User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 06:43
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > minkä lämpötila on kyseessä/onko liikaa lämpöä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Minkä lämpötila on kyseessä/onko liikaa lämpöä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Moonrain
Junior Member
_
29. joulukuuta 2006 @ 11:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä huomasin vastikään erään epäilyttävän lämpötilan.
Kyseinen lämpötila on 115ºC.
Itse luulen että se on näytönohjaimen siilin lämpötila. Onko näin?
Ja onko tuo lukema liian korkea/sopiva.

Tässä vielä linkki kuvaan.. Aukiolevat ohjelmat ovat Speedfan sekä PCwizard.

http://www.freewebs.com/moonrainx/lampotila.GIF
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
29. joulukuuta 2006 @ 11:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei toi taida olla mikään oikea lukema. Mulla on tossa kohdassa jatkuvasti 127C, vaikka mikään komponentti ei mulla ole niin kuuma.
Moonrain
Junior Member
_
29. joulukuuta 2006 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta kun mulla oli näyttiskellotukset päällä niin lukema oli 120 astetta.. Kun otin kellotukset pois niin lukema laski pikkuhiljaa 115 asteeseen ja siihen sitten jäikin.
Lukema on 115 vaikka kone olisikin ollut sammutettuna tunnin.
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
29. joulukuuta 2006 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on sellainen muistikuva jostain keskustelusta, että toi arvo on joku speedfanin bugi. Tai vastaava.

Jos anturi antaa peruslämpötilaksi väärän lukeman eli 115 ja sitten kun käynnistät koneen, niin nousee 5 astetta eli tulee 120. Ajattele tota 115 vaikka 0 asteena :)

Jos et usko, niin avaa kotelo vaikka pelatessasi ja kokeile näpeilläsi onko siellä muka yli 100C lämpötilassa olevia osia.

Eihan se voi olla kuin prossu, näyttis, core tai kovot. Mitä muuta vielä?
Mainos
_
__

_
Moonrain
Junior Member
_
29. joulukuuta 2006 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Everest ohjelma muuten näyttää että kovalevyn lämpötila olisi

Maxtor 7Y250M0 47 °C (117 °F)

Että ei vain noi toiset ohjelmat väännä tota 115 celsiuksiks vahingossa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > minkä lämpötila on kyseessä/onko liikaa lämpöä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy