Apua BIOS:ien asennukseen: radeon 9800
|
|
Member
7 tuotearviota
|
13. helmikuuta 2007 @ 09:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Club3D Radeon 9800 pro samsung 128mb, r360 piirillä.
Tarvitsisin apua XT:n BIOSien asentamiseen tai ainakin vähintään jonkun paikan kun neuvotte mistä oikeasti saa oikeat BIOSit, kun kaikissa helpeissä olevissa linkeistä ympäri maailmaa 80 prosenttisesti ei löydy sopivaa BIOSia ja loput ei toimi ollenkaan. Pääpiirteiltään tiedän jo miten ne tuupataan sinne mutta näköjään nillä on vähän omaa settiä aina riippuen softasta.
Toivon että tämä juttu ei ole kerennyt vanhentua, nimittäin nää systeemithän on jo sieltä 3 vuoden takaa...
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
13. helmikuuta 2007 @ 09:46 |
Linkki tähän viestiin
|
- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -
- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -
- God Hates Us All -
|
Member
7 tuotearviota
|
13. helmikuuta 2007 @ 10:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo ei mulle tullukaan ongelmia vasta kun piti niitä BIOSeja lähteä metsästämään... Linkeistä mitkä tuolla oli niin 2 ei toimi ja kolmannesta eli http://www.mvktech.net/download.php
en löytänyt kuin pelkkiä pro:n BIOSeja. mutta eikai NE nimen omaan ole sitten niitä mitä etsin?
|
Member
7 tuotearviota
|
13. helmikuuta 2007 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
No nyt löysinkin jo ohjeet mutt tarviin silti apua.
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=92&pgno=16
tuolla neuvotaan siis hyvin kaikki, paitsi se mihin tarviin apua.
Itseasiassa tuolla sanotaan että ei kannata tehä ollenkaan koko modausta jos ei tiiä miten bootataan disketiltä... NO kyllä minä sen tiiän, ainakin yhen tavan tehdä sen, mutta mulla tulee sitten että poista tietoväline... Tässä tapauksessa tarkotetaan varmaan jotain ihan muuta kun sinne pitää kirjotellakin noita kaikkee... JOS joku osaa niin neuvoo KIITOS!
|
Member
7 tuotearviota
|
15. helmikuuta 2007 @ 03:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Selvitinkin ongelman puoliksi itse ja loput kavereiden avustuksella.
Olettaen että kovin moni ei osaa tähän ongelmaan kertoa vastausta kun sitä tähänkään ei tullut näkyviin kerron sen tässä.
Disketistä pitää alustaa MS-DOS käynnistyslevyke:
Disketti sisään -> A Asemasta oikeella hiirennapilla -> Alusta
Alusta-ikkunasta laita merkki "Luo MS-DOS käynnistyslevyke" ->
Käynnistä alustus -> Iske tarvittavat ryönät disketille
(tässä tapauksessa Flashrom ohjelman tiedostot ja varsinainen , .bin loppuinen BIOS tiedosto)
-> sen jälkeen normaali buutti disketiltä eli joko menet koneen käynnistyksen alussa BIOSiin del näppäimellä
(tai sillä minkä kone ilmoittaa millä pääsee BIOS asetuksiin) ja laitat
sieltä koneen buuttaamaan ensimmäisenä disketiltä tai menet boot menuun
F12 näppäimellä (tai jos kone ilmottaa jotain muuta) ja valitset siitä
BOOT FLOPPY (bootti on väliaikainen eikä muuta BIOS asetuksia)
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
15. helmikuuta 2007 @ 04:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa ottaa ennen flash:ä alkuperäinen BIOS talteen siltä varalta,jos tapahtuu kämmi.Saa leiskautettua alkuperäisen takaisin.
- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -
- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -
- God Hates Us All -
|
Mainos
|
  |
|
Member
7 tuotearviota
|
15. helmikuuta 2007 @ 09:28 |
Linkki tähän viestiin
|
No sitä mulla ei ollut tarkotuskaan tähän pistää mutta tuolla ohjeissa minkä linkinkin tohon oon laittanu se kerrotaan että mitä pitää tehä että se kopsaa vanhat disketille:
(jatkoa siis edellisiin ohjeisiini)
bootin jälkeen ruutuun tulee MS-DOS prompt johon kirjottamalla
flashrom -s 0 9800pro.bin
(HUOM!: tämä on siis radeon 9800pro:ssa toimiva, muilla korteilla on tietenkin oma nimensä BIOSeillaan, eli flashrom -s 0 (kortin BIOSien nimi))
Nyt siis vanhat BIOSit on tallessa ja uudet vaan tilalle kirjottamalla:
flashrom -f -p 0 9800xt.bin
(HUOM! tähän pystyt itse vaikuttamaan mitä pitää kirjottaa. Kun lataat BIOSit eli .bin tiedoston pystyt itse muuttamaan sen nimen minkälaiseksi tykkäät, kuitenkin lopussa pitää lukea tuo .bin eikä sen nimen kannata olla yli 8 merkkiä pitkä koska DOS tukee ainoastaan 8.3 pituisia nimiä. Eli jos nimeät .bin tiedostosi esim. näin: gf1234.bin
sinun täytyy kirjoittaa: flashrom -f -p 0 gf1234.bin.)
Kirjoitin tämän kaiken vain sen varalta että tänne eksyy joku muukin miltein yhtä toivoton tapaus etsimään apua tähän kuin minä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 09:29
|