Aussi DVD suomalaisessa laitteessa?
|
|
agatha8
Newbie
|
9. maaliskuuta 2007 @ 12:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli, olin ajatellut tilata tämän DVDn: http://www.ezydvd.com.au/item.zml/784580 Australiasta. Ongelma onkin nyt siinä, että kuulin jostain ettei Euroopan ulkopuolelta ostetut DVDt välttämättä toimisi Suomalaisessa DVD-soittimessa? Onko siinä perää, ja jos on, niin miksi asia on niin?
Voisiko joku kertoa, kun minä en ymmärrä noista ominaisuuksista ja asetuksista, että toimiiko tuo linkittämäni DVD suomessa DVD-laitteessa?
Kiitos.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
9. maaliskuuta 2007 @ 12:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei hätää, Australiassa on onneksi käytössä sama PAL-televisiojärjestelmä kuin Euroopassa ja Suomessa joten ne toimivat kyllä normaalisti Suomessa myytävissä laitteissa. Asia jopa kerrotaan sinulle siellä sivuilla:"This DVD is formatted for playback on PAL enabled systems".
|
agatha8
Newbie
|
9. maaliskuuta 2007 @ 12:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei minulle sano tuo PAl mitään, siksi kysyin täällä.
Nyt olen taas yhtä asiaa viisaampi ja voin tilata huoletta tuon DVDn.
Kiitos paljon vastauksestasi!
|
miinis
Member
|
9. maaliskuuta 2007 @ 13:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japsu1: Ei hätää, Australiassa on onneksi käytössä sama PAL-televisiojärjestelmä kuin Euroopassa ja Suomessa joten ne toimivat kyllä normaalisti Suomessa myytävissä laitteissa. Asia jopa kerrotaan sinulle siellä sivuilla:"This DVD is formatted for playback on PAL enabled systems".
Australia kylläkin kuuluu DVD:eiden aluekoodissa ryhmään 4 ja Suomi 2:seen. Eli et voi toistaa tota soittimellasi. Ellet sitten poista aluesuojausta. Se tosin poista takuun. Jotkut elektroniikkafirmat tekevät tätä, mutta jos taitoa löytyy voi sen itsekin tehdä. Tietokoneella voit tuon toistaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen asian käsittänyt.
|Asus M2R-FVM|AMD Ahtlon 64 x2 4200+|2GB DDR2 RAM|Seagate Barracuda 250 GB|Sapphire X1950 XT|Windows XP Mediacenter/Kubuntu (Feisty Fawn)|
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
9. maaliskuuta 2007 @ 14:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Australia kylläkin kuuluu DVD:eiden aluekoodissa ryhmään 4 ja Suomi 2:seen. Eli et voi toistaa tota soittimellasi. Ellet sitten poista aluesuojausta. Se tosin poista takuun. Jotkut elektroniikkafirmat tekevät tätä, mutta jos taitoa löytyy voi sen itsekin tehdä. Tietokoneella voit tuon toistaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen asian käsittänyt.
Hyvä kun huomasit tuon. Olin unohtanut koko tuon hölmön region-koodauksen koska kaikissa ulkomailta viimeaikoina tilatuissa "Kiina-versioissakin" on ollut region 0 tai All jolloin ne näkyvät missäpäin maailmaa tahansa. Tuossa tosiaan näyttää olevan maininta pelkästään Region 4 joten olen pahoillani ja otan sanani takaisin.;)
Näköjään minun harrastamani musiikki-DVD:n valmistajat eivät ole yhtä pikkumaisia kuin nämä sarjafilmien valmistajat...
|
wiseguy2
Newbie
|
10. maaliskuuta 2007 @ 08:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Mutta on myös niin, että todellisuudessa useat region 4 levyt toimivat euroopassa, sitä ei vain kerrota. www.dvdcompare.net antaa aika hyvin eri alueiden levyistä tietoa. Kyseistä sarjasta ei tullut mitään tietoa, mutta jos jotain elokuvaa/sarjaa haluaa todella, ottaisin riskin, kun kerran monet levyt kuitenkin toimivat euroopasssa. Ja onko pakko hommata ausseista? eikö muualta löydy? Jos ei halua ottaa riskiä.
|
Mainos
|
  |
|
wiseguy2
Newbie
|
10. maaliskuuta 2007 @ 09:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Mutta on myös niin, että todellisuudessa useat region 4 levyt toimivat euroopassa, sitä ei vain kerrota. www.dvdcompare.net antaa aika hyvin eri alueiden levyistä tietoa. Kyseistä sarjasta ei tullut mitään tietoa, mutta jos jotain elokuvaa/sarjaa haluaa todella, ottaisin riskin, kun kerran monet levyt kuitenkin toimivat euroopasssa. Ja onko pakko hommata ausseista? eikö muualta löydy? Jos ei halua ottaa riskiä.
|