User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.9.2025 / 07:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tietokoneen kasauttaminen liikkeessä.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokoneen kasauttaminen liikkeessä.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ihme321
Junior Member
_
1. helmikuuta 2007 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen tässä pikkuhiljaa ostamassa uutta konetta ja ajattelin kasauttaa sen jossai liikkeessä, kun en itse sitä kovin hyvin hallitse ja eihän tuo kasauttaminen montaa kymppiä pitäs maksaa. Onks ehdotuksia mistä sais kohtuu hintaan jonku homman tekemään? Pääkaupunki seudulla siis.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2007 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän tuo koneen kasaaminen itse mikään homma toisaalta ole, joten kokeile!!

Jos ei, niin onhan noita vaikka Mikromaja...

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. helmikuuta 2007 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Datadog. Itse ostin sielta osat ja jatin sinne kasattavaksi. Hintaa tuli noin 16e, mutta kasauksen hinta on luultavasti korkeempi jos et osia sielta osta
apilas
Suspended permanently
_
1. helmikuuta 2007 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siinä 20?-50? nuo hinnat pyörivät. Jos intoa ja tietämystä on niin kasaa ihmeessä itse. Tuleepahan osat tutuksi. Mutta varman päälle pelatessa kannattaa antaa liikkeen hoitaa homma.

Työkaveri kasautti tulen uuden koneen niin veloitus oli 50?. Siihen kuului kasaus ja käyttiksen sekä ajurien/päivitysten asennus. Eli todella halpa hinta siitä, kun jos miettii kauan menee jo pelkkään käyttiksen asentamiseen ja päivittämiseen. Osat hän osti kyseisestä liikkeestä.

Itse tykkään kasata koneeni ja melkein aina ne olen kasannutkin. Kannattaa kokeilla, tosin ensimmäisellä kerralla on hyvä, jos mukana on joku, joka on asioista perillä.
Esim. noiden c2d prossujen kiinnitin tapit ovat aika vekkuleita. Jotain puhuu sekin, että noiden c2d prossujen lämpöongelmat ovat todella yleisiä ja syy johtuu monesti huonosta kiinnityksestä, ei tietenkään aina.

Eteen saattaa tulla "yllättäviä" ongelmia, joten kääntyminen asiantuntijan puoleen on useasti kannattavaa. Esim. itse asensin tuota 7900GTO:ta niin se oli niin pitkä, että se meni ainoan IDE-väylän päälle. Noh siinä piti sitten miettiä, että ostaako IDE/S-ATA adaptereita vai hommaako PCI väyläisen kortin, jossa on IDE lähdöt. P180 on tilava kotelo mutta kolme kovalevyä, 7900GTO, 2*dvdrom, muutama PCI kortti jne. niin kyllä siitäkin tila loppuu :(

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2007 @ 14:40

ihme321
Junior Member
_
1. helmikuuta 2007 @ 15:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En kyllä lähde nyt tätä itse yrittämään kun ei kuitenkaan mitään ihan halpoja osia ole. Tarkotus oliskin, että ei pitäis ostaa siitä samasta paikasta niitä osia missä se kootaan.
apilas
Suspended permanently
_
1. helmikuuta 2007 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo se on monta kertaa ihan hyvä ratkaisu. Ja jos ongelmia tulee kasauksen aikana esim. yhteensopivuus ongelmat, mahdolliset rikkinäiset osat, ja lukematon määrä muita mahdollisia ongelmia niin ammattimiehet atk-liikkeessä hoitavat asiat kuntoon.
ihme321
Junior Member
_
21. helmikuuta 2007 @ 05:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, tänään tulee viimeinenkin osa koneeseen ja saan vietyä koneen asennettavaksi. Liike oli tietotasku joka suorittaa asennuksen ja perus testauksen 30eurolla. Mielestäni halpahinta siitä että en itse hajota konetta :D
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
21. helmikuuta 2007 @ 05:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan kohtuuhinta.
Vielä kun pääsisit itse katsomaan kokoamista, oppisit samalla jotain seuraavaa kertaa ja mahdollisia ongelmatilanteita varten.
Linkku78
Member

2 tuotearviota
_
21. helmikuuta 2007 @ 06:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse kasautin sigun koneen Mikromajassa,en suosittele. toimitusaika n.8 viikkoa ja vaikka koneen piti tulla toimintakunnossa,niin vielä mitä.kone ei huolinut windowsia yms. kivaa...kaikki ajurit uusiksi ja 3 winukan asennusta et sai pelin tulille. mikromaja ei ota kantaa.

Corsair cx400w,Abit kn9 ultra,Amd Athlon 64 2x5000+Ocz vendetta,Gainward 8800gts+HR-3plus,SuperTalent5400 4 x Kingston HyperX 1GT 6400,,Samsung F3 eg 1Tb,Lg supermulti,Acer ambid H233H 23",Jbl creatureII,Logitech mx3200 laser desktop. Windows 7 ultimate x64.
ihme321
Junior Member
_
21. helmikuuta 2007 @ 06:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jonkin verran tiedän kasauksesta mutta en nyt viitsi alkaa sähläämään jos jotai sattuu.

8 viikon toimitusaika huh huh, lupasivat jos tänään vien niin saan koneen huomenna samaan aikaan valmiina. Katsotaan miten käy.
Legalize
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2007 @ 05:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten siellä tietotaskussa meni?
liikeri
Senior Member
_
21. huhtikuuta 2007 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no toi 8vko toimitus aika on aika huono jos jotain osaa ei ole maahantuojalle tulossa vähään aikaan kuten epäilen tuon pitkän ajan syyksi. niin ammattitaitoinen liike ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja tarjoaa vastaavaa toisen valmistajan osaa. näin ainakin meillä.

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
ihme321
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2007 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asennukset olivat kyllä nopeita, mutta ensiksi oli mun antama emolevy paskana, sitten niiltä ostettu emolevy paskana ja kolmas emolevy sitten toimi :D Tuota säätämistä lukuunottamatta loistava ja nopea palvelu.
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. huhtikuuta 2007 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
mutta ensiksi oli mun antama emolevy paskana
kai lahetit takas, ja sait uuden?
ihme321
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2007 @ 14:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se oli käytetty, mutta sain rahat takas :)
helppo67
Member
_
21. huhtikuuta 2007 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Verkkokaupassa on kalliimpi tuo kokoamis ja winukan asennus juttu, mutta
omien kokemuksien oerusteella melkein hintansa arvoista.
Hintaa oli 100? kasauksella ja asennuksilla.
Ensinäkin vaikka sivuilla lukee koneen toimitusajaksi 2-3 vikkoa niin itsellä ei menny kovin kauvan.
4 päivää sen jälkeen kun kaikki tuotteet oli tullut varastoon oli oma kone jo kotona :).
Koneeseen oli laitettu kaikki ajurit ja päivitetty ne.
Oli helppo homma ottaa kone vaan laatikosta pois ja käynnistää ja eikä tarvinnut ruveta säätämään mitään.
Kaikki oli siis valmiiksi tehty.

Kone tuli nopeasti ja kaikki toimi niinkuin pitikin ehkä jopa odotettua paremmin.
Suosittelen muillekkin!
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. huhtikuuta 2007 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tosiasia on se etta 100e kasauksesta aivan hirveeta riistoa :D Monet kaupat kasaavat 15-30e, ja windowsin asennus on todella helppoa
Member

4 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2007 @ 17:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täällä Tampereelta 40km pohjoseen pikkukylässä on halvassa ATK-kaupassa semmonen palvelu, että jos kaikki osat ostaa niiden kautta, saa kasauksen ilmaiseksi. Voi siihen kasaukseen myös käyttiksen (vaikka Ubuntun) sisällyttää ilman veloitusta jos tahtoo.

Mielestäni jos ei ilmaiseksi kasausta saa, niin sitten kasaa itse, ja on joku kaveri jolta kysyä hätätilanteessa.

Intel C2D E4400@3.0GHz | 1Gb DDR2 800MHz Kingston | Club 3D Geforce 8600GT | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W (Sonatassa mukana) | Western Digital Caviar SE 250Gb SATA | Samsung SH-S183A DVD+-RW SATA) | Asus P5B
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
23. huhtikuuta 2007 @ 09:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Omastakin mielestäni 100 EUR on melko kova hinta kasauksesta (muihin liikkeisiin verrattuna), tosin jos kaikki ajurit on päivitetty ajan tasalle, se on tietysti reilu bonus. Firmalle tuollainen voisi olla ihan ok, itse en kyllä omistani raaskisi maksaa.

Ja toisaalta, itse muokkaisin kuitenkin oletusasetuksia niin paljon, ettei liike kuitenkaan osaisi asentaa haluamani käyttäjäprofiileita ja ohjelmia eikä säätää asetuksia sellasiksi kuin pitää.
Mainos
_
__

_
PeteTK
AfterDawn Addict
_
23. huhtikuuta 2007 @ 10:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneen kasaamiseen menee ~30min, winukka ~30min, ajurit yms. ~30min, samalla juo kahvia ja polttaa muutaman tupakin ja kuuntelee musiikkia, ei paha nakki :D

Tehomylly.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tietokoneen kasauttaminen liikkeessä.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy