User Käyttäjä Salasana  

perjantai 14.11.2025 / 00:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > internetyhteys katkeaa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Internetyhteys katkeaa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
apek
Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 05:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma on vaivannut jo pitkään. Välillä toimii hyvin pitkiäkin aikoja ja välillä katkeaa muutaman minuutin välein.

Normaalissa nettiselailussa yhteys ei juurikaan katkea, mutta lähiverkossa siirrettäessä, peleissä yms. jotka vaativat jatkuvaa yhteyttä, katkeaa yhteys.

IP-osoitteen uusiminen ei toimi, joten ainut keino saada yhteys toimimaan, on käynnistää kone uudestaan.

Olen asentanut ajureita uudestaan, tuloksetta.

Käyttöjärjestelmä Windows XP PRO. Emolevey on MSI KT6-Delta FISR. Sekä emolevyn integroidulla verkkokortilla, että erillisellä PCI verkkokortilla katkeilee yhteys.

Yhteys on Elisa Laajakaista 2/512. Kysyin Elisalta asiaa ja he sanoivat, että kannattaa muuttaa verkkokortin link speed/duplex mode autosta 10Mbps/Half-arvoon. Sen olen tehnyt ja auttoi asiaan ehkä vähän, muttei paljoa.

Samassa taloudessa on myös 2 muuta konetta, joissa yhteys ei katkea, joten vika näittäisi olevan tässä koneessa.

Olisiko ideoita mistä voisi katkeilu johtua?

Tässä vielä koneen tietoja, jos tarvetta:
MSI KT6-Delta FISR
AMD Athlon XP 2800+ Barton
1,00 GB RAM-muistia
350W virtalähde
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 06:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
minulla oli sama ongelma ja soitin elisaan sanoi aivan samalla lailla kun sinulle, mutta sitten selvisi ongelma johtui vaan ja ainoastaan elisasta, minä satuin vain huonoon aikaan siirtämään tiedostoja :) vai onko tuo jatkunut pitkäänkin ja onko se joka kerta kun yrität siirtää?
jurmukka
Suspended due to non-functional email address
_
15. tammikuuta 2007 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nythän olis ladattivissa elisan sivulta tuo elisa avustaja ohjelma joka diagnosoi monella tapaa yhteysongelmia ja jopa voi itse korjata, en ymmärtäny oliks sull laajakaista modeemi siis, mulla autto paljon pelkän modeemimerkin vaihto toiseen, nyt toiminu pitkään katkeilematta yhtään, kun toisenmerkkisel modemil katkeili useasti. Mut tosiaa toi avustaja ohjelma tarkistas ihan kaikki koneestakin et onks kaikki oikein. Se on vain Elisan asiakkaille.

Windows vista home premium. Elisa Oyj 24/1. IE7. HP Pavilion DV6335
Mainos
_
__

_
apek
Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PIM_s:
minulla oli sama ongelma ja soitin elisaan sanoi aivan samalla lailla kun sinulle, mutta sitten selvisi ongelma johtui vaan ja ainoastaan elisasta, minä satuin vain huonoon aikaan siirtämään tiedostoja :) vai onko tuo jatkunut pitkäänkin ja onko se joka kerta kun yrität siirtää?

Jatkunut jo useamman kuukauden. Välillä siis toimii aivan normaalisti pari, kolme päivää, mutta toisinaan katkeilee muutaman minuutin välein.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jurmukka:

Nythän olis ladattivissa elisan sivulta tuo elisa avustaja ohjelma joka diagnosoi monella tapaa yhteysongelmia ja jopa voi itse korjata, en ymmärtäny oliks sull laajakaista modeemi siis, mulla autto paljon pelkän modeemimerkin vaihto toiseen, nyt toiminu pitkään katkeilematta yhtään, kun toisenmerkkisel modemil katkeili useasti. Mut tosiaa toi avustaja ohjelma tarkistas ihan kaikki koneestakin et onks kaikki oikein. Se on vain Elisan asiakkaille.

Modeemin kauttaa joo menee Elisan laajakaista. Kerran olen modeemin jo vaihtanut, koska epäilin itsekkin sitä, mutta ei tunnu auttavan. Pitääpäs ottaa selvää tuosta ohjelmasta.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > internetyhteys katkeaa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy