User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 14.8.2025 / 14:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > cs: source dedicated server + nat
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Cs: Source Dedicated server + nat
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
arduaen
Newbie
_
25. maaliskuuta 2007 @ 04:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olis sellasta ongelmaa kun tää kone on natin takana ja kun pistää serverin pyörimään niin sehän antaa ip:ksi tämän koneen ip:n joka tällähetkellä on 192.168.1.34 mitenkä sen sais muutettua niin että se näkyis netissä oikeella ip:llä eikä verkon sisäisenä? Natista oon avannu portit 27015-25000 että sen luulis siihen haarukkaan mahtuvan.... Netissä näkyvä ip on kokoluokkaa 62.197.18X.XX mitenkä sen sais sitte esim. steam friendseissä näkymään tuolla kyseisellä ip:llä. Joinauskyllä onnistuu tuolla ip:llä osittain mutta kaikki ei aina pääse servulle kun pastee niille tuon ip:n että se ei toimi muutenkaan ihan niin vakaasti että vois mennä pelkällä ip:n pasteemisella... Olisko kellää mtn neuvoja? oon koittanu kattella täältäkin mutta pistäkää ny linkkiä jos tääl on ohjeita kyseisestä säätämisestä.

-Arduaen-
Senior Member
_
25. maaliskuuta 2007 @ 05:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensinnäkin kerro minkälaista ratkaisua yrität? Yritätkö pitää dedicated serveriä ja itse peliä auki samassa koneessa vai onko dedicated server erillisellä koneella? Jos samalla koneella yrität molempia pyöritellä niin sitten ei tehot koneellasi riitä: ratkaisuksi siis dedicated server yhdelle koneelle ja itse peli toiselle.

tuohon friends ongelmaan: pistä natista friendsin portti kohdalleen.

Lainaus:

Steam Client
* UDP 1200 (For the Friends service)
* UDP 27000 to 27015 inclusive
* TCP 27020 to 27050 inclusive



It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. maaliskuuta 2007 @ 05:24

arduaen
Newbie
_
25. maaliskuuta 2007 @ 07:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tässä niinku on tarkotuksena pyörittää dediä eri koneella kun pelata, nythän kun pelaan toisella koneella niin se toimii lanin kautta niin oma pelaamiseni ei varaa netin puoleista kaistaa. Mutta kun jos pelaan nyt omalla servullani ja joinaan sinne ip:llä 192.168.34 niin jos kaveri koittaa joinata friendseistä samalle servulle niin sillä näkyy tuo lanin ip, eikä se mikä näkyy netissä ja sitten se valittaa jotain muistaakseni että server not responding tai jtn vastaavaa kun se ei saa yhteyttä tähän lanin ip:een.

-Arduaen-
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > cs: source dedicated server + nat
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy