User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 11:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi pelikone 1000-1200e
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi pelikone 1000-1200e
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
nuubeli
Junior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 17:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve, itsekin olen ostamassa uutta konetta, ei tällä 1.8ghz cellulla paljoo juhlita enää. Elikkäs täysin viihdekäyttöön ja ankaraan pelittämiseen tarkoitettu kone olisi tiedossa, budjetti siinä 1000-1200e.

Oon tässä lueskellu aika paljon mitä kannattaisi ostaa ja ois pari kysymystäkin.

Ite oon aatellu että ois kiva jos sais GeForce 8800 GTS:n ja vähintään Core2Duo E6300 ainakin pakettiin mukaan, niin ja Vistakin pitäs melkee olla, vai?

Eli minkäslaisia paketteja suosittelette? Onko ensi kuussa tulossa parempia näyttiksiä kun 8800 GTS? Kannattaako odottaa uusia näyttiksiä? Pitäs pärjätä tällä koneella taas aika monta vuotta :-)

Itse olen ajatellut että ostaisin koneen osat erikseen ja veisin johonkin liikkeeseen koottavaksi. Aika aloittelija olen koneiden kanssa vielä. Eli kaikki pikkutarkka infokin on tervetullutta.

Eli voisitteko ehdotella erilaisia paketteja, max budjetti siinä 1200e.

Kiitos jo etukäteen
Senior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä suuntaa antava konepaketti. (hieman yli budjetin mutta jos kuukauden odottaa niin kone tulee muuttumaan varmasti)
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.a...180,51985,31972

Tämä ei siis sisällä näyttöä hiirtä eikä näppistä.
Jos pitää olla näyttö tuossa 1200€ koneessa niin 8800 GTS tilalle pitää ottaa toinen näyttis.
Lainaus:
Eli minkäslaisia paketteja suosittelette? Onko ensi kuussa tulossa parempia näyttiksiä kun 8800 GTS? Kannattaako odottaa uusia näyttiksiä? Pitäs pärjätä tällä koneella taas aika monta vuo

Kannattaa vielä kattelle ens kuukaus ja odottaa uusien DX10 näyttisten tuloa markkinoille.

ABIT KN8-SLI, AMD ATHLON 64 X2 3800+@2.4Ghz,2xM-TEC 1GB DDR400
CLUB 3D GF 7900 GTX 700Mhz/1.8Ghz, ANTEC P150, SAMSUNG SP120 250GB,
LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2007 @ 17:48

rioshin
Suspended due to non-functional email address
_
27. tammikuuta 2007 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä olisi jonkinsorttinen paketti, sisältäen Vistan, Core 2 Duo prosessorin ja 8800 GTS:n. Jos jaksat noin kuukauden odottaa tilaamista pääsisit varmasti halvemmalla ostamalla jonkin 8600-sarjaisen näytönohjaimen - tämä paketti kun minimihinnoilla hipoo budjettisi maksimia.

MikroBitin hintaseuranta

Uusi: Abit AW9D-Max | Intel Core 2 Duo E6400 | 2 * Kingston 1 GB DDR-2 800 MHz CL5 | MSI 8800 GTS 640 MB | 2 * Seagate Barracuda 320 GB | Philips Brilliance 109P4 | Vista Ultimate
Vanha: Pentium 4 3,0 GHz (Northwood) | 2 * 512 MB | x800 256 MB | 200 GB + 120 GB | XP Pro SP 2
nuubeli
Junior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 17:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo vanhasta koneesta löytyy jo näppis, hiir, näyttö ja joku dvd asemakin, entäs varmaa joku virtalähde pitäs kans olla mukana? :p

Tosin ostin just ite tähän vanhaan 350W mutta ei taida riittää? Niin luuletteko että esim toi 8800 GTS on halvempi ens kuussa ku tulee uusia markkinoille? Tota 8800 oon kuitenki ajatellu :-)
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2007 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se varmaankin vähän tulee alemmaksi. Mutta toisaalta tuo 8600-sarjakin on varmasti hyvä valinta. 8800GTS 320Mb muistilla.

Senior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Markkinoille pitäisi tulla Atin DX10 kortti/t ja Nvidialta uusia DX10 kortteja joten hinnat laskee melko varmasti.

Toki jos uus kone pitää saada juuri nyt niin osta pois vaan.
Odottamalla ei koskaan saa ostettua uutta konetta. Aina tulee parempaa ja parempaa jota kannattaisi odottaa.

LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2007 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Odottamalla ei koskaan saa ostettua uutta konetta. Aina tulee parempaa ja parempaa jota kannattaisi odottaa.

Juuri näin. "Odota vielä kuukausi, niin..."
Joka tapauksessa 8600-sarjalaiset tulee 250-300? tienoille minun käsityksen mukaan.

nuubeli
Junior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo no kyllä ajattelin ostaa tommosen 8800 GTS. Jos se pysyy markkinoiden toisiks parhaana näytönohjaimena heti GTX:n jälkeen ja noi 8600 sarjalaiset maksavat noin 300e niin eipä toi hinta varmaa montaa kymmentä euroa voi laskea.

Mitäs muut ovat mieltä kemikaalin ja rioshin tekemistä paketeista? Jotain tommosta oon ite suunnitellut.

Voisitteko valaista mua vähän noissa virtalähde ja tuuletin jutuissa. Mitä kaikkea pitää ostaa jotta varmasti virtaa riittää ja kone ei käy liian kuumana, kerran jo tästä vanhasta koneesta menny emo rikki ja äskettäin meni virtalähde.
Senior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Joo no kyllä ajattelin ostaa tommosen 8800 GTS. Jos se pysyy markkinoiden toisiks parhaana näytönohjaimena heti GTX:n jälkeen ja noi 8600 sarjalaiset maksavat noin 300e niin eipä toi hinta varmaa montaa kymmentä euroa voi laskea.

Muista että myös Atin tulevat näyttiksen laskevat GTS:n hintaa.
GTS voi olla silloin 3 tai 4 nopein näyttis.

Lainaus:
Voisitteko valaista mua vähän noissa virtalähde ja tuuletin jutuissa. Mitä kaikkea pitää ostaa jotta varmasti virtaa riittää ja kone ei käy liian kuumana, kerran jo tästä vanhasta koneesta menny emo rikki ja äskettäin meni virtalähde.

Kaikissa osissa tulee mukana valmistajan oma tuuletin+siili.
Eli sinun ei tarvitse ostaa erillisiä tuulettimia ellet halua kellottaa prosessoria tai saada koneesta hiljaisempaa.
Antec P150 kotelossa tulee Antec 430W Antec Neo HE virtalähde joka riittää varmasti tuolla kokoonpanolle ja ilmankierrossa ei ainakaan pitäisi olla mitään vikaa.

Tässä arvostelua kotelosta.
http://www.silentpcreview.com/article272-page1.html
Arvostelua virtalähteestä.
http://www.silentpcreview.com/article273-page1.html

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2007 @ 18:31

HorZor
_
27. tammikuuta 2007 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsekin olen ostamassa saman hintaluokan konetta ja muutamasta asiasta olisi hyvä saada tietoa... Mitä eroa on P5B ja P5B Deluxe- emolevyillä ja onko Asuksen ja XFX:n GeForce 8800GTS korteilla hinnan lisäksi merkittäviä eroja? Yleensä olen XFX:n kortin ostanut ja hyvin on toiminut. Ja sitten vielä kun ostaa 2 ytimisen prossun. Miten kannattaa jakaa kovalevy? Onko siinä jotain erikoista kun yleensä ollut mulla 2 partitioo, toinen ohjelmille ja toinen tiedon säilytykseen.
apilas
Suspended permanently
_
27. tammikuuta 2007 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kemikaali:
Joo, aivan oikein on läksyt taas luettu. Eli tietotekniikka ja siihen liittyvät asiat viilettävät sellaista vauhtia eteenpäin, että pois alta. Eli mikä tänään on uutta niin huomenna se onkin jo vanhaa. Noinhan se menee lähestulkoon aina!

Mutta silti löytyy tilanteita jolloin pieni hengähdystauko ja maltin kohtuullinen käyttö on palkitsevaa. Eli nythän markkinoilla on vain ja ainoastaan nuo kaksi ensimmäistä DX10 ohjainta. Ja niinkuin on moneen kertaan todettu niin aivan tuota pikaa saadaan hiukan edullisemmat ja ehkä "hivenen" uudemmat dx10 ohjaimet markkinoille. Eli jos tietää jo nyt, ettei tule tarvitsemaan sitä kaikkein tehokkainta ja suolaisimman hinnan omaavaa korttia niin todellakin kannattaa hiukan odottaa. Eli jättää GTS:n ja GTX:n hyllyyn ja katsoo rauhassa mitä ATI:lla on tarjottavana.

Toiseksi, silloin kuin nuo kaksi ensimmäistä DX10 korttia (GTS/GTX) tulivat jotakuinkin kolme kuukautta sitten niin monet menivät siihen lankaan, että vaihtoivat oman täysin pelaavan ja monessa tapauksessa myös aivan tarpeeksi tehokkaan näyttiksensä jompaan kumpaan GTS:ään tai GTX:ään. Noh vieläkään ei ole tullut sellaista peliä missä siitä dx10 tuesta olisi hyötyä. Sekä moni ei silloin dx10 tuen vouhotuksen keskellä ja hätäpäissään toimiessaan edes tiennyt, että sen dx10 tuen käytäntöön saaminen edellyttää koko käyttöjärjestelmän uusimista. Lisäksi noiden kahden superkortin hinnat olivat todella muhkeat ja oli silloin jo haisteltavissa, että hetken päästä lähtee hinnat tippumaan kunhan saadaan kermat kuorittua päältä eli suomeksi sanottuna rahat pois ostajilta! No nyt on sitten hinnat jo tuleet kivasti alaspäin esim. 8800GTS irtoaa jo ~400?:lla, mutta vieläkään tuosta uudesta tekniikasta ei ole hölkäsen pöläyksen vertaa hyötyä vanhoihin kunnon dx9 ohjaimiin nähden. Eli siinä oli muutama todella hyvä esimerkki missä maltti on valttia eli odottamisella ei menetetä mitään, vaan päinvastoin siitä jää voittoa koko ajalta.

Eli silloin kannattaa odottaa, kun myyjät tuputtavat sellaista tekniikkaa, jota ei pääse vielä aikoihin käyttämään. Tilanne olisikin ollut aivan toinen, jos tuo Vista olisi julkaistu jo puoli vuotta sitten ja markkinat olisivat pullollaan noita dx10 pelejä, mutta kun ei ole vielä edes sitä ensimmäistä dx10 peliä. Puhumattakaan missä tarvitsee sellaisia tehoja niinkuin tuo ~600? GTX antaa? Ei missään vielä pitkään aikaan, ja kun se aika tulee niin tuon kortin saa jo todella halvalla.

Monet ovat vieläkin AGP ajassa. Noh en väitä, että he ovat menettäneet yhtään mitään pelaamisessa, jos ovat omistaneet huippuluokan agp kortin. Heidän kannattaa kuitenkin seuraava päivitys ajoittaa niin, että he hyppäävät ikään kuin näiden PCI-E dx9 korttien yli ja päivittävät kokoonpanonsa PCI-E dx10 aikaan. Esim. vaikka ensi kesänä, kun nuo Vistan ajuri ym. ongelmat on ratkaistu ja markkinoilla on reilusti noita dx10 kortteja eikä vain niin kuin nyt kaksi todella suolaisen hinnan omaavaa korttia GTS/GTX.

Eli kyllä noita hyviä odottamisen hetkiä on ATK-maailmassakin.
nuubeli
Junior Member
_
27. tammikuuta 2007 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu näinhän se aina menee että tekniikka kehittyy. Tietääkö kukaan kuinka monta uutta dx 10 korttia tulee markkinoille helmikuussa ja ehkä jopa päiviä? Itse en ole ainakaan löytänyt mitään muuta kuin mahdollisen kuukauden eli helmikuun jolloin niitä pitäisi tulla.

Mitäs muut sanovat kemikaalin ja rioshin kokoamiin koneisiin, jotain paranneltavaa tms?
K1phaa
Junior Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 05:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Helmikuussa pitäisi ilmestyä?? Itse olen jo tilannut koneen niin alkoi mietityttää pitäisikö perua tuo näyttis jos niitä halvempi dfx10 näyttiksiä tulee nyt parin viikon sisään. Millaisella aikataululla ne näyttikset sitten rantautuisivat Suomeen ja onko niitä tarpeeksi halukkaille? Jostain luin, että sekä ATI että NVidia julkaisevat uudet dx10 korttinsa vasta maaliskuun puolivälissä eräillä messuilla. Valaiskaa minua..
Senior Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 06:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä pointti pitkästi selitettynä, apilas :)

Jos kuitenkin on ihan pakko juuri nyt saada kone alle, niin ei tuo 8800Gts huono valinta ole. Itse odottaisin kuitenkin seuraavan aallon kortit sekä Ati:n vastaiskun niin saadaan hieman kilpailua ja halvempia kortteja kehiin.

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
nuubeli
Junior Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 09:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ati tai Nvidia ilmoittanut julkaisevansa uusia dx 10 näyttiksiä ensi kuussa vai onko se vain oletus?

Noista Nvidian 8600 näyttiksistä en ole kiinnostunut mutta jos Ati julkaisee kovia näyttiksiä niin ne saattaisia kiinnostaa.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2007 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Atin pitäisi julkaista r600-sarja

arra
Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti HorZor:
Itsekin olen ostamassa saman hintaluokan konetta ja muutamasta asiasta olisi hyvä saada tietoa... Mitä eroa on P5B ja P5B Deluxe- emolevyillä ja onko Asuksen ja XFX:n GeForce 8800GTS korteilla hinnan lisäksi merkittäviä eroja? Yleensä olen XFX:n kortin ostanut ja hyvin on toiminut. Ja sitten vielä kun ostaa 2 ytimisen prossun. Miten kannattaa jakaa kovalevy? Onko siinä jotain erikoista kun yleensä ollut mulla 2 partitioo, toinen ohjelmille ja toinen tiedon säilytykseen.
Minun mielestä tolla tavalla ja Deluxella ei ole mitään eroo ku hinta jä väri mutta isää tietoo saat www.asus.com
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2007 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se ihan mielipidekysymys ole. Deluxe esim. antaa enemmän väylää.

rioshin
_
28. tammikuuta 2007 @ 11:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja Deluxessa on Crossfire-tuki, mikä puuttuu P5B:stä.

Uusi: Abit AW9D-Max | Intel Core 2 Duo E6400 | 2 * Kingston 1 GB DDR-2 800 MHz CL5 | MSI 8800 GTS 640 MB | 2 * Seagate Barracuda 320 GB | Philips Brilliance 109P4 | Vista Ultimate
Vanha: Pentium 4 3,0 GHz (Northwood) | 2 * 512 MB | x800 256 MB | 200 GB + 120 GB | XP Pro SP 2
nuubeli
Junior Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miltäs kemikaalin ja rioshin kokoamat kokoonpanot näyttävät? Jollain jotain lisättävää tms?
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2007 @ 12:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Molemmat kokoonpanot ovat hyviä. Eri kotelot, joten valitse se kokoonpano, jossa hienompi kotelo :) (Itse ottaisin P150).
Ehkä Intel E6300:n vaihtaisin E4300:aan ja kellottaisin sen 3GHz:n yläpuolelle. Hinta laskisi hieman, ja sitten saisi 667MHz muistit.
Näin minä tekisin.

rioshin
_
28. tammikuuta 2007 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr:
Molemmat kokoonpanot ovat hyviä. Eri kotelot, joten valitse se kokoonpano, jossa hienompi kotelo :) (Itse ottaisin P150).

Hyvin samoilla jäljillä oltiin Kemikaalin kanssa - ainoat erot kotelo (jossa Sonata II:n keskihinta on halvempi kuin P150:n), näytönohjaimen merkki (ja hintaero mahtavat neljä euroa), DVD-asemassa valitsin IDE:n kun Kemikaali SATA:n sekä käyttöjärjestelmä, johon laitoin Home Premiumin ja Kemikaali Basicin.

Mutta käytännössä täysin sama kokoonpano tuli valittua. (Huvittavaa, että taidettiin Kemikaalin kanssa samaan aikaan valita komponentteja koneeseen...)

Senior Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
P150 Halpa hinta johtuu siitä että Elektroni.fi myy pelkkää koteloa 65€ ilman virtalähdettä siis.
E4300 on hyvä valinta jos meinaa kellottaa halvemmalla emolevyllä. Näyttiksen merkillä ei ole väliä halvin on paras.
Ite valitsin DVD asemaksi SATA version niin päästään IDE johdoista eroon.(SATA johto on huomattavasti ohuempi ei mitään muuta eroa)
Vistasta en ole kovin hyvin perillä kumpi olisi parempi ostos ?
Lainaus:
Mutta käytännössä täysin sama kokoonpano tuli valittua. (Huvittavaa, että taidettiin Kemikaalin kanssa samaan aikaan valita komponentteja koneeseen...)
Heh :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2007 @ 12:42

rioshin
_
28. tammikuuta 2007 @ 12:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kemikaali:
P150 Halpa hinta johtuu siitä että Elektroni.fi myy pelkkää koteloa 65? ilman virtalähdettä siis.
Niinpä. Itse laitoinkin tarkoituksella keskihinnaltaan halvemman Sonata II:n, että paketti pysyisi budjetin raameissa paremmin.

Näyttiksen merkillä ei ole väliä halvin on paras.
Eihän sillä oikein väliä ole, mutta kun käytännössä samalla hinnalla sai tuotteen, jonka valmistajalla on hieman parempi maine, valitsin sen.

Ite valitsin DVD asemaksi SATA version niin päästään IDE johdoista eroon.(SATA johto on huomattavasti ohuempi ei mitään muuta eroa)
Niinpä. Olisin itsekin hyvin saattanut poimia sen, hintaero kun taisi olla mahtavat 7 euroa... Tuli kuitenkin laitettua se hieman halvempi IDE-väyläinen.

Vistasta en ole kovin hyvin perillä kumpi olisi parempi ostos?
Home Basicin ja Home Premiumin välillä ei suuria eroja ole: Premium sisältää paremman näköisen Aero-käyttöliittymän, paremmat varmuuskopiotoiminnot, Media Center -toiminnot, DVD Makerin ja muutaman pelin enemmän.

Mainos
_
__

_
nuubeli
Junior Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 13:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en luultavasti meinaa kellotella konetta ku en oikeen tiiä siitä mitään ja käsittääkseni takuu menee siinä samalla. Luin kuitenkin että E6400 olisi ehkä parempi valinta, miten on? Onko E6330 ja E6400 välillä mitään eroa käytännössä jos vain pelailee eikä kellota?

Niin ja tosiaan tota P150 koteloa ajattelin, mutta eikö siinä siis tule mukana virtalähdettä?

Entä pitäisikö Vista olla toi 64-bit vai mikä, tuolla mbnetissä kun on niin monta vaihtoaehtoa.

Ja Ide tai SATA kovoilla ei oo mitään väliä?

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi pelikone 1000-1200e

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy