User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 19.1.2025 / 09:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > divx:ssä dolby digital ääni?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DivX:ssä dolby digital ääni?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
kuakku
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 08:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kertokaapa kun oon näin alottelija, että jos muutan DVD:n (jossa siis Dolby Digital ääni) DivX:ksi näillä ohjeilla http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/kopioi_dvd_divxksi.cfm, niin tuleeko elokuvaan Dolby Digital ääni?
Sitten sellainen asia: Mulla on SB 5.1 Live äänikortti koneessa josta digitaloutista vedetty coaxi piuha vahvarille (Pioneer VSX-D510). Vahvistimesta näkyy jos katson DVD:tä, että vahvistimelle tulee Dolby Digitalina ääni, mutta se ei toista ulos ääntä Dolby Digitalina vaan Dolby Prologicina.. Mistee johtuu?
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
coaxi piuhas on vahvistimen päässä väärässä paikassa....
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 09:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla ainakin vahvistin jossa pystyn valikoista vaihtaa että tuleeko äänet digitalina vai prologina. ootko ziikannu ohjekirjaa?
zilli
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 09:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mä henk. koht. kopaan leffat ainakin tolla Gordian Knot ohjeella kun mukaan tulee AC3 äänet eli 5.1 jos leffassa vaan on ne.. ja hyvin toistaa kone.. emolla integroituna 5.1 ja tv-outilla siirrän tv:lle leffan.. kaikki toimii hyvin ja äänet on mahtavat..
kuakku
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 09:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Piuha on ihan oikeessa paikassa ja oon yrittäny valita eri mahdollisuuksia, mutta sitä dolby digitalia se ei sieltä anna valita..
kuakku
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 09:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tuolla Knotin ohjeella äänen siis saa esim. Dolby Digitalina? Kuuluukos tähän samaan sarjaan myös DTS ääni?
Kiitoksia vastauksista, vaikkei kaikki vielä ookkaan selvinny.
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 09:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
siinä tapauksessa sult saattaa puuttuukki joku piuha kerran sit ei pysty valitsee tai sit sul on joku toiminto vahvistimes pääl mikä estää sen dolby digitaalin valitsemisen. ootko kokeillu palauttaa tehdas asetukset.
kuakku
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 10:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli mulla menee yhellä RCA piuhalla äänet digitaalisena vahvarille. Äänikortin digital outissa on muunninpalikka (mono), joka muuttaa 3.5mm plugin rca:ksi, josta piuha menee siis vahvarille semmoseen liitäntään kun Digital In (RCA-liitin). Siinä liittimessä lukee: PCM/DD(dolbyn merkki)/DTS. Ja alapuolella lukee (DVD) COAX. Eli piuhan pitäs olla ok. Voiko kyse sitten olla semmosesta että mulla tuota piuhaa on n. 15m. Tuleeko matkan varrella jotain häiriöitä? Mutta kun taas vahvistimen näytössä on Signal select ja sen kohalla on dolby digital, joka palaa. Eli ääni tulee kaiketi oikein, mutta ulos se ei tuu oikein.. Menikö vaikeeks? :)
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo selvää pässin lihaa mitä selitit.. Liitännät sul on näköjään ihan oikein. Ei toi 15 metrii oo ollenkaa paha jos se vaa on laadukas piuha, tietty kannattaa tarkistaa. Mut aika omituinen häikkä sul. Yleensä noi ongelmat ratkee vaa kokeilemalla kunhan ei vaa hajota vahvistinta:)
kuakku
Member
_
12. syyskuuta 2003 @ 11:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
JES! Vika löytyi! Vika oli käyttäjässä.. :) Toistamassani elokuvassa oli Dolby Digital 2.0 ääni, joka ei siis ole Dolby Digital 5.1 ääni. Kokeilin toista leffaa jossa on Dolby Digital 5.1 ääni ja johan rupes vahvarikin näyttämään Dolby Digitaalia. Elikkäs näin! Kiitos teille jotka yrititte ratkoa ongelmaa. Ja täytynee kokeilla tuota Knotti ohjetta..
kuakku
Member
_
16. syyskuuta 2003 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä tuohon rippauskysymykseen.. voisiko tätä "kopioi_dvd_divxksi" ohjetta muuttaa silleen, että silläkin saisi nuo 5.1 äänet mukaan? Varmaan siis pystyykin, mutta voisiko joku viisaampi kertoa, että mitä asetuksia pitää muuttaa missäkin ohjelmassa. Olisin tosi kiitollinen jos tämä onnistuisi. Olen käyttänyt tuota ohjetta ja se on niin helppo käyttää, etten kehtais muihin ryhtyä.. :)
zilli
Member
_
16. syyskuuta 2003 @ 10:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä joskus tota ohjetta kattelin ja en itte keksiny miten siihen sais AC3:sen mukaan.. luultavasti saa mut en tiedä miten, mutta toi Gordian Knot on kyllä yksinkertanen ohjelma.. helpoimmasta päästä.. (kai)
kuakku
Member
_
17. syyskuuta 2003 @ 05:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm.. vois kai tuo Knotti olla ihan hyvä kun perehtyis siihen. Pikku ongelma on ainakin vobsubin ja DivxG400:n kanssa. Ne kun ei keskenään oikein pelitä. Käytän itse tuota DivxG400:sta (eli se näyttää tekstitykset automaattisesti elokuviin). Jos asennan vobsubin, tekstityksiä tulee kahdet päällekäin. Eikö kukaan osaa neuvoa?
Mainos
_
__

_
zilli
Member
_
17. syyskuuta 2003 @ 06:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Poista jompi kumpi.. ittelläni vobsub on toiminut täydellisesti ja kaikki tekstit näkyny joten en ole tarvinnut muita..
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > divx:ssä dolby digital ääni?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy