"Hyvälaatuinen" avi
|
|
NecHec
Suspended due to non-functional email address
|
28. elokuuta 2003 @ 05:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Smartripperillä olen ripannut dvd-filmin ja edelleen Dvd2Avi-ohjelmalla olen kääntänyt sen avi-muotoon, mutta nyt kysyisin sellaista asiaa, että miten saan tuosta avi-filmistä kuvan hyvälaatuiseksi?
Tehdääänkö jollain ohjelmalla jatkokäsittely?
Itselläni on Virtualdub- ja Tmpgenc plus-ohjelmat, onnistuisiko ja miten näillä?
En löytänyt noista aikaisemmista keskusteluviesteistä tähän vastauksia, vaikka tätäkin aihetta on varmasti käsitelty monta kertaa.
|
Spotter77
|
28. elokuuta 2003 @ 06:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Ne ratkaisevat tekiät taisivat olla siinä DVD2AVI vaiheessa.
Sitä en tiedä miten kyseisen ohjelman asetukset tulisi olla, jotta jälki olisi hyvää, koska en ole ohjelmaa koskaan käyttänyt.
Itse teen elokuvista Mpeg2:sia ja poltan SVCD:ksi disketille. Kuvanlaatu ei alkuperäisestä DVD:stä hirveästi heikkene ja levyt toimii myös useammissa DVD-soitimissa.
Parin kerran olen .avi:n tehnyt ja siihen käytin VirtualDubMod:ia. Käänsin jokaisen VOB:n erikseen ja myöhemmin liitin ne samalla ohjelmalla yhteen. Tekstit saat VirtualDub:iin mukaan VOBSubilla tai Subrip+Subtitler yhdistelmällä.
Kuvanlaatu riippuu usein enemmänkin käytetystä codec:stä ja sen asetuksista. Kokeile eri codec:ja ja niiden asetuksia 10sekunnin pätkillä pakkaamatonta videota. Suositelen DivX:ää tai Xvid:ä vaihtelevilla bitrateilla
Kaikki toimii kun vähän potkii.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2003 @ 06:11
|
NecHec
|
28. elokuuta 2003 @ 06:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, itsekin olen tehnyt aiemmin noita mpeg2:ia, mutta kun yksi kaveri oli tehnyt dvd-leffoista kuvalaadultaan hyviä avi-filmejä, ajattelin itsekin kokeilla, huonommalla tuloksella.
Tuossa Dvd2Avi-ohjelmassa on vähän "veivausvaihtoehtoja".
Kiitos kuitenkin neuvoista!
|
Adder_78
|
28. elokuuta 2003 @ 06:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lueppas noita ohjeita tuolta artikkelit osastolta... DVD2AVI:a ei yleensä käytetä avi-leffojen tekoon... tee homma mieluummin esim GordianKnotilla
|
NecHec
|
28. elokuuta 2003 @ 07:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeiltu on, ei onnistu sillä ohjelmalla, ohjeidenkaan mukaan.
|
Adder_78
|
28. elokuuta 2003 @ 07:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
NecHec
|
29. elokuuta 2003 @ 04:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Imutin tuon Dr.Divx-trialversion. Innostuin siitä niin paljon, että rekisteröidyin ja hankin sen omaksi.
Kuvan laadusta en tiedä, kun jäi yöllä koodaamaan, mutta mielestäni tuossa erinomaisessa ohjelmassa oli kaikenlaista säätövaraa, joten kiitoksia Adder_78-nimimerkille hyvästä ohjelmasta.
|
cronos
Senior Member
|
30. elokuuta 2003 @ 18:37 |
Linkki tähän viestiin
|
http://divxbycronos.sytes.net tsekkaa tuolta myös löytyy ihan varteenotettavaa opasta dvd--->divx ja muihin video editointiin ja tuotokset on hyvälaatuisia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. elokuuta 2003 @ 18:38
|
Mainos
|
|
|
NecHec
|
1. syyskuuta 2003 @ 05:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos cronos, erinomainen sivusto!
Tuolla Dr. Divx-ohjelmalla sain hyvälaatuisia avi-filmejä. Itseasiassa ohjelma on hyvin monipuolinen, se muuttaa myös mpeg-tiedostot avi-tiedostoiksi ja jälki on ainakin omasta mielestäni varsin hyvälaatuista.
|