Langaton Rotta
|
|
Huliopsis
Suspended due to non-functional email address
|
29. tammikuuta 2007 @ 14:57 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä muista minua ainakin suoraan sanoen vituttaa ettei langattomissa hiirissä & näppis/hiiri yhdistelmissä (wireless desktops) eikerrota kantomatkaa jotenka ajattelin että heittäisitte tähän topickiin ko. laitteiden kantomatkoja ja tarkennukseksi vielä että jos hiiren kursori vain tärisee ruudulla niin se ei ole kantaman sisällä...
Mä testasin
Logitech MX-1000 (ei bluetooth)
n. 3.3 Metriä
ps. laittakaa ennemmin alakanttin kuin yläkanttin
Ihre Mutter ist wie die Spielhalle: 2 Euro pro Benutzung.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2007 @ 16:03
|
apilas
Suspended permanently
|
29. tammikuuta 2007 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Langallisissa on monta hyvää puolta langattomiin verrattuna ja yksi on mm. se, että kantomatka on johdosta kiinni eli vakio johto niin noin 1m, mutta lisämatkaa halutessa voi ostaa esim. 2m jatkojohdon, jolloin kantomatka on 3m ja varmasti ei pätki eikä kursori tärise!
Ja mitä noihin langattomien (headset, näppis, hiiri, jne.) kantamiin tulee niin yleensä sääntönä on pidetty, että tuotteen ilmoituksissa on noin 20% ns. mainoslisää. Eli jos kantamaksi luvataan 10m niin todellinen matka on noin 8m. Ei aina tietenkään tuo sääntö päde, mutta hyvin usein ilmoituksissa on pikkaisen lisätty matkaa tuotteen kantamatkaan. Niin kuin nyt jokainen ymmärtää mitä mainostaminen yleensäkin on eli mieluummin ominaisuuksia liioitellaan kuin vähätellään!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2007 @ 15:11
|
HCseries
|
29. tammikuuta 2007 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Ihan jees, mutta ihmettelen vain että mitä teet 3,3m metrin kantomatkalla koneen hiiressä / näppiksessä etc ??? Minä itse en ainakaan tee mokomalla tiedolla, vaikka lukisikin, niin mitään. Minulla ainakin tuo "rotta" makoilee tuossa pöydällä... Onhan noita etäkäyttäjiä sitten... xDD
OMGHI2U!!!11!1
|
Huliopsis
|
29. tammikuuta 2007 @ 15:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitäs jos kopne on vaikka kotiteatteri käytössä tai vaikka toinen näyttö on raahattu esim olohuoneeseen niin entäs sitten..???
Ja miten vitussa noi vastaukset liittyi mun kysymykseen/ehdotukseen.!?!?
Ei kai onko olemassa jatko johtoja miksi helvetissä ostaisin langattoman hiiren ja alkaisin tunkea jotain vitun jatko johtoja koneeni ja näppiksen/hiiren ständin väliin mitenkäs tuo "langattomuus" silloin muka auttaa asiaa
Voisitteko siis ystävällisesti kertoa minulle sellaisten langatomien hiiirien, näppiksien ja näppis&hirri yhdistelmien kanto matkoja joita teillä sattuu olemaan.????
|
apilas
Suspended permanently
|
29. tammikuuta 2007 @ 15:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis monet ostavat langattoman, niin kuin varmaan sinäkin, juuri sen vuoksi, että hiiren saa kauemmaksi? Noh sitten tulee juuri vastaan nämä kursorin tärinät, patterien loppumiset, kantomatkat, jne. Mutta kun valitsee langallisen hiiren ja ottaa siihen tarvittaessa lisäjohtoa mukaan, niin kantomatka on riittävä ja ei lopu virta koskaan kesken eikä myöskään kursori tärise!
|
Member
|
29. tammikuuta 2007 @ 15:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse en tarkkoja arvoja tiedä mutta olen nähnyt pelattavan n. 4m päässä vastaanottimesta... Näppäimistön merkkiä/mallia en saa nyt päähän, mut koitan muistella...
|
Huliopsis
|
29. tammikuuta 2007 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Huliopsis: En tiedä muista minua ainakin suoraan sanoen vituttaa ettei langattomissa hiirissä & näppis/hiiri yhdistelmissä (wireless desktops) eikerrota kantomatkaa jotenka ajattelin että heittäisitte tähän topickiin ko. laitteiden kantomatkoja ja tarkennukseksi vielä että jos hiiren kursori vain tärisee ruudulla niin se ei ole kantaman sisällä...
Mä testasin
Logitech MX-1000 (ei bluetooth)
n. 3.3 Metriä
ps. laittakaa ennemmin alakanttin kuin yläkanttin
Lainaus: Voisitteko siis ystävällisesti kertoa minulle sellaisten langatomien hiiirien, näppiksien ja näppis&hirri yhdistelmien kanto matkoja joita teillä sattuu olemaan.????
kappas vaan löysin bluetoothin kantomatkoja
Class 3 radios – have a range of up to 1 meter or 3 feet
Class 2 radios – most commonly found in mobile devices – have a range of 10 meters or 30 feet
Class 1 radios – used primarily in industrial use cases – have a range of 100 meters or 300 feet
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2007 @ 16:04
|
Member
|
29. tammikuuta 2007 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2007 @ 15:41
|
Kaveri
Newbie
|
29. tammikuuta 2007 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|
offtopic: Apilas anna jo olla tuo langallisten/langattomien rottien hyvyyden ja huonouden väittelyn. Sitä on ihan riittävästi tuolla pelihiiri topicissa.
ontopic: Itselläni on logitech cordless desktop mx, eli siis mx700 rotta ja jokin saman aikakauden langaton näppis. Näillä toimiva kantomatka on noin 3 metriä arviolta, siis riittävä siihen, että tuosta huoneen toiselta puolelta sängyltä voin ohjastaa konetta niin halutessani. Tekniikka on tosin nelisen vuotta vanhaa, joten voisin kuvitella hieman pidempiä kantomatkoja nykyisissä langattomissa vehkeissä. Se tosin jää arvailujen varaan, kun omakohtaisia kokemuksia uudemmista vehkeistä ei ole.
|
Member
|
29. tammikuuta 2007 @ 16:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Täällä kerrotaan taajuuksien vaikutuksesta etäisyyteen:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using...n_02july08.mspx
Rullailet vähän aikaa...:D
Edit: Kohtaan Making Sense of the Many Wireless Devices
Edit: Esim. 27 MHz on yhtäkuin n. 6 jalkaa eli 1,8m ja 2.4 GHz Frequency Hopping:lla (Bluetooth) päästään jopa 30 jalkaan eli n. 9m. Eli jos näppis/hiiri (yhdistelmä) käyttää bluetooth:ia niin etäisyydet pyörivät varmasti n. 8m tietämillä :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2007 @ 01:17
|
Kekäle
Junior Member
2 tuotearviota
|
29. tammikuuta 2007 @ 16:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Osta langallinen, säästyt monelta harmilta...
|
Huliopsis
|
29. tammikuuta 2007 @ 18:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvä kekäle tollasesta dorkailusta pitäis saada palkinto..!!!!
Et varmaankaan osaa lukea tai sitten sinua ei ole kyllä pahemmin turhilla älyn lahjoilla siunattu muistelisin että olisin jo huomauttanut apilakselle ja HCseries:lle kyseisestä asiasta....!!!!
Lainaus: Mitäs jos kone on vaikka kotiteatteri käytössä tai vaikka toinen näyttö on raahattu esim olohuoneeseen niin entäs sitten..???
Ja miten vitussa noi vastaukset liittyi mun kysymykseen/ehdotukseen.!?!?
Ei kai onko olemassa jatko johtoja miksi helvetissä ostaisin langattoman hiiren ja alkaisin tunkea jotain vitun jatko johtoja koneeni ja näppiksen/hiiren ständin väliin mitenkäs tuo "langattomuus" silloin muka auttaa asiaa
jotenka siis

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2007 @ 18:23
|
Mainos
|
  |
|
arra
Member
|
30. tammikuuta 2007 @ 09:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla taas on Logitechin niillä kymmensormi järjestelemällisellä nappiksella ja hiirella ollut kantomatkaa n.8m
|