Kunnon kannettava
|
|
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2007 @ 11:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli olisi etsittävä nyt kunnollinen kannettava. Ei ole aikaisempaa kokemusta kannettavista ja hieman tarvitsisin apua niiltä joilla sitä on. Kun nyt hintahaarukkana on 900-1100? ja kannettavan tulisi olla mahdollisimman teho/hinta/laatu suhdanteinen, kuten aina. Käyttötarkoitus on laaja. Opiskelu, koodaus, pieni pelittäminen jopa ja aikalailla niin laidasta laitaan kun voi. Kovalevytilaa voisi olla se pyöreät 120Gb tai sinnepäin. Ei sinäänsä niin ratkaisevaa, koska onhan noita kannettavia kovalevyjä jo edullisesti. Lähinnä liitännät ja teho ratkaisisi. bluetooth, wlan ja normi liitännä kaikki on iso + mitä arvostaisin tulevassa vermeessä. Nyt mitä olen merkkejä katsellut, niin olen itse päätynyt aceriin. Lähinnä sen takia että ihan kauheasti en huonoa ole kuullut, ja itselläni acerin tuotteista ihan hyvä kokemus.
nyt tähän mennessä olen löytänyt kaksi vaihtoehtoa. Jokseenkin kummatkin turhan epäilyttäviä hintansa puolesta.
Acer Aspire 9302 WSMi
Acer Aspire 5112 WLMi
EDIT: Tälläinen ois myös yksi vaihtoehto Acer Aspire 5102 WLMI
negatiivista ja positiivista noista. Myös hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan mielellään. Kiitos jo etukäteen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2007 @ 12:03
|
Member
2 tuotearviota
|
10. maaliskuuta 2007 @ 12:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Acer on ihan ok merkki, mikäli varustelu ja ominaisuudet ovat kuorimateriaalien laatua tärkeämpiä. Omastani on lohkeillut paloja ja pinta naarmuuntunut aika ikävästi, vaikka kuljetus on tapahtunut aina repun läppäritaskussa. Myös WLAN on omassani todella epäluotettava.
Tarkemmin en noita kahta vaihtoehtoa uskalla lähteä kommentoimaan, mutta itse välttäisin tuota kiiltäväpintaista CrystalBrite -näyttöä. Kiiltävä pinta toimii peilinä vähänkään kirkkaimissa olosuhteissa, varsinkin jos opetustilanteessa ei ole tarjolla verkkovirtaa ja joutuu laskemaan näytön kirkkautta.
#afterdawn.com @quakenet
|
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2007 @ 12:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh ei se kuori nyt haittaa, kyllä sen verran hellä osaan olla. Ja jos kuoresta jotain leviää niin siinähän leviää. Tärkeintähän on se mikä löytyy sisältä :) joo noh sit voisi harkita tuon crystallin pois jättämistä.
|
henkettu
Account closed as per user's own request
|
10. maaliskuuta 2007 @ 13:32 |
Linkki tähän viestiin
|
-
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. marraskuuta 2007 @ 19:15
|
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2007 @ 13:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Omalta paikkakunnalta ei löydy kun gigantti, mutta jos tuosta jostain lähistöltä löytyisi markantaloa niin voisi käydä pyörähtää oisko siellä sit jotain kivaa. Kerran kun sellaista on löytynyt sieltä jollekkin aikasemmin. Eli siis tuo crystalBrite on jotain aivan kauheaa noissa? Miksi tehdä sitten sellaista.
|
henkettu
|
10. maaliskuuta 2007 @ 14:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei toki. Ei tossa Crystalissa oikeestaa mitää vikaa ole, en mä ainakaan mamma koneessa ole mitää huomannu. Käyttäjä vaikuutaa aika paljon.
|
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2007 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
juu. Pitää katsoa maanantaina varmaan että oisko jossain gigantissa tai markantalossa kunnon vermeitä kanssa. mutta jos nyt päädyn niin varmaan voisin jommankumman crystalbriten ottaa.
|
henkettu
|
10. maaliskuuta 2007 @ 16:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2007 @ 17:57
|
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2007 @ 16:52 |
Linkki tähän viestiin
|
No katso pois, pistä ylös ja tule ilmottamaan niin voisin tiedustella sitä noista liikkeistä oisko myytävänä ja millainen se olisi. Voisi olla erittäin hyvä vaihtoehto jos sen saisi pois haettua liikkeestä. Tulisi kerrankin ostettua jotain ihan "kaupasta"
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
10. maaliskuuta 2007 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2007 @ 17:00
|
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2007 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo 5112 ois se minkä noista ottaisin. Mitä äsken tutkin tarkemmin noita näyttiksiä. Paitsi että. Tuo sun vaihtoehtos on sen verran herkullinen että se nous nyt samantien ekalle sijalle. Eli tuonhan mä otan jos en parempaa löydä.
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
10. maaliskuuta 2007 @ 17:27 |
Linkki tähän viestiin
|
korjaan viela etta tossa mun linkittamassa koneessa ei ole Core 2 Duo prossua, vaan Core Duo. Eli ei ole Intelin uusinta teknologiaa
Mutta uskoisin sen olevan parempi kun AMD TL-50 ( esim siina on vain 1,6ghz, ja valimuisti vain 512mb, kun tossa T2500 2ghz ja 2mb valimuisti )
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2007 @ 17:31
|
henkettu
|
10. maaliskuuta 2007 @ 18:00 |
Linkki tähän viestiin
|
-
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. marraskuuta 2007 @ 19:16
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
10. maaliskuuta 2007 @ 18:07 |
Linkki tähän viestiin
|
eih, luokaton nayttis ja 1 core prossu... Ei mikaan tehokas
|
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2007 @ 18:24 |
Linkki tähän viestiin
|
tjaa tuo aspire ei kyl nappaa. Sitä katsoin mutta suljin sen pois vaihtoehdoista koska ei ollut sellainen kun tahtoisin. Eli kiitos vaivannäöstä, nyt ei vain arpa ollut kohdallaan. Noh eli vaihtoehtoina on nyt sit 5112 WLMi tai Fujitsu. Toki vois käydä vilkaisemassa mitä paikallisilla hifistely puodeilla on tarjota tarjouksessa.
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
10. maaliskuuta 2007 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi Fujtsu siemens on parempi vaihtoehto
|
Member
2 tuotearviota
|
10. maaliskuuta 2007 @ 19:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu: Ei toki. Ei tossa Crystalissa oikeestaa mitää vikaa ole, en mä ainakaan mamma koneessa ole mitää huomannu. Käyttäjä vaikuutaa aika paljon.
Hieman yli vuoden käyttökokemuksella uskallan olla vahvasti eri mieltä. Tietty jos kone on aina pistokkeessa kiinni, eikä huoneeseen pääse suoraa auringonpaistetta, voisi tuo CrystalBrite olla ihan toimiva. Kuitenkin kun kyseessä on kannettava, on syytä olettaa sitä käytettävän akkuvirralla ja tällöin näytön kirkkauden laskeminen auttaa pidentämään käyttöaikaa huomattavasti, mutta tekee kirkkaan näyttöpinnan kanssa päivänvalossa työskentelystä yhtä helvettiä. Kiiltävässä pinnassa myös lika(sormenjäljet ym.) näkyvät todella helposti.
Ja mitä tuoho kuoren hajoamiseen tulee, se ei johdu kovakouraisesta käsittelystä, vaan pelkkä kannen avaaminen aiheuttaa pitkällä aikavälillä murtumia saranoiden ympärille(näin ainakin vielä vuosi sitten useassa eri mallissa).
Valitsisin kannettavan nykyisin oikeastaan vain painon ja akunkeston perusteella, sillä jouduin itse toteamaan, ettei edes 1400e läppäristä ollut pöytäkoneen korvaajaksi.
#afterdawn.com @quakenet
|
macfan
Newbie
|
11. maaliskuuta 2007 @ 06:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Aceria en kyllä ostaisi, faija osti tässä vasta ja piti samantien lähettää huoltoon, näppäimistö hajalla. Samanlaista kommenttia olen kuullut muiltakin. Ja se crystalbrite on tosiaan todella ärsyttävä.
Mutta oon tässä itekki katellut kannettavaa, kuinkakohan paljon eroa käytännössä geforce go 7200, 7400 ja 7600 näyttisten suorituskyvyissä on? Pyöriikö esimerkiksi 7200:lla pes6 vai pitääkö olla parempi? :)
Niin ja miten noista akkukestoista saa selvää?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2007 @ 06:38
|
Mainos
|
  |
|
agh0ri
Suspended due to non-functional email address
|
11. maaliskuuta 2007 @ 07:52 |
Linkki tähän viestiin
|
|