User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 11:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emolevyn valinta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Emolevyn valinta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

1 tuotearvio
_
1. helmikuuta 2007 @ 04:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen tässä lähiaikoina päivittämässä konettani. Prosessoriksi ajattelin laittaa Athlon 64 3500+ AM2 kannalla. Tuulettimeksi pitäisi löytyä jokin tosi hiljainen vaihtoehto esim. Thermaltaken Sonic tower, se vaan ei taida AM2 kantaan sopia? Emolevyksi olen kaavaillut Asuksen tai msi:n halvempia 60-80 euron malleja. Valinnan vaikeus vaan tuottaa ongelmia. Mitä emoa suosittelisitte? Samassa päivityksessä koneeseen tulee 1Gt ddr2 muistia ja myöhemmin toinen giga lisää. Vanha näytönohjain Asus 7600GS ja virtalähde Fortron 350W saavat vielä luvan kelvata.
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2007 @ 05:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tää Noctuan 12cm:n prossutuuletin on hyvä vaihtoehto. Tolla prossulla voi laittaa täysin passiiviseksi, mulla toimii 30 asteessa ilman tuuletinta. Kotelon tuuletus pitää olla kunnossa.

Noctua NH-UH12F

Sopii AM2:een

Senior Member
_
1. helmikuuta 2007 @ 05:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emoksi voisi ajatella vaikkapa:

MSI K9N NEO-F
tai
Asus M2N4-SLI

Junior Member

1 tuotearvio
_
1. helmikuuta 2007 @ 06:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo Noctuan tuuletin vaikuttaa pätevältä laitteelta! Toinen mitä voisi harkita on Scythe Ninja Plus Papstin tuulettimella. Taitavat olla aika saman tasoisia. Itsekin ajattelin tuota MSI K9N NEO-F emoa ja se voisi olla varteenotettava vaihtoehto!
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2007 @ 06:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noctuasta vielä varoituksen sana koosta: Mulla P180-kotelossa mahtuu vielä, mutta isompaa ei enää saa
MikroMake
AfterDawn Addict
_
1. helmikuuta 2007 @ 06:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2007 @ 07:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hieno kotelo :)

Miten toi pitää sulla lämmöt kurissa? Mulla on kaikkialla tuulettimet paitsi itse Noctuassa kiinni. Idlenä 30 astetta, rasituksessa 36-40 astetta
MikroMake
AfterDawn Addict
_
1. helmikuuta 2007 @ 07:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SSaarinen:
Hieno kotelo :)

Miten toi pitää sulla lämmöt kurissa? Mulla on kaikkialla tuulettimet paitsi itse Noctuassa kiinni. Idlenä 30 astetta, rasituksessa 36-40 astetta
Oliko kysymys mulle?

Hyvin pysyvät lämmöt kurissa.
Tässä koneen peruslämmöt:

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=264824

Tässä lämpötilat heti 3DMark06-testin jälkeen:

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=264828

Korkeimmat prossun lämpötilat on ollut 43-45 astetta silloin kun pelasin FarCry-peliä tunnin verran.

Tässä vielä pari kuvaa Noctuasta ennen koteloon menoa:

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=264846

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=264847

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2007 @ 09:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo sullehan se oli

Aika samat kuin mulla. On kyllä tosi hyvä heatpipejäähy paitsi tuuletin ei ole mielestäni yhtä hiljainen kuin antoivat odottaa. Tehokkuuta ei voi kieltää: kun laitan pelaamisen aikana säätöpaneelista täysille, niin tuntuu, että olisi tuulimylly pöydän alla.
Junior Member

1 tuotearvio
_
1. helmikuuta 2007 @ 10:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia tähän astisista vastauksista! suunnitelmat muuttuivat hieman kun sain hyvän tarjouksen vähän käytetystä 939-kantaisesta Athlon 64 3500+ prossusta ja MSI:n emosta jäähynä paketissa on uusi Zalman 120mm tuulettimella. Säästöä verrattuna am2-kantaiseen pakettiin yli puolet, eli varmaan kannattaa tuo paketti ostaa!
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2007 @ 10:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä toi enää mikään päivitys ole, kun vanhentunutta tavaraa ostat, mutta jos et parempaa tarvitse niin siitä vaan. Toi paketti jää jalkoihin, jos meinaat alkaa pelaamaan kunnolla. Muuhun käyttöön sopii.
Junior Member

1 tuotearvio
_
1. helmikuuta 2007 @ 10:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös tuon 939 ja AM2 kannan suurin ero ole muistituki? Kyllä tuolla kokoonpanolla taas hetken pärjää kun ei tule juurikaan mitään pelattua.
Mainos
_
__

_
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2007 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sori luin aluksi, että olit ostamassa AM2 X2-prossua, mutta se olikin yksiytiminen. Ei tolla sitten paljon väliä ole.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emolevyn valinta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy