Johdanto
Ongelma on jo jonkin aikaa ajankohtainen mutta "työn, levon tai sairauden" johdosta ei ole ollut aikaa alkaa sitä ratkaisemaan mutta tässä tulee. Vielä inserttinä sen verran, että tuohon listaan voisi lisätä oman saamattomuuden tai osaamattomuuden, sillä olen jostain netistä jonkun vinkin löytänyt mutten osannut sitä soveltaa ja nyt sekin on hukassa.
Kokoonpano
Humax CXC-2000PVR digiboksi 80Gb kovalevyllä
LG RH188H polttava DVD-soitin 160Gb kovalevyllä
ihan tavallinen TV, jolla ei ongelman kannalta pitäisi olla ...
Kaiken järjen mukaan nuo pitäisi olla oikein kytkettykin mutta selostanpa senkin tässä yhteydessä. Antennikaapelilla ei pitäisi olla mitään merkitystä tässä paletissa eli sen jätän väliin eli: Toinen Scart kaapeli lähtee Humaxin takaa (TV scart) TV:lle ja toinen (VCR scart) LG:lle (Euro AV2). LG:ltä lähtee kaapeli Euro AV1:stä televisiolle. Kaikki kuten manuaalit kertoo. Humaxista tuleva signaali siis menee LG:lle "sisääntuloon" AV2.
Se ongelma
LG:llä saat tallennettu LG:n oman vastaanottaman signaalin ihan OK, joko kovalevylle tai DVD:lle. Myöskään kovalevyltä DVD:lle polttamisen kanssa tai DVD:ltä kovalevylle tallentamisen kanssa ei ole mitään ongelmia.
Ongelmia tulee heti jos yrittää tuon Humaxin kautta tulevaa signaalia tallentaa LG:llä. Aivan sama oli Humaxilta tuleva signaali Humaxin kovalevyltä tai suoraan joltain boxin vastaanottamalta kanavalta ja itse asiassa aivan sama tallennatko LG:n kovalevylle tai yritätkö polttaa suoraan LG:n DVD:llä. LG katkaisee tallentamisen ja heittää ruudulle subjektin mukaisen virheilmoituksen "Record-blocking signals are detected". Joskus se tallentaa tunnin ja joskus vain jonkun 10 sekunttia.
Sen verran olen tajunnut, että tuollainen tulee mahdollisesti jostain suojauksesta mutta kun se tulee kaikilla kanavilla. Käyttääkö joku Yleisradio esimerkiksi tuollaisia suojauksia? Homma menee poikki vaikka Ylen uutisia tallentaisit.
Muutama kysymys
Onko joku törmännyt oheisen kaltaiseen ongelmaan?
Onko asialle tehtävissä jotain?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. helmikuuta 2007 @ 08:53
|