User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 13.8.2025 / 11:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > wireless lan pci 802.11 b/g adapter wn5301a ajurit
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Wireless LAN PCI 802.11 b/g adapter WN5301A ajurit
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
horanus
Newbie
_
10. helmikuuta 2007 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on Hp Pavilion m7550.fi Media Center tietokone ja ajattelin päivittään langattoman verkkokorttini ajurit. Verkkokorttini on Wireless LAN PCI 802.11 b/g adapter WN5301A. Latasin tänään zip-muotoisen ajuripaketin suoraan osoitteesta:
http://www.mountainnetworks.com/tools/WN5301A-H1.zip
Purin paketin ja se sisälsi 3 tiedostoa wn5301.sys, wn5301a.cab ja wn5301a.inf. Mukana ei siis tullut ohjeita minne tiedostot laitetaan ja miten wlan kortti päivitetään. Kokeilin päivittämistä Windows Xp:n laitehallinan kautta ja valitsin sijainniksi kansion johon nuo tiedostot purin. Päivittäminen ei kuitenkaan onnistunut sillä tavalla. En ole ennen päivittänyt ajureita zip-paketeista, joten pyydänkin että jos joku voisi kertoa miten tämä tapahtuu, eli mitä teen niille 3 tiedostolle?

Jos jollain on myös tiedossa sivu mistä tuohon wlan korttiini saa ilmaiset päivitykset (esim. *exe* -asennustiedostona), niin olisi kiva tietää. (Hp:n sivuilta ei tietokoneelleni löydy Windows Xp puolelta kuin BIOS-päivitys).

Koneessani on myös TV-kortti, enkä ole varma mikä TV-kortti se on. HP:n sivuilta en ole löytänyt suoraa nimeä sille ja olen yrittänyt etsiä muualtakin. Ajattelin päivittää myös TV-korttini ajurit jossakin vaiheessa, kunhan tietäisin mikä kortti minulla on. Olen kokeillut EVEREST Ultimatella ilman hyvää tulosta. Eli jos joku sattuu tietämään tämän kyseisen HP:n tietokonemallin TV-kortin, olisin kiitollinen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2007 @ 16:11

Staff Member

32 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2007 @ 08:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softw...228371&lang=fi#
tuolla ainakin on nuo TV-kortin ajurit.

Tuo WLAN-ajurin päivitys pitäisi kyllä onnistua myös noin, jos ajuri on vain oikea. Epäilen kyllä että kyseessä ei ole oikea ajuri.
horanus
Newbie
_
11. helmikuuta 2007 @ 10:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos tuosta TV-kortin nimestä. Yritin kyllä ladata ajureita tuolta kertomaltasi HP:n sivulta. Jostain kumman syystä tulee kuitenkin firefoxilla ja ie:llä ettei sivua voida näyttää. Siksi kysynkin, että kokeilitko itse ladata tuota asennuspakettia, niin että tiedostonsiirto lähti käyntiin? Jos kokeilit, niin kerro, koska silloin tiedän tarkastaa selaimeni asetukset ja mahd. muut tarvittavat ohjelmat.

Niin ja pystyisitkö kertomaan vielä että mistä voisin ladata tuohon wlan korttiini uudemmat ajurit, koska epäilen itsekin, että tuo ilmoittamani zip-ajuripaketti ei ole samalle wlan kortille kuin mikä minulla on. Yritin kyllä Googlella ja muotoilin hakusanoja tarpeen mukaan, mutta en löytänyt sopivaa sivua miltä olisin saanut ajurit ladattua. Ja tarkoititko että puretun zip-paketin ajurit pitäisi pystyä asentamaan sieltä laitteistonhallinnasta?

Loppuun vielä kysymys, että tiedättekö ohjelmaa jolla saisin katsottua TV:tä koneellani, esim. digikanavia. En nimittäin halua käyttää Media Centerin omaa Media Center laajennusta, ainakaan siksi, koska se ei näytä digikanavia, eikä nelosta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2007 @ 10:56

Staff Member

32 tuotearviota
_
12. helmikuuta 2007 @ 18:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ProgDVB on ilmainen ohjelma DigiTV:n katseluun.
http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2007/02/digitvsoftat/
tuolla lisää ohjelmia.

ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software7/COL17721/pv-46960-1/sp26946.exe
tuota se lähtee ainakin lataamaan noilla ajureilla.

Jos tuon WLAN kortin kanssa on ajuriongelmia niin kannattaa melkein ottaa yhteyttä HP:n tukee ja kertoa niistä. Voi olla mahdollisesti muokatut ajurit, jolloin osa toiminnallisuudesta saattaa kadota mahdollisilla geneerisillä ajureilla.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
13. helmikuuta 2007 @ 05:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä toi HP:n linkki tänneppäin toimii.. ainakin nyt kun testasin.

tuolla taitaa olla jotain juttua samasta koneesta..http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/384785

EDIT: linkki unohtui..

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. helmikuuta 2007 @ 05:24

Mainos
_
__

_
horanus
Newbie
_
13. helmikuuta 2007 @ 08:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain tuon TV-korttini ajurit latautumaan kun vähän vaihdoin palomuurini asetuksia. Nyt olen siis asentanut uudet TV-kortin ajurit. [NGN]TUFF mainitsemassa keskustelussa on kyllä sama kone kyseessä, tosin siellä haetaan verkkokortin ajureita. Itse olen jo verkkokorttini päivittänyt kun päivitin emolevyn. Kokeilen tänään tuota ProgDVB ohjelmaa. Taidanpa olla vähän yhteydessä HP:n tukeen ja kysellä että onko heillä tuohon wlan korttiini jotain ajuripäivityksiä.

Kiitos teille hyvistä ja hyödyllisistä vastauksista.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > wireless lan pci 802.11 b/g adapter wn5301a ajurit

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy