Tietokoneen kasaaminen vaikeaa?
|
|
petelms
Suspended due to non-functional email address
|
18. helmikuuta 2007 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi!
Onko tollasen tietokoneen kasaaminen vaikeaa itse, jos ostaa vaan kaikki tarvittavat vekottimet sinne sisään? Paljoahan se ei maksa kun kasauttaa liikkeessä, mutta ihan mielenkiinnosta tekis mieli joskus ite yrittää kasata...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. helmikuuta 2007 @ 21:02
|
Member
2 tuotearviota
|
18. helmikuuta 2007 @ 22:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä tuo vaikeaa ole, kunhan seuraa ohjeita tarkasti ja varaa hommaan tarpeeksi aikaa. Nykyäänhän lähes kaikissa prosessoreissa taitaa olla corea suojaava heatspreader, toisin kuin silloin kun itse ensimmäistä kertaa konetta kasasin. Tuolloin väärin asennettaessa cooleri saattoi murtaa ytimen, mutta nykyään tätä vaaraa ei oikeastaan ole.
Eli kunhan komponentit ovat varmasti yhteensopivia, homman pitäisi sujua kokemattomaltakin. Täältä varmasti saa neuvoja, mikäli tilauksen teossa tuntuu menevän sormi suuhun.
Koneen kokoaminen on minun mielestäni koko pc:n omistamisessa mukavinta puuhaa ja itse muokkaankin kokoonpanoani lähes viikottain. Aina löytyy niputettavia johtoja, tai keinoja, joilla ilmankiertoa voi parantaa :)
#afterdawn.com @quakenet
|
vesseli82
|
19. helmikuuta 2007 @ 04:30 |
Linkki tähän viestiin
|
ei se enää ole hirveen vaikeeta.mulla on vielä välillä vaikeeta esim: powerin kans ku siinä jää ýli niitä johtoja.luulen aina et oon jättäny jotain pois tai tehny virheen
|
Member
|
19. helmikuuta 2007 @ 05:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Tämä on sellainen iäisyyskysymys. Olen ikämiehenä itse asentanut muistipalikoita ja kovalevyjä ongelmitta joten ei saa kasaaminen voi kovin vaikeata olla. Juniori sanoo että hän voi faija sulle kasata kunnon koneen kun haen ne mieleiset palikat kaupasta, toisaalta ostan mielelläni sen valmiin (tai räätälöidyn) koneen kaupasta koska silloin on takuu koko laitteelle.
HP m9840sc, AMD Athlon? II X4 620 -prosessori, 6 Gt DDR3-SDRAM, NVIDIA® GeForce? GT230, Soundblaster X-Fi,Behringer Truth B2030A, Kovalevyt 640+640 + Buffalo DriveStation Duo 2x500, LaCie 500, Windows 7 Home Premium 64bit.
|
Member
2 tuotearviota
|
19. helmikuuta 2007 @ 06:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Koneen kokoaminen on minun mielestäni koko pc:n omistamisessa mukavinta puuhaa ja itse muokkaankin kokoonpanoani lähes viikottain. Aina löytyy niputettavia johtoja, tai keinoja, joilla ilmankiertoa voi parantaa :)
olen täysin samaa mieltä aina voi jotain tuulettimiä liittää nippusiteillä jotenki kinni niin että ne ovat nyt 0.0002 kertaa paremmin jäähdyttämässä :D ja muutenkin koneen kasaaminen on mukavaa :P
koneen kasaaminen ei ole vaikeaa! =) rohkeasti vain kasaamaan.
Intel 2500K @ 4905MHz, Asus GTX 670 DirectCu II, Asus Sabertooth Z77, 2x 4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz, Samsung 128Gb 830 SSD, Corsair HX750W, Antec P280, nestejäähdytys
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
19. helmikuuta 2007 @ 06:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo ei se kyllä kovin vaikeaa ole. Tuli kaikenmaailman ohjelappusia mukana kun oman koneeni kasasin. Helppoa myös ensikertalaiselle oli :)
Ja nettihän on pullollaan kaikenmaailman ohjeita.
lol
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
19. helmikuuta 2007 @ 06:41 |
Linkki tähän viestiin
|
koneen kasaaminen on aloittelijallekin helppoa tosin kun osat on asennetty sitten pitää vaan asetella niitä johtoja mahdollisemman hyvin että ilma pääsee kiertämään kotelolla
|
Member
2 tuotearviota
|
19. helmikuuta 2007 @ 06:44 |
Linkki tähän viestiin
|
kellottaminen onkin sitten tietokoneen kanssa toisiksi paras juttu jos pelaamista ei lasketa mukaan.. oli se kyllä riemun juhlaa kun sain ton 3700+ toimimaan 2.91GHz vakaana.. aluksi kellottelin biossin kautta jolloinka kone jumitti jo 2.47GHz paikkeilla, mutta sitten hain clockgenin ja johan on helppoa kellotusta!! lämmöt on siinä 65 asteen paikkeilla kun pelaa.
Intel 2500K @ 4905MHz, Asus GTX 670 DirectCu II, Asus Sabertooth Z77, 2x 4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz, Samsung 128Gb 830 SSD, Corsair HX750W, Antec P280, nestejäähdytys
|
Senior Member
|
19. helmikuuta 2007 @ 07:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hurlumhei: toisaalta ostan mielelläni sen valmiin (tai räätälöidyn) koneen kaupasta koska silloin on takuu koko laitteelle.
Tämä on ihan merkittävä pointti. Jos koneen kasauksessa tuleekin eteen jotain ongelmia; ei vaikkapa lähdekkään käyntiin jonkin viallisen komponentin kanssa tai ilmaantuu kaatumisia ym. niin huomattavasti helpommalla selviää, varsinkin jos koneet eivät entuudestaan tuttuja ole, kun voit vain viedä koko roskan liikkeeseen selvitettäväksi, ilman lisäkustannuksia. Itse kasatun paketin kanssa on kiltisti itse selvitettävä missä vika piilee, tai maksaa normaali tuntiveloitus liikkeele, missä tekevät työn puolestasi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. helmikuuta 2007 @ 07:49
|
miige
Member
|
28. helmikuuta 2007 @ 14:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä se kasaaminen kai vaikeaa ole mutta kannattaako aloittelijan olla huolissaan staattisesta sähköstä ym. ilmankosteuksista?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2007 @ 14:44
|
widetrak
|
28. helmikuuta 2007 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
kunhan vain muistaa ettei hosu kasaamisessa niin kaikki menee hyvin..
|
petelms
|
28. helmikuuta 2007 @ 14:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä vaihdoin elämäni ensimmäisen prossutuulettimen eilen...alux näytti että huh huh, mitenköhän tämä onnistuu, mutta sitten alko homma edistyä. Mukavaa hommaa, oppi jo tosta paljon uutta, ajattelin kokeilla ehkäpä koko koneen kasaamista joskus tämän innoittamana.
Saako koneen muuten itse kasaamalla halvemmaksi?
|
Senior Member
|
28. helmikuuta 2007 @ 14:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti miige: Eipä se kasaaminen kai vaikeaa ole mutta kannattaako aloittelijan olla huolissaan staattisesta sähköstä ym. ilmankosteuksista?
Staattinen sähkö on ainoa vaaratekijä. Tietenkään ei kannata konetta kasata märkätiloissa jossa on juuri otettu kuuma suihku :D
fleece-paitaa tahi villapaitaa ei kannata päällä pitää kasatessa. Lisäksi kun nappaat kotelon rungosta kiinni kun olet ottamassa uutta komponenttia, niin pysyy se staattinen sähkö poissa. :-)
Lainaus: Saako koneen muuten itse kasaamalla halvemmaksi?
Jotkut firmat kasaavat maksutta, jos osat ostaa siitä nimenomaisesta kaupasta. Varmaan nuo atk-liikkeet kasaavat "asiakkaan omista osista" koneen, hinta voisi olla jotain kahden ja kolmenkympin välillä.
It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2007 @ 14:57
|
KustaaIII
Member
|
28. helmikuuta 2007 @ 15:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Petelms Mä kans vähä aikaa sitte vaihdoin powerin, prossun ja prossun coolerin. Vähä tota näyttistä kans kellottanu ja laittanu coolerin.
Aluks kyllä jännitti että hajookohan koko mylly.
Mutta yllätyin miten helppoo se oli, into rassata vaan yltyy.
Intel E7400 / Asus P5QL Pro / 3Gb 8ooMhz / HD 5770 / NeoHe 430W / Acase XClio2 kotelossa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2007 @ 15:07
|
miige
Member
|
28. helmikuuta 2007 @ 15:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu itse olen juuri hommaamassa Verkkokaupasta komponentteja ja kyseisessä firmassa konepaketin kasaaminen maksaa lähemmäs 80 euroa!
Kyllähän se varmasti kivaa näpertelyä on ja tuskinpa siinä paljon voi mennä vikaan kun seuraa ohjeita ja eihän siellä paljon väärinkään voi liittää.
Mitenkäs noiden prossun päälle laitettavien tahnojen kanssa, onko se pakollista? Meikäläiselle on tulossa tommonen (Intel Core 2 Duo E4300, 1.8 GHz, Socket 775, FSB 800, 2MB Cache, Boxed) prosessori.
|
Member
2 tuotearviota
|
28. helmikuuta 2007 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
koneen kokoominen maksaa tosiaan 80e verkkokaupas, sen takia kokosin oman koneeni ite.
pii-tahna ei ole pakollinen, koska niissä siileissä yleensä on valmiina sitä, mutta se tuubi maksaa viitosen ja laskee oikein laitettuna muutaman asteen prossun lämpötilää.
|
miige
Member
|
28. helmikuuta 2007 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja kun minä nyt menen ostamaan kaikkia näitä osia niin enhän tarvii sitten enää muuta? Tai siis että kaikki piuhat ja mutterit ym. on valmiina mukana?
|
jari53
|
28. helmikuuta 2007 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
miige
Member
|
28. helmikuuta 2007 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kattelin justiin ton videon
kyllä kaveri saa sen helpolta näyttämään :D
tässä keskustelussa kans hyviä ohjeita:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/444850
E: Sitten tuli mieleeni vielä tuosta prosessorin tuulettimesta että onko se siis mukana tossa prossussa minkä ostan vai täytyykö se ostaa erikseen? (prossu oli siis Intel Core 2 Duo E4300, 1.8 GHz, Socket 775, FSB 800, 2MB Cache, Boxed)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2007 @ 16:03
|
KustaaIII
Member
|
28. helmikuuta 2007 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti miige:
E: Sitten tuli mieleeni vielä tuosta prosessorin tuulettimesta että onko se siis mukana tossa prossussa minkä ostan vai täytyykö se ostaa erikseen? (prossu oli siis Intel Core 2 Duo E4300, 1.8 GHz, Socket 775, FSB 800, 2MB Cache, Boxed)
Tuossa lukee BOXED eli tulee mukana. Tray-versiot tulee ilman cooleria.
Intel E7400 / Asus P5QL Pro / 3Gb 8ooMhz / HD 5770 / NeoHe 430W / Acase XClio2 kotelossa
|
miige
Member
|
28. helmikuuta 2007 @ 16:15 |
Linkki tähän viestiin
|
ookkei homma selvä.
|
Supo
Senior Member
1 tuotearvio
|
28. helmikuuta 2007 @ 16:50 |
Linkki tähän viestiin
|
No ei se kuiteskaan kaikilta ihan tosta noin vaan käy.Muron sivuilta voi käydä lueskelemassa tyypeistä jotka hajottavat koneen osia ja yrittävät niitä takuuvaihtoon sen jälkeen.Kyllähän se 80 euroa tuntuu halvalta sen jälkeen kun on pistänyt 500 euron näyttiksen hajalle.Sitten vielä kaiken maailman yhteensopivuusongelmat ym.lisäävät kyllä mielenkiintoa asiaan.Ja kuinka monta muistikampaa onkaan hajotettu tunkemalla se väkisin paikoilleen ;).
On moraalisesti väärin antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa.
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
28. helmikuuta 2007 @ 17:01 |
Linkki tähän viestiin
|
ei kukaan maksa 80e kasauksesta, jarki kateen... Vie sitten johonkin muuhun kauppaan kasattavaksi
|
Member
2 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2007 @ 03:42 |
Linkki tähän viestiin
|
itellä oli tästä koneesta virtalähde viallinen, ja vaikka ite kasasinkin, niin ne tarkistuksen jälkeen anto mulle uuden.
suosittelen verkkokauppaa vaikka se vähän kallis onkin, siellä on loistava palvelu ja yleensä ihan ok valikoima kaikkea ja takuuasiat hoituu varmasti.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. maaliskuuta 2007 @ 03:43
|
Mainos
|
  |
|
jari53
|
1. maaliskuuta 2007 @ 04:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon samaa mieltä Verkkokaupan takuu asioista. oon itekki vaihtanu sielä mm. powerin, muutaman modeemin, mustin yms. yms.. Ei ne siellä testaa tuotteita ollenkaan ne vaan sano että okei, ja anto uuden.(näin ainakin mulla)
|