User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 30.7.2025 / 15:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 7600gs fps ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
7600gs fps ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
IDU
Suspended due to non-functional email address
_
30. maaliskuuta 2007 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päivitin koneeni (emo, prossu & näytönohjain) ja nyt olen tässä viikon verran taistellut tämän kanssa. Eli ongelma seuraavanlainen:
kun alan pelaaman jotain peliä, niin fps tippuu rajusti jonkin ajan kuluttua. Esimerkkinä Call Of Duty 2. Käynnistän pelin ja ja fps pysyy nätisti 125:ssä, mihin olen maxfps:n säätänyt. Menee viidestä minuutista tuntiin, niin fps tippuu alle 20:n ja käy pahimmillaan noin kymmenessä.

Olen kokeillut useampia näyttiksen ajureita, formatoinut kovon ja asentanut xp:n uusiksi, päivittänyt emolevyn piirisarjan ajurit, päivittänyt biosin, kokeillut coolbitsillä optimaalisia kelloja ja myös alikellottanut näyttistä. Ei tulosta. Epäilin syyksi lämpöjä, koska tuoreella koneen käynnistyksellä koppa levällään ja sivu auki peli toimi moitteetta reilun tunnin. Lämmöt controlpanelin mukaan noin 65 astetta rasituksessa, jonka ei pitäisi vielä vaikuttaa mitenkään. Kiikutin kortin liikkeeseen testattavaksi, muttei ollut löytynyt mitään ihmeellistä kortista. Neuvot loppuu kesken enkä tiedä mistä voisi moinen johtua. Ajoin 3dmark05:n sen jälkeen kun kortti? alkoi hyytymään kesken pelin ja pisteet olivat 600 pistettä huonommat kuin mitä "tuoreella" koneella. Tämän jälkeen laitoin 3dmarkin loopille pyörimään 10 kertaa ja pisteet tippuivat entisestään 500 pistettä. Jos kerta liikkeessä kortista ei löytynyt mitään vikaa, niin mistä moinen voi johtua?

Kokoonpanoni seuraava: Asus A8V-VM SE emolevy, athlon 64 4000+, 1024 muistia, Leadtek Winfast PX7600GS TDH ja 350w poweri
niko93
Newbie
_
31. maaliskuuta 2007 @ 04:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no kokeile kellottaa eka biosista prossua vaikka laitat nopeutta ja taajuutta muuta ja sitten näyttistä kokeile kellottaa ati toolsilla ja siten kokeile niitä pelejä
Senior Member

1 tuotearvio
_
31. maaliskuuta 2007 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko koneellasi viruksia tms, jotka syövät tuota suorituskykyä?

lol
Mainos
_
__

_
Member

4 tuotearviota
_
1. huhtikuuta 2007 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm... Olisiko taustaprosesseja liikaa? Itse olen hieman samankaltaista konetta tilaamassa; samaa emoa ja hieman parempi versio tuosta kortista, ja enemmän DDR:ää... Niin onko siis tuon emon ajurit laitettu?

Intel C2D E4400@3.0GHz | 1Gb DDR2 800MHz Kingston | Club 3D Geforce 8600GT | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W (Sonatassa mukana) | Western Digital Caviar SE 250Gb SATA | Samsung SH-S183A DVD+-RW SATA) | Asus P5B
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 7600gs fps ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy