A-linkin RR24AP kanssa ongelmia
|
|
kaivaris
Newbie
|
4. tammikuuta 2007 @ 18:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Olis seuraavanlainen aloittelijan ongelma. Ostin ko. ADSL-modeemin joka on liitetty kaapelilla 1. koneeseen ja lisäksi minulla on 2. kone joka toimii langattomasti. Ongelmani onkin siinä että miten saan yhteyden pelittämään DC++ (aktiivina)niin ettei se vaikuta 2. koneen toimintaan.
Dc++ versio on 0.401.
Yritin tehdä tuonne modeemin asetuksiin muka DC++ portin mutta ensinnäkin kun yritin laittaa Rule Name kohtaan tuon DC++ niin ohjelma herjasi jotakin noista ++ merkeistä?? Jonnekin pitäisi kai modeemissa määrittää niitä ip osoitteita mutta en todellakaan tiedä minne. DC++ olen laittanut tuon ulkoisen ip osoitteen. Olisiko parempi ladata uudempi versio tuosta DC++ vai millä saan tuon portin ohjauksen toimimaan niin että pystyn laittamaan nuokin ++ siihen nimeen (onko sillä mitään merkitystä). Auttakaa, please, viisaammat ihan yksityiskohtaisesti ja mielellään kuvien kera, ennenkuin laitan nää koneet ihan sekaisin.
|
rillix
Senior Member
|
4. tammikuuta 2007 @ 19:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
kaivaris
Newbie
|
5. tammikuuta 2007 @ 03:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Selvennyksenä vielä tuohon ekaan viestiin. Sille toiselle koneelle ei tule DC++ (toimii vain muuten nettikoneena) eli tarkoitin sitä että jos menen tekemään muutoksia (portteja) noihin asetuksiin tuolla modeemissa niin vaikuttaako nuo muutokset sitten tuon toisen koneen toimintaan (nettiin pääsyyn).
Kokeilen tehdä sen portin antamallasi ohjeella. Palaan asiaan miten kävi.
|
rillix
Senior Member
|
5. tammikuuta 2007 @ 08:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Modeemiin tehdyt porttiohjaukset eivät vaikuta toisen koneen toimintaan, kunhan teet porttiohjauksen oikein eli laitat sen koneen sisäverkon IP-osoitteen mille haluat DC++:n tulevan liikenteen pääsevän.
|
kaivaris
Newbie
|
5. tammikuuta 2007 @ 17:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis niinkuin mihinkä kohtaan mä sen sisäisen ip osoitteeni laitan??
Siis ja muutenkin voisitsä helpata mua ihan kädestä pitäen tuon portin tekemisen kanssa kun ei tuo enklanti oo mitenkään hirveen hyvää enää.
Auta miestä mäessä älä mäen alla.
|
rillix
Senior Member
|
5. tammikuuta 2007 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Käynnistä - Suorita - cmd /k ipconfig
IP-osoite . . . . . . . . . . . : Sisäverkon IP-osoite modeemin/reitittimen NAT-asetuksiin (porttiohjaukset).
Aliverkon peite . . . . . . . . :
Oletusyhdyskäytävä. . . . . : Tällä pääsee modeemin/reitittimen asetuksiin.
A-Link RR24 ja RR24AP http://www.portforward.com/english/route...k/RR24/DC++.htm
A-Link RR24 ja RR24AP asetuksiin pääsee http://192.168.1.1/
Username: admin Password: password
Advanced > Port Forwarding > Custom Port Forwarding
- Application: DC++1
- Protocol: TCP
- Source IP Address: 0.0.0.0
- Source Netmask: 0.0.0.0
- Destination IP Address: sisäverkon IP-osoite, Käynnistä - Suorita - cmd /k ipconfig
- Destination Netmask: 255.255.255.255
- Destination Port Start: 1412
- Destination Port End: 1412
- Destination Port Map: 1412
Teet toisen muuten samanlaisen mutta:
- Application: DC++2
- Protocol: UDP
Etsi luomasi säännöt 'Available Rules'-listasta ja siirrä ne 'Add'-painikkeella 'Applied Rules'-listalle. Klikkaa 'Apply'.
TOOLS > System Commands > Save All
TOOLS > System Commands > Restart
DC++ asetukset:
- [X]Firewall with manual port forwarding - [X]Palomuurin käsinsäädetty portti
- External/WAN IP = ulkoinen IP-osoite http://www.ipheaven.com/
- [X]Don't allow hub/UPnP to override
- TCP 1412 - UDP 1412 - TLS 1412
Reitittimen NAT-asetuksiin ja DC++ ohjelman asetuksiin ei tule samaa IP-osoitetta!
A-Link Roadrunner 40 ja 44 http://www.portforward.com/english/route...44b/Azureus.htm
A-Link Roadrunner 64 http://www.portforward.com/english/route...nner64index.htm
Roadrunner 40/44 ja 64 asetuksiin pääsee http://10.0.0.2/
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2007 @ 16:41
|
amalgaami
Newbie
|
6. tammikuuta 2007 @ 08:32 |
Linkki tähän viestiin
|
kertokaahan vielä, kun yritän tehdä uusia sääntöjä Custom Port Forwarding kautta niin ne eivät siirry Available Rules -kenttään.. missä vika?
eli en saa niitä DC++1 ja DC++2:ta näkymään..
rillix
Senior Member
|
6. tammikuuta 2007 @ 15:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti amalgaami: kertokaahan vielä, kun yritän tehdä uusia sääntöjä Custom Port Forwarding kautta niin ne eivät siirry Available Rules -kenttään.. missä vika?
Onnistuuko jos teet näin:
Category-ikkunasta valitse User > Category-ikkunan alareunasta klikkaa Add > tehdään porttiohjaukset
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2007 @ 15:24
|
kaivaris
Newbie
|
7. tammikuuta 2007 @ 12:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä sain kuin sainkin taas tuon DC++ aktiiviksi. Nat on päällä samoin palomuurit.
Tein tuon rillixin ohjeen mukaan ja vaikka dc ++ ei tullutkaan siihen
available rules kohtaan näkyviin niin silti tuo DC++ alkoi yhtäkkiä toimia. Modeemin asetuksissa on näkyvissä erilliset portit sekä TCP:lle että UPD:lle. Ne tulivat alekkain siihen mistä ne porttiohjaukset määriteltiin. Ainoa poikkeus oli että laitoin myös tuohon toiseen ip kohtaan oman sisäverkon osoitteeni siis sen minkä saa tuosta ip-configista. En tiedä oliko sillä jotakin vaikutusta vai ei. Sen huomioin myös että pitää muistaa valita tuo yhteys sen mukaan mikä liittymä on käytössä (mulla oli valmiina elisa, sonera ja saunalahti).
DC++ asetuksissa minulla on vain tuo määritelty portti eli 111 ja ulkoinen ip-osoite. Lisäksi käytin tuossa yhteyden määrityksessä päällä tuota Lan1 (silloin sain aktiiviksi).Kokeilin yhteyttä myös DSL ja hyvin toimi haku myös sillä. Kiitos Rillixille neuvoista.
|
amalgaami
Newbie
|
8. tammikuuta 2007 @ 14:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos kaikille vinkeistä!
Nyt pelittää... :)
sleppu
Member
|
14. tammikuuta 2007 @ 16:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Osaisko joku auttaa natin kanssa, kun teen ohjeiden mukaan nii se ei yhdistä sinne 10.0.0.2 sivulle.. mikä on vikana? modeemi on Alink 40b
|
rillix
Senior Member
|
14. tammikuuta 2007 @ 16:31 |
Linkki tähän viestiin
|
http://10.0.0.2/ Onko 10.0.0.2 osoite sama mikä näkyy oletusyhdyskäytävä rivillä?
Käynnistä - Suorita - cmd /k ipconfig
IP-osoite . . . . . . . . . . . :
Aliverkon peite . . . . . . . . :
Oletusyhdyskäytävä. . . . . : Tällä pääsee modeemin/reitittimen asetuksiin.
|
sleppu
Member
|
15. tammikuuta 2007 @ 06:17 |
Linkki tähän viestiin
|
oletusyhdyskäytävä on sama.. 10.0.0.2
|
kaivaris
Newbie
|
15. tammikuuta 2007 @ 10:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Ootsä tarkastanut netin asetuksista ettei sulla ole välityspalvelimessa vaan ruksia. Mulla se oli vikana etten aluksi päässyt niihin modeemin asetuksiin kiinni. Sen ruksin kun poistin niin sitten onnistu.
|
sleppu
Member
|
15. tammikuuta 2007 @ 10:20 |
Linkki tähän viestiin
|
mistäs toi välityspalvelin löytyy?
|
kaivaris
Newbie
|
15. tammikuuta 2007 @ 17:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Työkalut-->Internet asetukset --> Yhteydet(välilehti) --> Lähiverkon asetukset --> nappaa auki lähiverkko --> poista ruksi välityspalvelimesta, jos sulla siellä sellainen on.
|
sleppu
Member
|
16. tammikuuta 2007 @ 06:59 |
Linkki tähän viestiin
|
No ei siellä ollut ruksia.. missä se vika nyt sit on.. kun ei pääse sinne 10.0.0.2
|
damon
Suspended due to non-functional email address
|
28. tammikuuta 2007 @ 20:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti amalgaami: kertokaahan vielä, kun yritän tehdä uusia sääntöjä Custom Port Forwarding kautta niin ne eivät siirry Available Rules -kenttään.. missä vika?
Onnistuuko jos teet näin:
Category-ikkunasta valitse User > Category-ikkunan alareunasta klikkaa Add > tehdään porttiohjaukset
Mulla on toi sama ongelma mutta Category-ikkunassa ei ole Add nappulaa, mikä siis neuvoksi?
|
sleppu
Member
|
25. helmikuuta 2007 @ 16:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Osaisko joku auttaa, kun en pääse tohon modeemin säätöihin käsiksi. Kun oon laittanut ne ip:t ja yhdistän 10.0.0.2 osotteeseen niin se ei yhdistä. missä on vika
|
mydash
Member
|
2. maaliskuuta 2007 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisko joku auttaa tossa uTorrentissa mulla on toi A-Link(klikkaa)
Utorrentin lataukset on siinä 40kb:ssä. Tein kyllä tälle omankin aiheen mutta se poistettiin. Joten voisitteko ystävällisesti auttaa minua tässä ongelmassa? Haluaisin nopeammat latausnopeudet -.-
EDIT: Ei mitää ei sitä ollukkaa poistettu sitä aihetta elkä ävastatko tähän mun viestiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2007 @ 12:49
|
JCava
Newbie
|
27. heinäkuuta 2007 @ 20:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Apuva!
Koitan saada portit ohjattua niin, että saisin houstattua pelejä Warcraft TFT:ssä ja ongelmana on, että en saa Custom Port Forwardingista siirrettyä asetuksia Available Rulesiin. Eli saan siis asetukset laitettua, mutta WarcraftIII1 ja WarcraftIII2 eivät siirry Available Rulesiin.
Kiitos jo etukäteen.
|
hajoilee
|
21. tammikuuta 2008 @ 02:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla sama ongelma uTorrentin kanssa, eLi kun pistän ne asetukset ja painan apply niin se ei siltikään ilmesty siihen available rules listaan. MIssä vika?? JOs joku tietäis??
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2008 @ 07:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä nuorilla ihmisillä sen verran pitäis omaa aloitteellisuutta olla että tämmöisen sais itse kokeilemalle/vinkkejä etimällä. Tässä kuitenkin miten saatte. (itse omistan kyseisen rr24AP ja on todella hyvä laite omasta mielestä)
-> Kirjaudu sisään 10.0.0.2
-> Advance välilehti
-> Port forwarding
-> category USER
-> new
-> esim. warctaft3:selle Rulenameen kirjoita wc3, Protocollaks TCP ja kaikkiin kolmeen porttikohtaan kopioi portti 6112.
-> apply
-> takaisin port forwardiin
-> category USER
-> nyt klikkaat rulesia war3 ja tuolta keskeltä ADD
-> Apply
-> Logout
Lisäys:
Laitetta voi mennä säätämään selaimella kirjoittamalla http://10.0.0.2 osoiteriville, JOS tämä ei toimi niin resetoi laite pitämällä reset nappia pohjassa 10sec, tämä löytyy laitteen takaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2008 @ 07:17
|
pertsa43
|
24. helmikuuta 2008 @ 00:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rmCowboy: Kyllä nuorilla ihmisillä sen verran pitäis omaa aloitteellisuutta olla että tämmöisen sais itse kokeilemalle/vinkkejä etimällä. Tässä kuitenkin miten saatte. (itse omistan kyseisen rr24AP ja on todella hyvä laite omasta mielestä)
-> Kirjaudu sisään 10.0.0.2
-> Advance välilehti
-> Port forwarding
-> category USER
-> new
-> esim. warctaft3:selle Rulenameen kirjoita wc3, Protocollaks TCP ja kaikkiin kolmeen porttikohtaan kopioi portti 6112.
-> apply
-> takaisin port forwardiin
-> category USER
-> nyt klikkaat rulesia war3 ja tuolta keskeltä ADD
-> Apply
-> Logout
Lisäys:
Laitetta voi mennä säätämään selaimella kirjoittamalla http://10.0.0.2 osoiteriville, JOS tämä ei toimi niin resetoi laite pitämällä reset nappia pohjassa 10sec, tämä löytyy laitteen takaa.
Näinhän se tosiaan menee, _MUTTA_
...mutta noin 30 minuutin kuluttua nuo katoaa siitä applied rules listasta ja täytyy taas kirjautua tuonne http://10.0.0.2/ ja mennä advanced -> port forwarding ja USER kohtaan ja lisätä ne taas add painikkeella applied rules sarakkeeseen.
Löytyiskö sulta tällaiseen ongelmaan mitään ratkaisua? En ymmärrä mistä toi johtuu ja lupaan että se alkaa oleen jo tosi ärsyttävää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. helmikuuta 2008 @ 00:25
|
Mainos
|
|
|
Junior Member
|
24. elokuuta 2008 @ 20:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Tein sekä Rillixin että Kaivariksen ohjeet molemmat.Nyt Pelittää!!Muutaman vuoden olen dissannut DC:tä aktiivina olemisen takia.
Operaror,give me number of the 911!!
|