User Käyttäjä Salasana  
   
keskiviikko 22.1.2025 / 13:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > nettiyhteys katkeaa 2 konetta 3 modeemia
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nettiyhteys katkeaa 2 konetta 3 modeemia
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Senior Member

7 tuotearviota
_
2. huhtikuuta 2007 @ 04:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli taustaa, soneran (ent.aurian) 512-liittymä, talosta löytyy pöytäkone (3v vanha,xp sp2) ja fujitsun kannettava (6kk vanha,xp sp2), telewell 501, telewell 100b (usb) ja d-link 624g modeemit. Usb-modeemi toimi aina kunnes yritin päivittää pöytäkoneen usb-ajurit 2.0:aan ison usb-tikun takia. Nyt yhteys toimii niin kauan kun ei lataa mitään netistä, eli jos dataa ei tuu kaistan täydeltä, mutta heti kun yrittää ladata isomman mailin tms. niin katkeaa alle minuutissa. TW501 pätki satunnaisesti (yhteys päällä 5min->3pv), modeemi bootilla sai aina uuden yhteyden. Nyt käytössä oleva d-linkin langaton tekee täsmälleen samaa kun tw501:nen, eli netti toimii illan (3h) ehkä ei. xp:n korjaa toiminto ei auta (kokeiltu kannettavalla). Ei muuten väliä mutta remontin takia modeemi on yläkerrassa evakossa ja kannettavalla olis kiva päästä nettiin alakerrasta ilman että ravaa boottaileen modeemia yläkertaan. Testaan tänään tilanteen siten että laitan molemmat koneet (pöydän piuhalla ja kannettavan wlanilla) nettiin ja katotaan kauanko yhteys pelittää ja samantien testaan molempien koneiden korjaa toiminnon. Olisko muita vinkkejä mitä kannattais kokeilla.
Lihi
Member
_
2. huhtikuuta 2007 @ 08:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Soita Soneralle!

Jos kerran on kahdella koneella ja kolmella modeemilla testailtu, niin kyllä luulisi vian löytyvän jostain Soneran puolelta..
Senior Member

7 tuotearviota
_
2. huhtikuuta 2007 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muuten soittaisinkin mutta se on 30e+puhelukulut ja nehän ei myönnä millään että se sieltä johtuis, syyttävät varmasti paikallisen puhelinyhtiön linjoja ja sinne kun soittaa ne käskee soittaan soneralle, kokeiltu on.
Lihi
Member
_
3. huhtikuuta 2007 @ 04:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitten varmaan kannattaa vaihtaa ISP:tä.

Eihän noin paskalta palveluntarjoajalta kannata liittymää ottaa, jos se ei suostu korjaamaan ongelmia.

(miten muuten saat kulumaan puhelin soittoon 30?+puhelinkulut)
Edit: jahas.. toi 30? mysteeri selviskin jo.. Eikö tolla firmalla ole mitään normaalia helpdeskiä tai jotain josta vois kysellä että mahtaisko vika olla jossain teidän piuhoissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. huhtikuuta 2007 @ 04:43

Senior Member

7 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2007 @ 10:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aurian helpdeskiin soittelin joku aika takaperin, ohjeita tuli->vaihda puhelinpiuha modeemin ja rasian väliltä, tein ei auttanu ja sitten tuli näitä perinteisempiä, palaako adsl-valo, yms. Niistä mistään vaan ei oikein ollu apua. Luonnollisesti eilen illalla molemmat koneet netissä koko illan, ei mitään ongelmia. No testi jatkuu tänään. Toi isp:n vaihto on käyny mielessä mutta auttaako sekään jos ongelma onkin paikallisen puhelinyhtiön vehkeissä. Luonnollisesti eilen illalla molemmat koneet netissä koko illan, ei mitään ongelmia. No testi jatkuu tänään.
Senior Member

7 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2007 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tänä iltana on koettu jo pari katkosta. Kotiin tullessa modeemi tiltissä heti lähdöstö eli ilman boottia ei yhteyttä syntynyt, eli tällä varmaan poistetaan koneet vikalistalta, jäljelle jää modeemi asetuksineen ja puhelinlinjat. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kesken käytönkin on jo kertaalleen katkennut ja ainoastaan modeemin bootti auttoi asiaan. Vaihdoin asetuksen adsl2+ -> johonkin ANSI T1... mutta eipä näyttänyt auttavan. vinkkejä kellään?
Senior Member

7 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2007 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämän illan toisen katkaisun jälkeen alan epäilemään IP-osoitteen uudistamisen epäonnistumista. Onko kellään tietoa voiko modeemin lease timen laittaa pidemmäksi kuin 3600sek, jos ongelma johtuu tuosta ja laittaisin sen esim 36000sek niin josko yhteys pysyisi ainakin 10h pystyssä? Tosin tuollakin tavalla modeemi pitäisi kuitenkin bootata hyvässä lykyssä joka päivä. Yritin etsiä soneralta jotain mailiosoitetta helpdeskin tms. ei tunnu löytyvän, ainoat vaihtoehdot on naurettava internet-avustaja ja maksullinen puhelintuki.
Senior Member

7 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2007 @ 05:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa mennä tämä aihe yksinpuheluksi.. :) No heitän vielä yhden kommentin jos jollain olis kokemuksia. Testasin koneiden välisen yhteyden netin ollessa poikki, se toimii hyvin, eli molemmilla koneilla pääsee modeemille mutta modeemi ei pääse valtakunnanverkkoon, vinkkejä?
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2007 @ 06:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asiakaspalvelusta 0800 17000 tai Tekninen asiakaspalvelu 0800 19101 numeroista eivät osaa neuvoa? numerot ilmaisia.



Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
Senior Member

7 tuotearviota
_
8. huhtikuuta 2007 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täytyy alkuviikosta soitella, menee hermot, viikonlopun aikana kohta kymmenen katkoa kasassa. Tosin epäilen että sieltä käsketään soittaan heidän maksulliseen numeroon josta saa apua.
AfterDawn Addict
_
8. huhtikuuta 2007 @ 18:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kans oli soneran kanssa samanlaisia ongelmia, vaihdoin operaattoria ja ongelmat loppuivat.
Senior Member

7 tuotearviota
_
9. huhtikuuta 2007 @ 04:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos tiedosta, kyllä taitaa mennä meilläkin yhteyden toimittaja vaihtoon. Eikös sen nykyään pysty hoitamaan ilman pidempiä katkoja?
AfterDawn Addict
_
9. huhtikuuta 2007 @ 06:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei ollut kuin parin tunnin katkos operaattorin vaihtuessa, tilauksesta meni noin kuukausi ennenkuin vaihtui operaattori.
Mainos
_
__
 
_
Senior Member

7 tuotearviota
_
30. toukokuuta 2007 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ongelma korjaantui modeemin vaihdolla. vaihdoin liittymän toimittajaa ja uuden liittymän mukana tuli uusi langaton modeemi, ei ole isp vielä vaihtunut mutta netti toimii ongelmitta. Eli kaikki joilla netti pätkii tai esim Skype toimii mutta selaimet ja mese ei->modeemi vaihtoon.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > nettiyhteys katkeaa 2 konetta 3 modeemia
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy