User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 18:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjaimen virransaanti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näytönohjaimen virransaanti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
duska
Newbie
_
27. tammikuuta 2007 @ 05:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli probleemia näyttiksen virransaannissa on ilmennyt siitä asti, kun hankin koneeseen uuden kopan, emolevyn ja muistitikut. Aluksi luulin että kyse oli virtalähteestä (tosi vanha 300W), mutta ilmoitus "To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operatio" pompsahtaa 300W->400W lähteen vaihtamisen jälkeenkin. Asennutin uudet osat paikallisessa tietokoneliikkeessä. Virtalähteen ostin myöhemmin ja asensin sen itse.
Mielestäni olen päivittänyt näytönohjaimen ja emolevyn ajurit. BIOSia en osaa päivittää..

Koneen tiedot:

Emolevy: ASROCK K7NF2-RAID
Näyttis: Club 3D GeForce 6600GT 128mbit AGP, 4x/8x
Muistit: 2x DualChannel Kingston 512mt DDR400 CL2.5
Virtalähde: 400W

Onko kellään kokemuksia kys. ongelmasta?

duska

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2007 @ 05:33

Senior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 05:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Club3D:n 7600Gs-mallissa oli sama juttu. Kyseessä oli bugi joka ilmeni vaikka virtalähteessä oli ihan satavarmasti tarpeeksi potkua, ja sen korjaamiseen riitti pieni rekisterimerkintä / biospäivitys näyttikselle. 6600Gt:stä minulla ei kyllä ole tietoa, valitettavasti.

Onhan ihan varmasti tuo mahdollisesti tarvittava lisävirtaliitin kortissa paikoillaan? Ja onko se sellaisessa linjassa missä ei ole muita laitteita liitettynä?

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
duska
Newbie
_
27. tammikuuta 2007 @ 06:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anteeksi kun kysyn, mutta mikä lisävirtaliitin? Näyttiksestä ei lähde minkäänlaista piuhaa minnekkään. Virtalähteen luulisin olevan oikein kiinni, ellen ole mokannut mitään peruskytkentää (en ole mikään ammattilainen näiden kanssa, harrastelija vain ;))

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2007 @ 06:10

Staff Member

1 tuotearvio
_
27. tammikuuta 2007 @ 06:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AGP-korteissa voi olla molex-liitin: Urli

PCIe-korteissa onkin sitten omansa.
Senior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 06:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä, lisävirtaliitin. Varmistin asian ja 6600Gt Agp:lle tarvitsee lisävirtaliittimen. Jos et tosiaan ole laittanut johtoa paikoilleen, ei mikään ihme jos ei toimi oikein :)

Tuossa kuva eräästä 6600Gt Agp-kortista, lisävirtapaikka on nähtävissä kortin oikeanpuoleisessa yläreunassa, tuo valkoinen suorakaiteen muotoinen mötikkä joka on noiden konkkien (tummanharmaat lieriönmuotoiset mötikät) välissä.

Tökkää tosiaan siihen liittimeen normaali 4-pin Molex-virtapiuha, niitä pitäisi tulla virtalähteesta yllin kyllin. Tuossa vielä kuva tunnistamisen helpottamiseksi:

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
duska
Newbie
_
27. tammikuuta 2007 @ 06:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo just huomasin ton tuolla alapuolella, luulin et se oltais kytketty jo siä liikkeessä -.-.

Kiitos paljon!

duska
Senior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 06:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olkaa hyvä vaan. Kerro ihmeessä sitten toimiiko kortti normaalisti tuon jälkeen :)

Mainos
_
__

_
Puijis
Junior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kerran kyse oli vain lisävirtaliittimen irtiolosta niin sitten tämä seuraava on turhaa selostusta, mutta kuitenkin:

No mulla on iha sama näyttis (clubin 6600gt agp ja sillee)

Mulla oli sama ongelma, eikä se kyllä powerista ollut kii (480w).
Vein liikkeesee ja sanoivat et oli vaikee saad kuntoo , että oli ollu jotai väärii jänniteit tuol 12voltin piuhois ja sanoivat hoitaneensa homman kuntoon ja velottivat asiasta semoset pääl 50 eukkii.

Olin jo innoissaa et kone on nyt kunnossa , mutta karvas todellisuus paljastui kun koitin jotai pelii alkaa pelaa. Siinä sitte kärvistelin kunnes älysin koittaa ton konee sivupaanelin ottaa veks jäädyttääkseni (ku olin muistaakseni huomannut että tuppaa noi näyttiksen lämmöt nousee ku pelin laittaa päälle). Se tuntu jotenki auttavan eikä Nvidia Sentinelli valittanu enää virransaannista muutakun pitemmän pelisession jälkeen. Sitten ku otin vielä järeempää jäähdytyskalustoa käyttöön (pöytätuuletin huutamaan suoraa koneen koppaan) alkoi noi valitukset loppumaan ja homma alko toimia.

Eli johtopäätösenä esittäisin että kyse ( ainakin minun tapauksessani oli) on näytönohjaimen ylikuumenemisesta.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjaimen virransaanti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy