User Käyttäjä Salasana  

lauantai 11.1.2025 / 15:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > arkistojen aarteet > vcd ja svcd -formaatit > svcd:n korkea bitrate ei telmi?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
SVCD:n korkea bitrate ei telmi?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
metal_man
Newbie
_
1. elokuuta 2003 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs, polttelin erään SVCD levyn korkeimmalla mahdollisella bitratella (2500), ja levy "tökkii" aivan älyttömästi soittimessani (yamaha dvd-s520). muut levyt joita olen polttanu toimivat, mutta toisaalta niissä olen käyttänyt paljon matalampaa bitratea (1600-2000).

Onko tämä ihan yleinen ongelma vai mistä johtuu?

Olen käsittänyt, että mentäessä yli 1900 bitratessa, ei kuvanlaatu juurikaan parane mutta koko kasvaa.. taidan tästälähtien pitäytyä hieman matalemmissa bitrateissa!
RoopeT
Suspended due to non-functional email address
_
2. syyskuuta 2003 @ 06:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen käsittänyt, että mentäessä yli 1900 bitratessa, ei kuvanlaatu juurikaan parane mutta koko kasvaa..

Olet käsittänyt väärin. Hyvin harva videopätkä pakkautuu blokkiutumatta SVCD resoluutiolla alle 2000 kbps bitratella. TV-kaappauksiin kannattaakin jo käyttää 2500 kbps, ja VHS:ltä kaapatessa 2500 kbps, mutta resoluutiolla 352x576.

Tietenkin, jos pakkaa elokuvaa jossa ei tapahdu mitään, voi 1900 kbps keskimääräisellä bitratella saada kohtuullista jälkeä, mutta tällöinkin SVCD:n maksimibitraten tulisi olla ~2500 kbps, jotteivat vaikeammat kohtaukset blokkiutuisi.

Milläs ohjelmalla pakkasit max bitrate videosi? Oletko tarkistanut esim. Bitrate Viewerillä noudattiko käytetty pakkausohjelma antamiasi bittibudjettirajoja vai meneekäö video joissain kohdin yli annettujen bittirajojen?
ricardo
Suspended due to non-functional email address
_
7. syyskuuta 2003 @ 06:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Haiskahtaa siltä,että soittimesi on nopeudeltaan 2X,jolloinka sen kyllä pitäisi pelittää ~2500 bitraten kanssa,mutta ilmeisesti videopätkässäsi on joissain kohdissa korkeampi bitrate.Omassa Grundigissani pyöritin on 4X,ja (X)SVCD:t toimivat hyvin 4500-5000 max. bitratella.
Mainos
_
__

_
metal_man
Newbie
_
7. syyskuuta 2003 @ 09:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oon kokeillu pakata pätkän nerolla ja tmpgencillä, ei vaikutusta. soitin on yamahan dvds520. en oo kokeillu tarkastaa tota bitratea, mutta en usko että se niin paljon menee yli, koska vaikka pakkaan leffan jollain 1700bitratella, leffat alkaa järjestään tökkiä loppupuolella.

ohjekirjassa ei kerrottu moninkertainen nopeus soittimessa on . tuo tieto varmaan löytyis netistä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. syyskuuta 2003 @ 09:19

afterdawn.com > keskustelu > arkistojen aarteet > vcd ja svcd -formaatit > svcd:n korkea bitrate ei telmi?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy