User Käyttäjä Salasana  

perjantai 8.8.2025 / 22:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > premiere - dvd, asetuksien kanssa ongelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Premiere - DVD, asetuksien kanssa ongelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
gloubiz
Newbie
_
29. joulukuuta 2006 @ 08:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli eli. Olen tehnyt DV-kamerallani kuvaamasta materiaalista Adobe Premiere Pro:lla elokuvan. Lukuisista yrityksistä huolimatta en ole saanut exportattua leffaa parhaalla mahdollisella tavalla. Leffan kuvasuhde on 16:9.

Joka kerta kun olen yrittänyt exportata leffaa, tulee siihen pikselimössöjä ja häiriöitä, tai sitten kuvasuhde flippaa, tai laatu on muuten vain rapaa. Premieren mukaan alkuperäinen matsku on 25 fps, mutta sillä asetuksella tulee vaan raitoja leffaan, premiere ehdottaa 30 fps. Kuvasuhteeksi olen laittanut 720x400, jonka pitäisi olla oikea?

Joku kuitenkin jatkuvasti mättää, enkä ole saanut netistäkään pläräilyllä tietoa asiasta tarpeeksi. Olisin äärimmäisen onnellinen jos joku voisi selvittää minulle miten saan leffan lopulliseen muotoon niin että leffa näyttää mahdollisimman hyvältä.

Jos jollain on jotain tietoa kuinka leffasta voi vääntää DVD:n jossa on kaikki alkuvalikot ym. niin siitäkin olisin erittäin kiinnostunut.
Staff Member

32 tuotearviota
_
30. joulukuuta 2006 @ 07:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko koittanut DV:nä vai MPEG-2 tallentaa (exportata) sitä videota?
gloubiz
Newbie
_
2. tammikuuta 2007 @ 04:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
MPEG-2. Sain kyllä jo ihan kohtuullisen version tehtyä. Jotenkin menee nuppi sekaisin näistä kuvasuhteista, vaikka olen kuvannut 16:9 kuvasuhteella niin silti matsku tulee ulos 720x576. Sitten on kova arpominen että asetuksilla exporttaus pitäis suoltaa.
Member
_
2. tammikuuta 2007 @ 05:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Etkai ole alottanut NTSC projektia PAL matskuilla?
Staff Member

32 tuotearviota
_
2. tammikuuta 2007 @ 05:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo kuvasuhde ja resoluutio eivät ole suoraan verrannollisia sillä MPEG tukee muitakin kuin neliön muotoisia pikseleitä. Eli pikselit ovat leveämpiä mitä korkeampi.
esim. NTSC DVD
resoluutio on 720 x 480, yksittäisen pikselin (kuva)suhde on 1.185, jolloin lopullinen kuvasuhde on 720 * 1.185 / 480 =1.778 (16:9)
Mainos
_
__

_
gloubiz
Newbie
_
2. tammikuuta 2007 @ 10:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Projekti on 16:9 PAL. Lueskelin tossa aikasemmin noista resoluutioista ja kuvasuhteista ja opinkin aika paljon. Fakta on vaan että en vieläkään saa kunnon asetuksia, joilla kuva olisi lopputuloksessa oikeassa kuvasuhteessa parhaalla mahdollisella kuvanlaadulla.

Kiitos neuvoista!
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > premiere - dvd, asetuksien kanssa ongelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy