User Käyttäjä Salasana  

torstai 7.8.2025 / 11:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > usb 2.0-ajurissa ongelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
USB 2.0-ajurissa ongelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Bube
Newbie
_
3. tammikuuta 2007 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on vuoden vanha Fujitsun AMILO-läppäri, ja USB 2.0-ajurini eivät toimi. Kun kytkee laitteen USB-porttiin, niin tulee ilmoitus, että laite toimisi nopeammin, jos se kytkettäisi HI Speed Usb porttiin. Aikaisemmin ajurit ovat toimineet hyvin, mutta vähän aikaa sitten ongelma alkoi ihan yhtäkkiä.
Kun käy laitehallinnasta katsomassa Usb-ajurit, niin 2.0 ajuri löytyy piilotetuista ajureista. Minulla on koneeseen kytkettynä Nebula USB digi-tv, joka ei ole toiminut ongelman alkamisesta lähtien. Minulla on asennettuna SP2, ja olen miettinyt kannataisiko se asentaa uudeelleen? Mitä muuta voisi tehdä?
Staff Member

1 tuotearvio
_
3. tammikuuta 2007 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile poistaa kaikki USB laitteet laitehallinnasta ja käynnistä uudelleen. Jos ei auta niin aknnattaa harkita puhdasta asennusta tai kokeilla korjausasennusta.
Bube
Newbie
_
4. tammikuuta 2007 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jo on ihme! Asensin Windows XP:n kokonaan uudestaan eikä ongelma ratkennu vieläkään. Nyt en ees löydä sitä 2.0 ajuria mistään. SP2:nen on kuitenki asennettuna. Onko kellään mitään neuvoa?
Johny1332
Member
_
4. tammikuuta 2007 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

...Forever be Stuck in eternity...
Alkemi
Junior Member
_
4. tammikuuta 2007 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käy katsomassa biosista, onko siellä kytketty usb2 vai usb1 päälle, eli jos olet jossain vaiheessä muuttanut tuon vahingossa 2->1.

Itse asensin kerran monta tuntia uusia ajureita yms kunnes kävin kurkkaamassa koneen biosista mitä usbille kuuluu ja tuotahan sille kuului. En ymmärrä mitä järkeä biosiin on tuollainen valinta laittaa. Kone oli joku ei-kannettava, en muista emon merkkiä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2007 @ 15:35

Bube
Newbie
_
4. tammikuuta 2007 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritin asentaa sen adaptecin ajurin, mutta se ei suostunu käynnistymään, ja windows anto vaan virheilmoituksen. Voi olla että se johtuu siitä, että mulla ei oo koneella sitä Adaptec USB 2.0 PCI Host Bus Adapter - ajuria, mikä lukee readme:n system requirementsissä. Oon kattonu BIOS:n, mutta siellä ei ollu mitään USB:hen liittyvääkään. Oon kyllä aika pihalla et mihin ne ajurit on kadonnu. Vuoden verran toimi kuitenki ihan moitteettomasti.
Staff Member

32 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2007 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SP2:ssa tulee tarpeelliset USB ajurit mukana. Jos laitehallinnasta ei löydy ENHANCED USB Host Controller niin oikea hiiri USB Host Controller:in päällä ja päivitä ajurit (ja antaa Windowsin etsiä paremmat).
Bube
Newbie
_
11. tammikuuta 2007 @ 13:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei WIndows asentanu sitä USB2 ajuria vaikka asens Windowsin uudestaan. Ohjaimen päivittäminen ei myöskään auttanut. Sitä tarvittavaa ohjainta ei oo ollenkaan asennettu. Jotenki se pitäis saada asennettua sinne takas. Voiks se johtua siitä, että koneessa on VIA:n ohjaimet. Jostain luin, että ne aiheuttaa ongelmia Intelin USB-ohjainten kanssa?
Staff Member

32 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2007 @ 14:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli mitä USB-laitteita sieltä laitehallinasta löytyy?
Bube
Newbie
_
12. tammikuuta 2007 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei siellä oo nyt kytkettynä ku hiiri. Ohjaimista löytyy Intelin neljä USB 1.1 ohjainta. Intel(R)82801FB/FBM USB Universal host controller - , ja neljä USB root Hubia. Pitäis löytyy vielä yks Intelin Emhanced host controller, mutta sitä ei ole.
Staff Member

32 tuotearviota
_
13. tammikuuta 2007 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko mitään laitetta keltaisen huutomerkin kanssa ja oletko koittanut poistaa noita USB-portteja tuolta laitehallinnan kautta ja käynnistää konetta uudelleen?
Bube
Newbie
_
14. tammikuuta 2007 @ 13:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei oo missään keltaista huutomerkkiä. Joo, kokeilin poistaa portin laitehallinnasta, ja käynnistin koneen uudestaan. Sit annoin windowsin asentaa ite ohjaimet takas, mutta 2.0 ohjaimia ei kuitenkaan näkyny missään.
Staff Member

32 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2007 @ 05:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos tuo Enhanced host controller löytyy laitehallinnasta niin USB 2.0 on käytössä.
Juuseri
Suspended due to non-functional email address
_
18. tammikuuta 2007 @ 04:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla olis kanssa samankaltasta ongelmaa... Käytössä HP:n läppäri, Omnibook XE3 jossa Windows XP Pro SP2. käyttis asennettu viikko sitten. Ostin usb-kiintolevyn 320Gt, mutta kytkettäessä usb-liittimeen tulee ilmoitus että Tämä laite voisi toimia nopeammin ja blaa blaa blaa. Mistäköhän sen HI-Speed usb-ajurin voisi saada? Oon poistanut portit laitehallinnan kautta moneen otteeseen, päivittäny ajureita netistä, windowsista ja levyiltä, BIOSissa ei merkkiäkään mistään usb:hen liittyvästä. Myöskään kiintiksen omalta ajuricd:ltä ei tunnu löytyvän mitään hyödyllistä. Kone tunnistaa kun kovon kytkee mutta silti resurssienhallinassa sitä ei näy eikä siihen pääse käsiksi. Jos vielä löytyy jotain uutta vinkkiä (muuta kuin uudelleenasennusta tai laitteiden poistoa, kokeiltu on) niin olen kiitollinen.

-Juuseri-
Mainos
_
__

_
Staff Member

32 tuotearviota
_
19. tammikuuta 2007 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käynnistä -> suorita -> diskmgmt.msc
tuolta kautta onnistuu sen kiintolevyn osiointi, jos sitä ei ole vielä osioitu.

Ja jos laitehallinnassa ei ole tuota Enhanced host controller:ia niin kannatta laitehallinnasta sen host controllerin päällä painaa oikea hiiri ja update drivers.../päivitä ajurit... ja sitten antaa Windowsin etsiä itse parhaat ajurit. USB 2.0 ajurit on siis SP2:n mukana.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > usb 2.0-ajurissa ongelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy