User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 10.8.2025 / 17:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > integroidun äänikortin ongelma.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Integroidun äänikortin ongelma.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Ticki
Junior Member
_
20. tammikuuta 2007 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ideoita tälläiseen ongelmaan: Kun yritän asentaa integroidun äänikortin ajureita asennus ei mene loppuun ja valittaa että "Microsoft Bus Driverit" pitäisi olla ladattuna. Mistä tuommmoiset ajurit saisin tai voiko tuon kiertää jotenkin? Emolevynä on siis Asus P5L 1394. Toivottavasti täältä löytäisi apua:) Tulikohan väärälle alueelle:/

Intel C2D E6300 @ 2.14GHz
Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2007 @ 18:01

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2007 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitaan hiukan lisää tietoja: viitsitkö kertoa, saisihan sen tietysti hakemalla emolevynkin mukaan, mikä integroitu äänipiiri siinä on sekä onko koneessasi XP SP1 vai SP2. Ratkaisu riippuu noista tiedoista, ja sitten ei tarvitse eri vaihtoehtoja testata.

Ticki
Junior Member
_
20. tammikuuta 2007 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SP2 on käytössä. Ja mistä saisin äänipiirin selville, kun windows ei tunnista sitä ollenkaan ja emolevyn manuaalista en ainakaan löytänyt. Mutta ajureita kun asentaa niin ylhäällä lukee: Realtek High Definition Audio Drivers R1.47. Kiitos vastauksestasi.

E: Löysin sittenkin manuaalista tämmöisen: Realtek ALC883 onkohan tuo mahdollisesti äänipiiri? :S

Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2007 @ 19:19

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2007 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile ensimmäiseksi asentaa ajuri tästä:

http://support.microsoft.com/kb/888111/fi

Jos ei auta, niin kerro, sillä on muitakin keinoja. Äänipiiri on melkoisella varmuudella juuri mainitsemasi, sillä saamasi virhesanoma on juuri sille tyypillinen.

Ticki
Junior Member
_
20. tammikuuta 2007 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäisikö minun ottaa yhteyttä siis Microsoftiin saadakseni nuo käsiini? Olen tämän avulla yrittänyt ratkaista ongelmaa ja tuossa kerrotaan juuri tuosta sinun laittamastasi linkistä. Luin tuon koko threadin ja kokeilin joitakin tapoja enkä saanut niillä toimimaan.

Pitäisikö sitä ostaa suosiolla erillinen äänikortti, kun tämä tuntuu olevan niin vaikeaa. :) Olisi kyllä mukava saada tämäkin toimimaan.

Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2007 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö niin, että tuskin mikään ei ole mahdotonta. En lukenut kokonaan M-softin linkkiä ja kuvittelin, että siinä ilman muuta on ladattava ajuri. Mutta tuhat tappuraa, ei olekaan. Kuitenkin silmäni eivät näy enää pysyvän kiinni, joten eikö palata huomenna - äh tänään myöhemmin asiaan. Tutkin sitä lisää silmät auki :-D

Ensiksi tehdään kaikki mahdollinen ja vasta sitten alistutaan lisäkorttiin!

Ticki
Junior Member
_
20. tammikuuta 2007 @ 19:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok! Tehdään näin ja toivottavasti saadaan jotain aikaiseksi:)

Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2007 @ 08:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös jatketa taistelua. Tässä taas kokeiltavaksi Realtecin ajuri, jonka pitäisi sisältää puuttuvat osat, 1. linkki. Seuraava linkki 2. on vastaavaan Intelin draiveriin jos se lähtisi sitten asentumaan. Ennen uusien asentamista poista entinen jos sellainen on.

http://www.realtek.com.tw/downloads/down...3&GetDown=false

http://downloadfinder.intel.com/scripts-...&ProductID=1861

Ticki
Junior Member
_
21. tammikuuta 2007 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin. Nyt kokeilin kumpaakin noista, eikä mitään vaikutusta. Edelleenkin Control Panelin Sounds and Audio Devices valikossa lukee "No Audio Device". :( Tai siis kyllähän nuo ajurit asentuu, mutta ei vaan toimi. Kaikki ajurit mitä olen tähän mennessä koittanu on asentunut paitsi emolevyn mukana tulleet. Mikähän tässä nyt sitten mättää? Otin viel muutamia screenejä ongelmasta: Kuva 1 , Kuva 2 , Kuva 3 , Kuva 4 , Kuva 5 , Kuva 6

Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2007 @ 14:41

AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
21. tammikuuta 2007 @ 13:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisiko tuosta apuja? http://geekswithblogs.net/lorint/archive/2006/06/11/81540.aspx ,siellä samoja ongelmia ja saaneet ratkottuakin.

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
Ticki
Junior Member
_
21. tammikuuta 2007 @ 14:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti turska:
Olisiko tuosta apuja? http://geekswithblogs.net/lorint/archive/2006/06/11/81540.aspx ,siellä samoja ongelmia ja saaneet ratkottuakin.
Laitoin itse vähän ylempänä saman linkin ja olen yrittänyt tuolta jo montaa eri keinoa. Pitää lukea se vielä kerran läpi.

Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2007 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei siitä taida keinoja löytyä kun ei löytynyt noista muistakaan jotka ovat maailmalla auttaneet. Tämä voi merkitä jotakin siihen suuntaan, että vika on vain koneesi asetuksissa tai itse äänipiirissä. Kai olet tutkinut, että BIOSissa EI ole kytketty onboard ääntä pois?

Keinot alkavat olla vähissä, mutta ei vielä ihan loppu. Mikä prossu sulla on? Tutki sen mukaan, mikä on sen ajuri ja asenna se (uudelleen). Miten nyt ääniajurit asentuisivat?

Onko se uusi kone, takuu? Ovatko äänet siinä aikaisemmin toimineet? Ihmettelen sitä, että ovatko Windowsin ääniasetukset sitten oikein. Silloin jos eivät ole on tuloksena samanlaiset harmaat säätimet ym. Toisaalta ilmoitus puuttuvasta laitteesta ei kuitenkaan kuulu Windowsin toimimattomiin ääniasetuksiin. Hm.

Ticki
Junior Member
_
21. tammikuuta 2007 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Äänipiiri ei ole kytketty pois biosista. Kone on noin viikon vanha(eli ei ole aikasemmin toimineet) ja takuut on. Voisin tietysti vielä yrittää asentaa windowsin uudestaan ja KAIKKI ajurit uudestaan jos lähtisi niin pelittämään. :) Kiitos sinulle kuitenkin hyvistä neuvoista.

Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2007 @ 16:41

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2007 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voithan uteliaisuuden vuoksi niin tehdä. Sitten on motivaatiota viedä takuuhuoltoon jos ei sittenkään pelitä ;-) Tietysti voi moni sanoa, että huoltoon vaan ilman muuta, niiden tehtävähän se on! Tietysti voisit myös soittaa sinne huoltoon ja kysyä, onko tämä ongelma heille kenties tuttu ja voiko itse jotakin tehdä.

Olisi kiva tietää miten tämä projekti etenee, jos viitsit joskus kertoa.

Ticki
Junior Member
_
21. tammikuuta 2007 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin asensin uudestaan eri windowsin. Ennen oli siis WinXP Pro ja nyt asensin WinXP Homen. Äänet toimii moitteetta ja kysyi ääni ajureiden asentamista ensimmäisenä. Ei sitten mitään hajua mistä ongelma johtui, mutta tärkeintä että toimii:)

Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2007 @ 18:03

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2007 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kukapa näistä aina tietää, mutta hyvä että nyt toimii. Sinuna voisin soittaa silti uteliaisuuttani huoltoon ja kysyisin onko pulma tuttu.

Piupa
Inactive
_
27. tammikuuta 2007 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Piti tänne ihan rekisteröityä, syystä että pitää antaa suuri kiitos, koska tästä osiosta löytyi ratkaisu minun ongelmaani! Kiitos todella paljon ja selkeistä ohjeista...
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2007 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiva, että oli jotakin hyötyä. Tämä edellä oli vähän sellaista hakuammuntaa, niin kuin useinkin kun vikoja yritetään korjata. Huono puoli oli, että se alkuperäinen vika ei selvinnyt ja katosi varmaan bittiavaruuteen. Mikähän oli omalla kohdallasi ratkaisu? Näistä on aina hyödyllistä kertoa, meille muille tiedoksi ja opetukseksi.

Piupa
Inactive
_
27. tammikuuta 2007 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No hei vaan. Ohjeesi http://www.realtek.com.tw/downloads/down...3&GetDown=false
kohta auttoi minua ja nyt äänet toimii, kyseessä myös ilmeisesti intergroitu äänikortti asia, se bus driver puuttui vaikka kone väitti ettei ole mitään laitteisto ristiriitaa ja kaikki muka toimii hyvin. Valitettavasti en osaa hirveän hyvin tarkentaa, olen aloittelijan ominaisuudessa vielä.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2007 @ 17:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kovasti kiitoksia raportista. Meikäläiset jotka yritämme neuvoa toivovat aina, että loppputulos kerrottaisiin, oli millainen tahansa. Siitä on suuri apu esim. juuri niille, jotka saattavat etsiä ratkaisuja omiin ongelmiinsa tuota ketjua lukemalla. Tnx.

Ticki
Junior Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 10:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mulla se ongelma saattoi johtua siitä, että windowsi ei ollut grhm... aivan laillinen :D Mutta vanhalla koneella oli toiminut moitteetta kuitenkin.

Asus P5L 1394
Maxtor 160Gt
RAM 2Gt 667MHz
Antec NeoHE 430W
Piupa
Inactive
_
28. tammikuuta 2007 @ 21:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletan, että pitäisi hiukan tarkentaa? Yritän tiivistää, vaikka näin aloittelijan ominaisuudessa vielä. Tämä on nyt kolmas koneeni ja myönnän kyllä, että kun nämä toosat kyseessä, niin oppimista auttaa raivostuminen, no kyllä vaan!

1 kone ihan pöytämalli ja innostukseni erilasiin puhdistus ohjelmiin tuotti ongelmia, josta minulle "kaksilahkeiset" kommentoivat hyvin pitkällä katseella ja "pitikö nyt ihan välttämättä säätää" Ja kyllähän sitä oppi sitten mitä voi ja saa tehdä, kun tulee tarpeeksi monta "ups" köh köh... Kunnes ilmeni niin isoja ongelmia (minusta riippumattomia), kuten emolevy hajosi ja kone hyytyi ja minä yritän selvittää atk-neroille, mitä vikaa, tyyliin minusta tuntuu, eikä todellakaan auttanut asiaa, että neuvonta taho kysyi onko "töpseli seinässä" jonka ansiosta päätin, että johan on perkele, vaikka naispuolinen olenkin, en ikinä halua kuulla samaa...

2 kone ensimmäinen kannettava, Acerin aspire, joka maksoi PALJON vuonna 2003, kas yllättäen coolerit hajosi, emolevyyn vikaa ja lopputulos, osien vaihtaminen olisi maksanut pelkästään lähemmäs tuhat euroa, takuu loppu, no juu eiii, joten pakkotilanteena joku kone, joka toimii ja kolmas konehankinta toukokuu 2006.

Siis ei ole vain totta, ihme häikkää ja lopulta teki syyskuussa täyden tilt... no eikun tutkimaan, että mikä nyt taas?! Juu pientä "säätöä" taas kerran, mitä ei olisi pitänyt tehdä - myönnän! Sitten xp:n korjausta, ei auta, joka lopulta johti siihen, että järkeviä neuvoja saanneena, joutui tyhjentämään kaikki ja asentamaan uudelleen. Kaikki ok, olin tehnyt oikein näköjään...

kunnes joulukuussa -06 äänet sekosi, olen tosiaan riippuvainen niistä, syystä, että käytän Zoomtext ohjelmaa ja mikropuhetta. No lopulta pieni paha, mutta eläminen ilman musiikkia? Juu ei hyvä...Asensin uudelleen Realtekin ja ajurit, jopa ihan virallinen atk Nero vilkaisi, ei löytänyt syytä, hmm no lopputulos: Olin tehnyt oikein, joka hyvä...kunnes ennen joulua coolerit hajosi, ylikuumentuminen ja eikun soittamaan takuuseen. Sain tämän takaisin viime viikolla, eivät puuttuneet ääniin, eikä asiaa perusteltu, eli epäselväksi minulle on jäänyt oliko oma vika vai joku nettiavaruus vika, minusta riippumatta?

Kunnes päätin keskittyä todella asiaan ja päivän etsittyä kaikki mahd. tahot, löysin teidän neuvonta sivuston ja tämän integroidun äänikortti asian, jos tämä pitkällinen naislogiikka selvite tarkensi asiaa, minua vain risoo se, että miten ihmeessä ihmiselle tulee kolme konetta peräkkäin ja sellaisia vikoja, joihin ei itse välttämättä voi ja osaa vaikuttaa... Eli tässä peruste isoon kiitokseen, vielä kerran.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2007 @ 08:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Piupa: Monet kiitokset itsellesi mielenkiintoisesta kuvauksesta. En tiedä lohduttaako se, että tuollaiset ongelmat noinkin pitkän ajan kuluessa eivät ole kovin harvinaisia. Varmasti meistä moni täällä aD:ssä on kokenut, nähnyt ja oppinut samanlaisista tilanteista. Kun itse aloitin jo IBM-koneilla DOSsin aikoina, niin voisi kirjoitaa taskukirjan hauskoista ja raivostuttavaista kokemuksista tietokoneiden maailmassa.

Ja noiden ongelmien loppuminen ei liioin ole näköpiirissä. Jos ei jokin hajoa rautapuolla niin sitten softa sekoaa tai örkki voi iskeä.
Mutta jotakin opimme koko ajan. Toivottavasti myös sen, että kannattaa aina mahdollisimman ajoissa kysyä neuvoa vaikka täältä aD:stä. Vioilla ja toimintahäiriöillä ei ole tapana korjaantua itsestään (poikkeuksia on, esim. Windows voi korjailla joissakin tilanteissa automaattisesti itseään) vaan ne pahenevat. Kannattaa ottaa yhteys ennen kuin kone ei enää käynnisty, ja lisäksi saa täältä kaikenlaista muutakin neuvoa, vaikka ongelmaa ei olisikaan. Näitä ketjuja voi myös lueskella huvikseen ja haulla etsiä kaikkea, mitä tuntuu itselle ajankohtaiselta.

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > integroidun äänikortin ongelma.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy