Internet katkeaa tasan 2 tunnin välein??????
|
|
helppo
Newbie
|
26. helmikuuta 2007 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli omistan laajakaistan ja siinä on ilmennyt ongelmia nyt noin viikon ajan. Netissä pystyy olemaan 2h, kunnes yhteys katkeaa. Syynä on "vajaa-tai puuttuva liitettävyys". Olen koittanut monia eri keinoja, mutta tuloksetta. Olen yrittänyt painaa korjausnappia yhteyden kohdalla, mutta IP:tä ei voi uusia ja pitäisi ottaa yhteyttä henkilöön, joka hallinnoi verkkoa. Olen myös koittanut yhteyden katketessa kirjoittaa komentokehoitteeseen "ipconfig /renew" - ilman mitään vaikutusta. Soitin myös tukipalveluun, mutta sieltä ei oikein mitään kummoista saanut irti. Käski vain laittamaan jonkun komennon komentokehoitteeseen ja boottimaan koneen - se ei auttanut. Toiseksi vaihtoehdoksi hän ehdotti koneen formatointia, joka on sellainen vaihtoehto, mitä kaitan kuin ruttoa.
Löysin nyt myös yhden tiedon, joka todennäköisesti liittyy ratkaisevasti tähän. Kun menen Ohjauspaneeli > Verkkoyhteydet > Lähiverkkoyhteys > Tuki > Tiedot, niin siellä on luonnollisesti IP osoite, aliverkon peite ym ym. Mutta DHCP-osoitteen alla on kaksi kohtaa: Lupa myönnetty *päivämäärä ja kellonaika* ja lupa vanhenee *päivämäärä ja kellonaika*. Ja netti katkeaa melkein sekunnilleen silloin, kun tuon "lupa vanhenee" -kohdan osoittama aika on. Eli miten saisin nuo pois? Ei tuolla ennen noita lupa-aikoja ole lukenut.
Tässä vielä screeni tilanteesta. Tummennetun kohdan kellonaikana yhteys katkeaa. http://img403.imageshack.us/my.php?image=perkelee4mq.jpg
Tarvitsisin pikaista apua. Kiitos
PS. samaa asiaa on vatvottu aikaisemmin, ilman tulosta. Voisko, joku nyt kertoa ratkaisun.....
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
27. helmikuuta 2007 @ 10:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Minkä valmistajan ADSL-modeemi käytössä?
Mikä versio?
MB: Asus A8N5X
CPU: AMD Athlon 64(tm) 3200+ @ 2,0 GHz
GC: Club 3D Geforce 6800GS
Mem: 3070mb DDR RAM @ 400 mhz
HD: 160 gb. Maxtor hard disk
200 gb. Maxtor hard disk
+ Smartx v2.0 modded Xbox gaming console
|
Lihi
Member
|
27. helmikuuta 2007 @ 10:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Ettei vain palomuurisi blockaa IP osoitteen uudistamis pyynnöt...
|
helppo
Newbie
|
27. helmikuuta 2007 @ 17:06 |
Linkki tähän viestiin
|
modeemi on siemens speedstream 4100. palomuuri on f-secure-->oon yrittäny asetuksista kattoa, mut toistaseksi palomuuri näyttäs siltä ku pitäskin.
|
sehli
Suspended due to non-functional email address
|
28. helmikuuta 2007 @ 10:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla katkee kanssa yhteys muutaman kerran päivässä!!!Välillä kun yritän avata exbloderia..herjaa että palvelinta ei löydy..poksi on speedsream6515.. mahtaako olla siinä vika vai missä???
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
28. helmikuuta 2007 @ 10:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletteko tehdasasetuksille koettaneet palauttaa niitä adsl-modeemin asetuksia tai päivittää poksin firmwarea.
MB: Asus A8N5X
CPU: AMD Athlon 64(tm) 3200+ @ 2,0 GHz
GC: Club 3D Geforce 6800GS
Mem: 3070mb DDR RAM @ 400 mhz
HD: 160 gb. Maxtor hard disk
200 gb. Maxtor hard disk
+ Smartx v2.0 modded Xbox gaming console
|
Mainos
|
|
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
28. helmikuuta 2007 @ 20:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa myös tarkistaa kun tuo yhteys katkeaa meneekö ADSL modeemista jokin valo pimeäksi tai alkaa vilkkumaan (eli että ongelma on linjassa tai modeemissa).
ipconfig /release
ipconfig /renew
pitäisi toimia, jos palomuuri blokkaa tuon uusinnan (tai lähinnä sen palvelun), samoin se korjaa vaihtoehto.
|