User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 29.9.2024 / 08:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > digiboxi hdmi liitännällä?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
digiboxi hdmi liitännällä?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
jarkko.83
Senior Member
_
12. huhtikuuta 2007 @ 14:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon ajatellut hommata tallentavan digiboxin kaapeliverkkoon.Kannattaako hommata hdmi liitännällä oleva boxi vai ilman?Onko kuvanlaadussa mitään eroa tavallisessa digilähetyksessä,ennen kun teräväpiirtolähetykset alkaa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. huhtikuuta 2007 @ 14:47

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
13. huhtikuuta 2007 @ 21:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Oon ajatellut hommata tallentavan digiboxin kaapeliverkkoon.Kannattaako hommata hdmi liitännällä oleva boxi vai ilman?Onko kuvanlaadussa mitään eroa tavallisessa digilähetyksessä,ennen kun teräväpiirtolähetykset alkaa?
Eipä ole juurikaan rgb-scartia ihmeellisempi kuva, ellei sitten skaalaavaa boksia hanki. Kun hd-lähetykset alkavat, niin sillä boksilla ei niitä kuitenkaan oteta vastaan, eli sen kannalta ihan turha pohtia. Paras mahdollinen kuvanlaatu hdmi:llä kyllä tulee, mutta ei sitä tuossa juurikaan huomaa.
batter
Newbie
_
2. toukokuuta 2007 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
[quote]Oon ajatellut hommata tallentavan digiboxin kaapeliverkkoon.Kannattaako hommata hdmi liitännällä oleva boxi vai ilman?Onko kuvanlaadussa mitään eroa tavallisessa digilähetyksessä,ennen kun teräväpiirtolähetykset alkaa?
Itse olen samaa pähkäillyt...Eli täältä satelee lisäkysymyksiä, vastatkaa joku,jolla tietoa ja kokemusta on! Olen lykännyt ja lykännyt boksin ostoa, kun aina vaan lisää kaikkea ristiriitaista tietoa tulvii... Tai sitten ei vaan mene mulla jakeluun. Eli hdmi-boksia itsekin pidin päivänselvänä ensin, mutta nyt mietin, onko siitä liitännästä sitten mitään mainittavaa hyötyä tällaiselle tavalliselle telkkarin katsojalle... Ja onko niin, että kun teräväpiirtolähetykset alkaa, niin nykyiset boksit jää JOKA TAPAUKSESSA käyttökelvottomiksi?? Niin ainakin kuningaskuluttajassa väitettiin! Eli onko ylipäätään turhaa panostaa boksiin vaikka 600 euroa, jos laite kuitenkin menee uusiksi joskus 6-7 vuoden päästä??!! Procasterin 6300c-mallia olen kaavaillut hankkivani, mutta kannattaako? Vai onko järkevintä ostaa vaikka procasterin 6100c, joka on yli puolet halvempi...vaikkakin tietysti vaatimattomampi,mutta eiköhän silläkin hyvin pärjäisi ja tallennettua saisi, teräväpiirtolähetysten tuloon asti... Mitä mieltä olette?? Ei tosiaan olis varaa 600 euron boksia muutamaksi vuodeksi ostaa, mielellään sitä toivois sen palvelevan vähintään 10 vuotta!!
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
2. toukokuuta 2007 @ 14:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Eli hdmi-boksia itsekin pidin päivänselvänä ensin, mutta nyt mietin, onko siitä liitännästä sitten mitään mainittavaa hyötyä tällaiselle tavalliselle telkkarin katsojalle...
Ei välttämättä. Hdmi-liittimellä saa parhaimman kuvan, mutta esim. digiboksissa ero kuvanlaadussa on melko mitätön.

Lainaus:
Ja onko niin, että kun teräväpiirtolähetykset alkaa, niin nykyiset boksit jää JOKA TAPAUKSESSA käyttökelvottomiksi?? Niin ainakin kuningaskuluttajassa väitettiin!
Jep, totta puhuivat. Nykyiset digiboksit pystyvät vastaanottamaan DVB-standardin mukaista mpeg2-kuvaa, ei muuta. Teräväpiirtolähetykset tulevat olemaan jotain mpeg4 johdannaista, ja tietenkin isommalla resoluutiolla. Sitä varten sitten aivan oma boksi. Vaikka teräväpiirtolähetykset alkavatkin, niin ei vanha boksi jää hyödyttömäksi. Normaalit digilähetykset jatkuvat, teräväpiirtolähetykset tulevat vain niiden rinnalle. Ja sitten kun yle vihdoin keksii nuo teräväpiirtolähetykset aloittaa, niin onkin jo kulunut ainakin 10 vuotta.

Lainaus:
Eli onko ylipäätään turhaa panostaa boksiin vaikka 600 euroa, jos laite kuitenkin menee uusiksi joskus 6-7 vuoden päästä??!!
Kuten jo edellisessä kohdassa sanoinkin, boksi toimii aivan normaalisti teräväpiirtolähetyksistä huolimatta.

Lainaus:
Procasterin 6300c-mallia olen kaavaillut hankkivani, mutta kannattaako? Vai onko järkevintä ostaa vaikka procasterin 6100c, joka on yli puolet halvempi...
Tuo 6100c näyttää varsin pätevältä mallilta. Eiköhän sillä pärjää varsin hyvin.
batter
Newbie
_
2. toukokuuta 2007 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tämäpäs oli lohdullista kuulla, ja auttoi päätöksenteossa huomattavasti! :) Eli kun normaalit digilähetykset kerran jatkuvat, niin näin ollen boksiin voisi panostaa vähän enemmänkin,kun ei heti jää tarpeettomaksi. Tuosta 6100-mallista ehdin tässä välissä sen verran onkia selville, että siitä vissiin puuttuu usb-liitäntä...ja jos oikein olen ymmärtänyt,niin silloinhan tallennettujen ohjelmien siirto tietokoneelle ja sieltä dvd:lle ei onnistu... (?) Se liitäntä saisi kuitenkin olla, joten taitaa loppupeleissä mennä pähkäilyksi procaster 6300:n ja Topfield 5100 hdmi-boxin välillä, niihin kahteen olen päätynyt jumittamaan, enkä osaa päättää kumpi... No,molemmat varmaan hyviä, hinta vaan mietityttää... Kiitos vastauksesta,selvensi asiaa paljon!
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
2. toukokuuta 2007 @ 18:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Tuosta 6100-mallista ehdin tässä välissä sen verran onkia selville, että siitä vissiin puuttuu usb-liitäntä...ja jos oikein olen ymmärtänyt,niin silloinhan tallennettujen ohjelmien siirto tietokoneelle ja sieltä dvd:lle ei onnistu... (?)
Joo eipä kyllä siirto dvd:lle sitten onnistu. Itsekään en tuolta spekeseistä löytänyt mainintaa usb- tai firewire-liitännästä.

Lainaus:
Se liitäntä saisi kuitenkin olla, joten taitaa loppupeleissä mennä pähkäilyksi procaster 6300:n ja Topfield 5100 hdmi-boxin välillä, niihin kahteen olen päätynyt jumittamaan, enkä osaa päättää kumpi... No,molemmat varmaan hyviä, hinta vaan mietityttää...
Yksi mahdollisuus olisi vielä tuo Humax PVR-9200C, joka sai Tekniikan Maailman 22/06 -numeron arvostelussa 5 tähteä (samassa numerossa myös procaster 6300 sai samat 5 tähteä). Se on hieman edullisempi vaihtoehto kuin topfield tai procaster:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2866

Topfieldihän on erinomainen juuri noiden TAP:ien ansiosta, jotka ovat käyttäjien tekemiä ohjelmia. Itse harkitsin myös tuon procaster 6300:n ostamista, mutta kyllä toppy vei voiton. Esim. jag's epg:llä voi tallentaa ohjelmia automaattisesti hakusanan perusteella. Ei kyllä löydy muista bokseista samaa ominaisuutta. Mutta jos nuo TAP:it ei kiinnosta, niin Humax, Topfield ja Procaster on suunnilleen samoilla viivoilla. Muistathan vielä, että TF5100 hdmi-versiossa on audio-bugi analogisilla liitännöillä. Kuuluu kuulemma napsahdus minuutin parin välein. Vika on suurimmassa osassa bokseista, tosin hdmi:llä ei ole mitään ongelmaa.
batter
Newbie
_
2. toukokuuta 2007 @ 19:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta naksumisesta olenkin lukenut...Muistaakseni dvd-plazalla siitä oli pitkät keskustelut. Mutta jos ongelmaa ei hdmi-liitännällä ilmene, niin eihän sitten mitään hätää. Hyvä tietää tuokin! Taidan alkaa kallistua toppyn puoleen... ja näkyi olevan tarjous digiboksikauppa.fi:ssä,justiin tuo toppyn 5100pvrc hdmi-malli maksaa 569 euroa, ja kaupan päälle johtopaketti,jossa scart, usb-kaapeli ja hdmi-kaapeli. Kuulostaisi hyvältä tarjoukselta,tekeehän nuo johdotkin lisähintaa, jos ne joutuisi erikseen ostamaan. Vielä pitää kuitenkin tovi miettiä, ennen kuin tilaukseen pistän.
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
2. toukokuuta 2007 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo on kyllä ihan hyvä tarjous kun tulee johdot mukana. Ehdottomasti kannattaa tilata sieltä, jos tarjous on vielä voimassa. Täältä näet kuitenkin boksin hinnan eri kaupoissa:

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/56656

Näyttäisi että tuota halvemmalla sitä ei mistään edes saa.

afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > digiboxi hdmi liitännällä?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy