User Käyttäjä Salasana  
   
tiistai 22.7.2025 / 14:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat - hijackthis -logit > kone tahmaa (tavallista enemmän)
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone tahmaa (tavallista enemmän)
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Junior Member

1 tuotearvio
_
6. maaliskuuta 2007 @ 11:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannettava on alkanut tuntua tavallista tahmeammalta tässä päivänä muutamana. Rekisteriä siivosin ja levyä eheyttelin, mutta vaikutus ei ollut haluttu. HjT-lokiakin olen automaattisessa analyysissä käyttänyt, mutta huomaisikohan ihmissilmä jotain enemmän:


Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:21:30, on 6.3.2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\PROGRA~1\Aston\aston.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Rainlendar2\Rainlendar2.exe
C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
C:\Program Files\PowerISO\PWRISOVM.EXE
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\mmc.exe
C:\WINDOWS\system32\DfrgNtfs.exe
C:\WINDOWS\system32\DfrgNtfs.exe
C:\Program Files\HDDlife\HDDlifePro.exe
C:\WINDOWS\system32\DfrgNtfs.exe
C:\HJT\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://proxy.cop.fi/kirjasto.pac
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Linkit
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Rainlendar2] C:\Program Files\Rainlendar2\Rainlendar2.exe
O4 - Startup: HDDlife.lnk = C:\Program Files\HDDlife\HDDlifePro.exe
O4 - Startup: thunderbird.exe.lnk = C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: PowerISO Virtual Drive Manager.lnk = C:\Program Files\PowerISO\PWRISOVM.EXE
O4 - Global Startup: SpywareBlaster (2).lnk = C:\Program Files\SpywareBlaster\spywareblaster.exe
O8 - Extra context menu item: Vie Microsoft E&xceliin - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Oheistiedot - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdat...b?1155659577329
O16 - DPF: {9D190AE6-C81E-4039-8061-978EBAD10073} (F-Secure Online Scanner 3.0) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/sh...ash/swflash.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Program Files\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
mikkoi
Senior Member

1 tuotearvio
_
6. maaliskuuta 2007 @ 13:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa tuo Norman vaihtaa johonkin hyvään virustorjuntaan, koska Norman on kyllä "aika" surkea. Vaihda vaikka ilmaiseen Avast -virustorjuntaan.

Ensiksi päivitä Java:

Javan päivitys ja välimuistin tyhjennys

1. Klikkaa Käynnistä > Ohjauspaneeli ja tupla-klikkaa Lisää tai poista sovellus Ohjauspaneelissa.
2. Etsi listasta kaikki entiset Java versiosi. (J2SE Runtime Environment.... )
Niissä pitäisi olla seuraava kuva vieressä:

3. Valitse kaikki entiset Java versiosi ja valitse Poista.
4. Asenna uusin Java päivitys seuraavasta linkistä..

http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp

Rullaa alas kohteeseen Java Runtime Environment (JRE) 6


Paina Download

Ruksaa Accept, ota offline installation, tallenna vaikka työpöydälle ja asenna

5. Käynnistä kone uudelleen asennuksen jälkeen:

6. Käynnistyksen jälkeen, mene takaisin Ohjauspaneeliin ja avaa Java asetuksesi (Muita Ohjauspaneelin asetuksia -> Java kahvikuppi).
7. General Settings -osion alla, vedä liukusäädintä (Disk Space) pienemmälle, ja klikkaa Delete Files nappia.

(Jotkut javapohjaiset ohjelmat saattavat tarvita enemmän levytilaa.
Jos huomaat säädön pienentämisen jälkeen koneessa hitautta, siirrä liusäädintä isommalle).

8. Varmista että kaikki kaksi valintaa ovat rastitettuja:

Applications and Applets


Trace and Log Files

Ok

9. Klikkaa OK "Temporary Files Settings" -ikkunassasi.
Huomaa: Tämä poistaa kaikki ladatut sovellukset ja appletit VÄLIMUISTISTA.
10. Klikkaa OK jättääksesi Java asetusikkunasi.



Sitten aja AVG Anti-Spyware:


Lataa AVG Anti-Spyware 7.5 ja tallenna ohjelma työpöydällesi. Lataa se tästä

* Kun olet ladannut ohjelman, kaksoisklikkaa asennuohjelman pikakuvaketta työpöydälläsi, asennus alkaa.
* Asennuksen jälkeen täytyy ohjelma käynnistää ja sen tunnisteet päivittää.
* Käynnistä AVG Anti-Spyware.
* Klikkaa "Update" kuvaketta päävalikossa. Sen jälkeen klikkaa "Update now" painiketta.

o Sitten klikkaa "Start Update" kuvaketta jolloin päivitys alkaa.

* Kun päivitykset on ladattu, klikkaa "Scanner" kuvaketta ikkunan ylälaidassa. Valitse sitten "Settings" välilehti.
* Kun "Settings" valikko on auennut, klikkaa "Recommended actions" ja sitten valitse "Quarantine".
* Sitten "Reports" valikon alta:

o Laita täppi kohtaan "Automatically generate report after every scan"
o Ota täppi pois kohdasta"Only if threats were found"

* Sitten klikkaa "Shield" kuvaketta ikkunan ylälaidassa
* "Resident shield is", muuta tila active:sta inactive:ksi
* Sulje ohjelma, ÄLÄ skannaa vielä.

Käynnistä koneesi vikasietotilaan, ohje alhaalla!

HUOM! Älä käytä muita ohjelmia AVG skannauksen aikana, tämä saattaa häiritä skannausta.

* Kun vikasietotilassa, käynnistä AVG Anti-Spyware.
* Klikkaa "Scanner" kuvaketta ikkunan ylälaidassa ja valitse "Scan" välilehti. Sitten klikkaa "Complete System Scan".
* AVG aloittaa nyt tietokoneen skannaamisen, ole kärsivällinen sillä skannaus vie aikaa.

Kun skannaus on valmis:
TÄRKEÄÄ : Älä klikkaa "Save Scan Report" ennen kuin klikkaat "Apply all Actions"
* Varmistu, että Set all elements to: näyttää Quarantine (1), jos ei, klikkaa linkkiä ja valitse Quarantine popup-valikosta.
* Sinulta kysytään mitä tehdä jos infektioita löytyi, valitse silloin "Apply all actions"

* Sitten klikkaa "Reports" kuvaketta ohjelma yläosasta.
* Klikkaa "Save report as" painiketta ikkunan vasemmassa alalaidassa ja tallenna raportti työpöydälle.
* Sulje ohjelma, käynnistä kone normaalisti ja lähetä AVG:n raportti tänne.

· Kuinka käynnistän tietokoneeni vikasietotilaan?

Windows käyttöjärjestelmissä virus- ja vakoiluohjelmien onnistunut poisto vaatii usein koneen käynnistämisen vikasietotilassa. Käynnistäminen vikasietotilaan onnistuu useimmissa tapauksissa klikkaamalla (joskus rämpyttämällä) F8-näppäintä käynnistyksen yhteydessä.

Katso tarkemmat ohjeet omaan käyttöjärjestelmääsi. Sivusto on englanninkielinen.



Lopuksi aja eScan:

Lue ensin Ohjeet (siellä lukee mistä pitää ladata, miten päivittää ohjelma ja kaikki muu olennainen).

Scannaa

Jos alaluukkuun tulee jotain niin kopioi se näin:
Käytä komentoa Ctrl+A.
Kopioi rivit komennolla Ctrl+C.
Liitä rivit komennolla Ctrl+V.

Lähetä virusloki tänne.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. maaliskuuta 2007 @ 13:38

Junior Member

1 tuotearvio
_
6. maaliskuuta 2007 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AVG löysikin muutaman huomaamatta jääneen pöpön. Säännöllisesti olen tällä itsekin tarkistellut, mutta en vikatilassa... täytyy tästä lähtien silloin tällöin.

Mutta se raportti:

---------------------------------------------------------
AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at: 20:50:42 6.3.2007

+ Scan result:



D:\System Volume Information\_restore{4D3FC07C-302B-4866-AC24-630C9D2AE950}\RP316\A0052356.exe -> Backdoor.Delf.aki : Cleaned with backup (quarantined).
C:\System Volume Information\_restore{4D3FC07C-302B-4866-AC24-630C9D2AE950}\RP277\A0041300.dll -> Downloader.Small : Cleaned with backup (quarantined).
C:\System Volume Information\_restore{4D3FC07C-302B-4866-AC24-630C9D2AE950}\RP316\A0052335.exe -> Not-A-Virus.VirTool.Win32.AvSpoffer.a : Cleaned with backup (quarantined).
:mozilla.6:C:\Documents and Settings\Nicodemos\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\y8tkxezd.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Casalemedia : Cleaned.
:mozilla.7:C:\Documents and Settings\Nicodemos\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\y8tkxezd.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Casalemedia : Cleaned.
:mozilla.642:C:\Documents and Settings\Nicodemos\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\y8tkxezd.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Dealtime : Cleaned.
:mozilla.643:C:\Documents and Settings\Nicodemos\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\y8tkxezd.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Dealtime : Cleaned.
:mozilla.661:C:\Documents and Settings\Nicodemos\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\y8tkxezd.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Revsci : Cleaned.
:mozilla.662:C:\Documents and Settings\Nicodemos\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\y8tkxezd.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Revsci : Cleaned.
:mozilla.663:C:\Documents and Settings\Nicodemos\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\y8tkxezd.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Revsci : Cleaned.
:mozilla.664:C:\Documents and Settings\Nicodemos\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\y8tkxezd.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Revsci : Cleaned.


::Report end


eScan tuli myös läpi ajettua, mutta tämä ei enää mitään löytänyt.

Norman on ollut käytössä lähinnä sen takia, että tuli aikanaan koneen mukana. Tiedän Normanin olevan heikohko ja siksi oon käyttäny aina välillä joitakin online skannereita.
No, lisenssi on menossa umpeen, joten eiköhän tuota voisi vaihtaa... Avastia voisin kokeilla, mutta ehkä myöhemmin tulee ostettuakin joku tutka+muuri. Pystyisitkö suosittelemaan jotain?
Mainos
_
__
 
_
mikkoi
Senior Member

1 tuotearvio
_
7. maaliskuuta 2007 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Putsaa järjestelmän palautus:

* 1. Klikkaa oikealla käynnistävalikon My Computer- tai oma tietokone-kuvaketta
* 2. Valitse Properties/ominaisuudet
* 3. Valitse System Restore/järjestelmän palauttaminen välilehti
* 4. Valitse "Turn off System Restore"/poista järjestelmän palauttaminen kaikissa asemissa
* 5. Paina Apply/käytä
* 6. Paina OK
* 7. Käynnistä kone uudelleen
* 8. Palauta asetukset takaisin


Itse suosittelisin palomuuriksi Zone Alarmia ja virustorjunnaksi Kaspersky tai Nod32
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat - hijackthis -logit > kone tahmaa (tavallista enemmän)
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy