Eli ongelma on seuraavanlainen:
Olen ostanut puolisen vuotta sitten "uuden" näytönohjaimen(ei kellotettu) ja nyt intistä päästyäni usein eteen tulee seuraavanlaisia ongelmia:
-usein pelin käynnistyessä alkaa jo valikot ja teksit puuttumaan tai ne ovat muuten hyvin sekavat ja alle minuutin kuluttua prosessi kaatuu virhesanomaan "Windows Runtime Error! shutting down ...hl.exe ...abnormal termination..."
-JOSKUS saan kuitenkiin peliä käynnistäessä bluescreenin, jossa kehotettiin uusimaan näytönohjaimen ajurit jne (nv4_disp.dll)
- ja muutamalla yrittämällä pääsen peliin normaalisti ja voin pelata kuinka kauan huvittaa.
Olen selaillut foorumeita ja saanut sen verran selville, että ongelma voisi johtua VIA:n chipsetin ja windowsin huonosta yhteispelistä. Olen ajanut emolevyn ajurit(4in1) ja poistanut AGP -tuen, jolloin ongelma katoaa, mutta ohjaimen taso laskee huomattavasti.
Nyt microsoftin sivuja selaillessa sain selville, että he ovat julkaisseet hotfixin windows2000:lle tähän kyseiseen ongelmaan. Sen löytää täältä.
Tämä ei tietenkään toimi XP:llä. Olen myös kokeillut monia eri ajureita, mutta mitkään eivät ole toimineet sen paremmin kuin uudet, joten millaista ratkaisua mahdatte suositella. Auttakaa avutonta merellä! :D
Kokoonpano:
AsRock K7VT6-C , version 1.0x
AMD Athlon? XP 1800+
Asus NVIDIA GeForce 6600 GT 128mb (forceware 93.71)
Microsoft Windows XP Home Edition (SP2)
Nyt on uusimmat VIA:n Hyperionit sekä nvidian uusin Forceware.
Formatoinnin jälkeen tätä ongelmaa ei siis enään ollut, kunnes asensin SP2. Tämän jälkeen ku asensin nuo piirilevyn ajurit(hyperion) ongelma ns. katosi vähäksi aikaa.. pari viikkoa tätä ongelmaa tapahtui vaan muutaman kerran tusinasta. Mutta nyt kummitus on taas palannu uusin kujein.
Nyt tapahtuu siis tuota samaa usein tulee ensin Runtime Error.
Jonka jälkeen kahden eri sortin blue screeniä, tässä kummatkin.
blue.JPG blue2.JPG
Koneen käynnistyttä uudestaan JOSKUS ilmestyy varoitusruutu.
Kaikki neuvot ovat auttavia!
alkaa mennä hermo huonoon kuntoon tän kanssa.