User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 16:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prosessorin taajuuden huonontuminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Prosessorin taajuuden huonontuminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Arctan
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten voi olla mahdollista, että mulla on ennen ollut jotain 2.17Ghz tuolla tiedoissa omassa tietokoneessa ja nyt siinä on vain 1.24Ghz. Tulipahan vaan mieleen, kun yksi peli ei toimi. Kyseessä on siis AMD Athlon(TM) XP 2800+ ja nyt siinä perässä on just tuo 1.24Ghz...

Olen asentanut lähiaikoina windowsin uudestaan, että johtuuko siitä jotenkin???
Senior Member

15 tuotearviota
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
BIOSista on voinut kellotaajuus mennä sekaisin...

1337 viestiä kirjoitettu 31.3 2008
Arctan
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ööö... Saisko sitä sitten mitenkä takaisin. Kyllähän mä joskus oon siellä biosissa niitä laitellu, kun mulle tuli sellainen stop-virhe juttu, ja sen takia jouduin asentamaan windowsinkin uudelleen (se tuli sen jälkeen vielä kerran, mut nyt ei oo enää tullu). Oiskohan se turvallista muuttaa se biosista takaisin ja toimisko sitten pelitkin paremmin?
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asennas "CPU-Z" ohjelma ja kerro mitä se kertoo prossust ja erityten "kelloist".

Jos ei BIOSiin o käpelöity ni sen kyl pitäs ne automaattisesti säätää kohilleen, mut ei olis siltiekakerta kun näin ei kuulemma käy vaikka prossun "oikein" tunnistaisi.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
Arctan
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 17:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei, eli
code: Barton
Package: Socket A (462)
Technology 0.13 um
Voltage: 1.744V (vaihtelee, tietenkin)

Clocks
Core speed 1243.8 MHz
Multiplier x 12.5
Bus Speed 99.5 MHz
Rated FSB 199.0MHz
Cache 64 64 ja 512 Kbytes

Memory DDR 512 MBytes
Timings
Freq 132.8 MHz
FSB:DRAM fsb + 33MHz
ja siitä alaspäin 2.0 clocks 3, 3 ja 6clocks (siis nuo rassit ja trassit)

Memory slot selection DDR
Module size 256MBytes
Max Bandwidth Pc2700 (166MHz)

Tarviiko vielä jotain muuta, mikä tuollanen "koneen tiedot" ohjelma ois vielä parempi olemassa, kun mulla kerran oli sellanen (poistu uudelleen asennuksessa) joka keräs mahottomasti tietoo ja teki niistä suoraan kopioitavan listan...
Mainos
_
__

_
blazice
Junior Member
_
21. tammikuuta 2007 @ 18:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
> "Bus Speed 99.5 MHz Rated FSB 199.0MHz"

Tuon tiedon pitäisi olla 166/333Mhz, jolloin prossu toimisi 166*12,5 ~2080Mhz nopeudella.

> "FSB:DRAM fsb + 33MHz"

Tuokin kohta on väärin, kun prossu laitetaan oikealle 166 väylälle, niin muistiväylä nousee 200, joka on ehkä liikaa ylikellotusta PC2700 (166Mhz) muistille. Eli FSB ja muistit 1:1

Edit: Ja Bartonille riittää jännitteeksi 1.65V, jos ei ylikellottele.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2007 @ 19:07

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prosessorin taajuuden huonontuminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy