Itse suosittelisin melkeenpä tuohon tarkoitukseen niin käytettyä läppäriä. Esim Compaq:n ja IBM:n vanhemmat "business" mallit ovat erittäin päteviä viellä nykypäivänäkin sekä todella kestäviä.
Ei mitään jokamarketin rimpuloita todellakaan.
Uskoisin että sun käytössä jokin P3 ~1GHz ja 1Gb muistia riittää vallan loistavasti. Jopa 512Mb riittäis varmaankin. IBM:n T sarjalaiset ja Compaq:n EVO:t näitä mitä suosittelen. EVO N600c vallan passeli, sekä jos haluaa näppärää läppäriä niin N400/410C. Aivan loistavan kokoinen, 12.1" näytöllä.
Mutta jos nyt kuitenkin päädyt uuteen niin ite karttaisin ainakin Acereita. Ei tahdo takuu hommat vielläkään pelata kunnolla, ja aika muovisen oloisia ovat. HP tekee ihan laatu läppäreitä, sekä Fujitsut ovat yleisesti aika kestävää tekoa. Itellä parhaillaan DELL:n läppäri, ja täytyy todeta sen jo palasiksi purkaneena, että todella asiallisesti koottu paketti. Kyseessä D600, eli vähän vanhempi, mutta erittäinkin pätevä peli.
Fakta on se että business mallit tehdään jämäkämmiksi. Ite en enään koskaan koske mihinkään jokamarketin rimpula läppäriin. Ei vaan ole sitä tuntumaa mitä näissä "paremmissa". Mutta tämäkin on vain minun mielipide, joku toinen voi olla ihan eri mieltä. Tässä nyt kuitenkin on tullut testailtua viimeaikoina paljonkin vanhempia ja uudempia läppäreitä, ja tähän lopputulokseen olen tullut.
Ja tosiaan, näytönohjaimet näissä yleisesti on normaalin nettisurffailuun täysin riittäviä luonnollisesti. Näytön kokoa kannattaa miettiä. Se määrää luonnollisesti muutenkin läppärin koon hyvin pitkälti. Tuo 12" koko on oikeasti jo pieni, mutta silti näytöltä näkee ihan hyvin. ;) 14" alkaa kieltämättä olemaan jo vähän kohlompi, ja 15" todellakaan ei tähän tuo parannusta. :) Siis jos kannettavan tosiaan pitää olla KANNETTAVA eikä raahattava, niin suosittelen suuntaamaan katseen 12" kokoluokkaan.
"Arbeit macht frei"
|