User Käyttäjä Salasana  

perjantai 8.8.2025 / 03:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > videoiden siirto kovalevy dvd soittimelle
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videoiden siirto kovalevy DVD soittimelle
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Leka79
Newbie
_
17. helmikuuta 2007 @ 06:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve vaan,

Olen tässä miettinyt jo kauan aikaa videokameran ostoa ja näitä sivuja selailemalla olen saanut paljon hyvää tietoa asioista ennen hankintaa,kiitoksia vaan.

Luulen että päädyn suoraan DVD:lle tallentavien ja kovalevyllisten sijaan Minidv kameraan loppujen lopuksi. Yksi kysymys kuitenkin askarruttaa?

Itselläni on Pioneerin tallentava kovalevy DVD soitin jossa on DV in/out liitäntä joten:

-Saanko sen kautta siirrettyä minidv:ltä videot kovalevylle?
-Pystynkö sen jälkeen polttamaan ne suoraan DVD:lle ja katsella DVD:ltä suoraan ilman formaattimuutoksia tms ennen siirtoa?

On kyllä varmaan perusidiootteja kysymyksiä mutta toivon että saan niihin vastauksen.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
17. helmikuuta 2007 @ 07:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Leka79:
Itselläni on Pioneerin tallentava kovalevy DVD soitin jossa on DV in/out liitäntä joten:

-Saanko sen kautta siirrettyä minidv:ltä videot kovalevylle?

Kyllä saa.

Lainaus:

-Pystynkö sen jälkeen polttamaan ne suoraan DVD:lle ja katsella DVD:ltä suoraan ilman formaattimuutoksia tms ennen siirtoa?

Kyllä voit.

Tuollaisen laitteen käyttö kamerakuvausten siirtoon DVD:lle on valtavan paljon helpompi ja varmempi kuin tietokoneen ja erinäisten ohjelmien kanssa värkkääminen. Siinä jää pois lukemattomat eri virhemahdollisuudet ja tuntikausien ärhääminen kun yritetään saada kaikki palaset loksahtamaan paikoilleen. Suurin ero on loppujen lopuksi siinä että tietokoneella voit paremmin toteuttaa luovia ideoita editoinnissa ja DVD:n valikoissa. Ja tämähän on monelle melkein se tärkein osa harrastusta, toisille riittää videomateriaalin suoraa leikkaus ja levyltä toisto ilman "Hollywood-tason" valikoita jne.
Itse olen käyttänyt ja käytän edelleen tilanteen mukaan molempia menetelmiä...;)

Sinulla on muuten hyvin harvinainen laite jos siinä on sekä DV-in että OUT. Tuo taisi olla joku Pioneerin "lipsahdus" joka sittemmin on korjattu ja nykymalleissa on pelkkä DV-in. Tuo Out nimittäin mahdollistaa digitaalisen siirron jopa tietokoneelle muokattavaksi ja tästä eivät tietyt kaupalliset piirit näköjään pidä.
Lue täältä kokemuksia tuollaisen laitteen käytöstä:
http://www.digivideo.fi/content/index.ph...=3479&Itemid=43

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. helmikuuta 2007 @ 07:21

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > videoiden siirto kovalevy dvd soittimelle

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy