunnolla. jopa tomb raider legends toimii nextgen modi päällä paremmin kun tuo hitman blood money!! no ei siitä mitään huolenaihetta kun en paljon pelaile, mutta ajattelin vain kokeilla demoa jos se ois hyvä niin voisi vaikka ostaakin. mutta vähän huono kokeilla sitä demoakaan.
Staff Member

32 tuotearviota
_
1. tammikuuta 2007 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
USB-näppäimistön pitäisi kyllä toimia aina BIOS:issa. Sieltä voi laittaa sen legacy supportin sitten päälle niin onnistuu Windowsin asennuskin USB-näppäimistöltä.

Ja tuo ultimatebootCD poltetaan siis levylle ja kone käynnistetään siltä. Sama homma memtest86+:n kanssa (tosin se löytyy myös tuolta Ultimate Boot CD:ltä).
Mainos
_
__

_
Senior Member

10 tuotearviota
_
1. tammikuuta 2007 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no poltan se levylle tossa sitten :P no hyvä ku kerroit ton että USB näppistä voi käyttää myös biosissa :) toimii tää nyt tässä näppäimistö portissakin mutta se on huonosti kiinni siinä ja pysyy paremmin USB:ssä
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vähän kaikenlaisia ongelmia.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy