User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 08:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uus emolevy -lan?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uus emolevy -LAN?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 17:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aion ostaa tässä kuukauden sisällä uuden emolevyn ja prossun koneeseeni. Oon jo noi valintani lyöny aika lailla lukkoon, ja tällaset osat ois tonne koppaan tulossa:
Intel Core 2 Duo E6300
AsRock 4Core DUAL-VSTA

Tossa emolevyllä on integroituna verkkokortti eli LAN mutta mun nykysessä emolevyssä ei oo integroituna verkkokorttia. Toimiiko toi verkko kuitenkin ihan normaalisti tolla mun nyk. Siemensin adapterilla ja Smart Link 56K Modemilla, vai tarviiko esim. adapterikin vaihtaa tai modeemi? Sitten vielä toinen kysymys; mitä kaikkia ajureita joudun lataamaan, kun päivitän tän koneen noihin osiin? Sen lisäks, onko noissa nykyemolevyissä toi liitäntä ledivalojen johdoille, joka on ainakin tossa mun nykysessä emolevyssä?
Edit: Jos joku viittii, niin vois kertoa kokemuksia tosta AsRock Dual-Vsta tai 4Core Dual-Vsta -emolevyistä. Kaikenlaista palautetta ois mukava kuulla. Myöskin, onko toiminu normaalisti noien piirisarjan ajurien kanssa, kun ainakin tässä mun nyk. Gigabyten emolevyssä, jossa on VIA KT600 -piirisarja, alko pelit pätkii ja tilttas noien piirisarjan ajurien kanssa, josta oon kertonukki täällä aiemmin. Noi VIAn KT600 -piirisarjaset emolevyt on epävakaita, kun toi piirisarjan ajuri nostaa AGP:n nopeudeks 8x.

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
2 x 1 Gb Kingston DDR2 1066
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB
Samsung Syncmaster 2232BW

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2007 @ 17:27

Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 05:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä vielä muutama kysymys lisää :)
Tarvitseeko emolevyn vaihdossa formatoida C tms. alustaa kiintolevyä uuden emon asennuksen jälkeen? Tarviiko winukka uudelleenasentaa? Boottaako noi AsRockin emojen biosit vakiona tolle kovolle, vai pitääkö se asettaa heti ekan käynnistyksen yhteydessä? Sitten, tuleeko emolevyn mukana yleensä ajuri-CD:itä ääni- ja verkkokortille, jos ne on molemmat integroituina emolla? Ja vielä, tarvitseeko uus prossu (Intel C2D E6300) jotain ajuria?

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
2 x 1 Gb Kingston DDR2 1066
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB
Samsung Syncmaster 2232BW
Staff Member

32 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2007 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Parasta on tehdä ainakin korjausasennus Windowsille. Tietenkin asentaminen kokonaan uudelleen ei ole huono vaihtoehto. Ajurilevy tulee mukana.
Jos sinulla on tavallinen modeemi niin se toimii myös tuossa uudessa koneessa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uus emolevy -lan?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy