Eli ongelmani on seuraavanlainen,
Koneeni käynnistelee itsestään uudelleen aika satunnaisesti 10-15min käytön jälkeen tai joskus sitten pysyy kauemmin päällä. Kone yleensä käynnistyy uudelleen käyttämällä "raskaita" sovelluksia lähinnä pelatessani koneessa.
Olen mitettynyt mikä voisi olla vikana ja kokeillut aikalailla kaikkea mitä vois epäillä koneen kattumisen syyksi, mutta mikään ei ole autanut valitettavasti. Syynä ei kuiteskaan ole mitään näistä seuraavista, Prosessorin/Piirisarja/Näytönohjaimen Liiallinen kuumeneminen kaikki lämpötilat näissä ovat normaalit
(prossu 45-55c, piirisarja 30-40c, näyttis 50-60c)
Koneessani ei ole mitään viruksia tai vastaavia haitta ohjelmia kaikki tarkistettu. Bios asetukset ovat valmistajalta antamat normaalit asetukset(default)ja kaikki uusimmat ajurit olen asentanut kuten näyttiksen, emon ja muut vastaavat.
Myös olen kokeillut asentaa windowsin uudelleen mutta ei poistanut ongelmaani sekä koittanut estää koneen uudelleen käynnistymistä poistamalla automaattista uudelleenkäynnistämistä myös, mutta ei ole auttanut tosin ruutuun tulee vastaavasti bluescreen. Olen ajanut monia testi ohjelmia koneellani, mutta ei ole löytänyt virheitä. ainoastaan "HCI Memtest" löysi monia virheitä muististani.
Tähän mennessäni en oikeastaan muuta ole keksinyt muutakuin jos lasken suorittimen tehoa 2,8 ghz -> 1.4 ghz jolloin kone muuttuu hieman vakaammaksi, mutta ei poista ongelmaa samalla kone hidastuu liikaa jolloin ei voi juuri pelata. Eli epäilen eniten koneessani olevaa Prosessoriani, Muistia tai emolevyä, mutta ei viitsisi mennä ostamaan kaikkia kolmea uutta osaa koneeseen joten pistäkää jotain ideoita joka voisi auttaa tai mielipiteitä asiasta mikä osa voisi olla rikki.
Koneeni on ;
Suorittimeni on P4 2,8 Ghz
Muisti Twinmos 1024 MT DDR 400
Emolevy Asus P4C800
Näyttis Asus X800 XT PE
Kiintolevyt Seagate barracuda 2x 120gt
Poweri 500w Antecci
|