User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 15.1.2025 / 18:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > televisiot ja videoprojektorit > kysymyksiä screenin sijoituksesta ja vähän tykistäkin.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kysymyksiä screenin sijoituksesta ja vähän tykistäkin.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
MoeGibble
Newbie
_
2. tammikuuta 2007 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on hyvin vähän kokemuksia tykin käytöstä. Meillä oli lainassa vuosi sitten 720p tykki ja tuollainen on kohtapuoliin itsekin hankittava. Paras keino toteuttaa suunnitelma, on saada se sopimaan sulavasi olohuoneemme sisutukseen. Nyt alkaa pomokin lämmetä idealle kun ollaan uusia kirjahyllyjä hankkimassa.
Olisi tärkeää tietää kuinka matalalle kuva olisi hyvä sijoittaa. Silloin kun tykki oli lainassa, oli se viritetty täysin huoneen ehdoilla ja kuva oli mielestäni liian suuri ja korkealla. Niskaan alkoi särkeä kun pidempään katseli. Ehkä noin 160cm*90cm kuva olisi hakusessa, mutta onko se liian korkealla jos sen heijastaa noin 110-115cm korkeudelle? Alle jäisi noin 30cm syvä ja 106cm korkea hyllykkö.
Näin ummikolle sopiva korkeus tuntuisi olevan 70-80cm.

Tykiksi olen miettinyt Panasonicn PT-AE900(E)laitetta, sillä tuon edeltäjä oli lainassa ja kuva vakuutti vaikka oli vain tapetille heitetty. Kuinkakohan joustavat säädöt tuossa on? Paras olisi jos kuvan pystyisi heittämään noin pieneksi 4-5m etäisyydeltä, mutta se taitaa jäädä mahdottomuudeksi. Tuon joutunnee ripustamaan kattoon jotenkin. Kovin rumilta kun nuo valmiit ratkaisut näyttää. Tykki olisi mukavampi saada vähän vähemmän näkyvälle paikalle.

Olisko kenelläkään tähän mitään mietteitä?
PeteTK
AfterDawn Addict
_
3. tammikuuta 2007 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Projectorcentralista löytyy laskurit melkein kaikille tykeille, katso sieltä miltä etäisyydeltä saat sopivan kuvan.
Kattoonhan se tykki kuuluu ja lens shiftiä kannattaa käyttää mahdollisimman vähän.
Mitä se muijjalle kuuluu missä tykki on, minä ainakin laitan mihin huvittaa, olohuone on minun ja teen siellä mitä huvittaa, voi että nuo koko takaseinän peittävät mustat verhotkin ovat kauniit :P
Minulla on reilun metrin korkeudelta lattiasta kuvan alareuna eikä se ole yhtään liian korkealla.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. tammikuuta 2007 @ 09:28

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2007 @ 11:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Paras keino toteuttaa suunnitelma, on saada se sopimaan sulavasi olohuoneemme sisutukseen
niin jos ulkonäkö on tärkeempi kuin kuvan laatu \ katsottavuus
Lainaus:
Olisi tärkeää tietää kuinka matalalle kuva olisi hyvä sijoittaa
itellä on 95cm korkeudella kun en ole kääpiö edes istuessa

ota joku kiinto piste mitä katot sitten mittaat missä oli kuvan optimaalinen keskipiste siitä 50cm ylös ja alas niin on katselu kohdan keskellä silmät itellä on tää valkokangas
Lainaus:
kuva oli mielestäni liian suuri
ei sellaista olekkaan kuin liian suuri :)
Lainaus:
Tykiksi olen miettinyt Panasonicn PT-AE900
joo ihan huva mutta nähnyt tämän tai tämän
Lainaus:
Kuinkakohan joustavat säädöt tuossa on
ei ei sitä huoneen ehdoilla kuvaa säädetä vaan tykki kattoon oikeaan kohtaan kuten PeteTK sanoi
Lainaus:
Paras olisi jos kuvan pystyisi heittämään noin pieneksi 4-5m etäisyydeltä
5m on vielä ok mutta liian pitkät matkat syö valo tehoa vaikka olisi pimeä huone
Lainaus:
PeteTK
Kattoonhan se tykki kuuluu ja lens shiftiä kannattaa käyttää mahdollisimman vähän
juuri näin

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2007 @ 11:29

afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > televisiot ja videoprojektorit > kysymyksiä screenin sijoituksesta ja vähän tykistäkin.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy