No niin siis.. Toivottavasti tämä topic on nyt edes oikeassa paikassa. Meillä on siis tuo melko äskettäin hankittu dvd-asema, joka pyörittää kyllä moitteetta esimerkiksi musiikki-dvd:t, mutta ei kuitenkaan mitään elokuvia. Olen kokeillut kolmella eri ohjelmalla: Nero Home Essentials (tuli aseman mukana, mutten jostain syystä osaa sitä muutenkaan käyttää erityisemmin), DVD X Player 4.0 Professional ja VLC Player. DVD X Playeria yleensä käytän.
Heti ensin, kun laittaa elokuvan dvd-asemaan ja avaa ohjelman, tulee jokin ilmoitus, joka tahtoo sanoa että "Access to specified device, path, or file is denied". Se tulee kuitenkin myös esimerkiksi niillä musiikki-dvd:illä, jotka siis kuitenkin toimivat. Pääsen vielä valitsemaan elokuvan kielivalikosta tekstityskielen, mutta kun sitten yritän päästä katsomaan itse elokuvaa, tulee aina ilmoitus "OHJELMANNIMI.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program" ja dvd-ohjelma sulkeutuu. VLC Playeria kokeillessa vielä koko kone sammui ja käynnistyi uudestaan itsekseen.
Kaikki kokeilemani dvd-levyt ovat aitoja, joko omiani tai kirjastosta lainattuja, ja toimivat kyllä tavallisessa dvd-soittimessa normaalisti. Olen melko tampio muutenkin näissä tietokoneasioissa, joten olisi hienoa, jos joku osaisi auttaa, kun olisi kiva päästä niitä leffojakin katsomaan koneella..
Ohhoh, enpä ollut mitään Media Player Classiceja edes tullut ajatelleeksi, mutta sillä siis todellakin näyttää toimivan. Kiitoksia erittäin paljon, voinkin mennä tästä nukkumaan..