User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 21.5.2025 / 01:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > tyhmälle apua.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tyhmälle apua.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Solai
Newbie
_
16. huhtikuuta 2007 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritän tässä pikaisesti etsiä jonkinlaista apua työkoneen kautta koska nettiä minulla ei ole enää kotona.

Ongelma on juuri siinä, palasin muutaman päivän lomalta jona aikana läppärini oli lepotilassa. Kun yritin sitä käynnistää se kertoi minulle että palautustiedot pitäisi poistaa ja käynnistää kone uudelleen valikon kautta. (Tai jotain.)

No koska, kuten tässä on kai käynyt ilmi, en osaa tehdä tietokoneille mitään en osannut hallita tilannetta selkeästi oikein, en tuntunut pääsevän minnekään edes yrittämään poistamaan niitä palautustietoja tai mitä ovatkaan.

Ainoa minne pääsin oli bios setup utility. Tein siellä jotain, en mielestäni mitään kauhean vaarallisen tuntuista. Kone aukesi yllättäen ihan nätisti kun tarpeeksi räpläsin sitä mutta netti oli katki.

Minulla on langaton yhteys ja tämän tiedän nyt sen lisäksi että netti ei vaan toimi: messengerini sanoo ettei käyttämäni tietokoneen ip-osoite kelpaa. Yhteyden vianmääritys ettei windows hallitse tietokoneen langattomia verkkoja. Yhteyden korjaus siitä yhdestä napista ei toimi ja olen yrittänyt sen ohjatun helpin kautta tehdä vaikka mitä juttuja mutta mikään ei tunnu auttavan.

Minulla ei ole tietokonetaitoista miestä tai muuta helppoa keinoa saada kone korjattua. Onko ainoa neuvoni kutsua kallis tietokonehelppi kotiini korjaamaan tämä ongelma vai onko jotain jota voisin vielä itse yrittää?

Lasku on maksettu.
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
16. huhtikuuta 2007 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noilla tiedoilla, boottaa ja painele käynnistyksen aikana f8. Avauntuvassa valikossa nuoli näppäimillä-> viimeiksi toiminut kokoonpano "enter".

Mites järjestelmän palautus?

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

samfin
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. huhtikuuta 2007 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Enpä tiedä noista langgattomista yhteyksistä juuri mitään, mutta olisiko siinä myös joku purkki minkä voi buutata, niin voisi löytää ip osoitteen uudelleen. Itsellä kun on jotain häikkää adsl boxin kanssa eikä löydä ip osoitetta, niin ainut vaihtoehto on modeemin buuttaaminen (virrat pois ja takaisin).

Lainaus:
Yhteyden korjaus siitä yhdestä napista ei toimi

Tuo ei meikäläiselläkään ole vielä ikinä toiminut.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. huhtikuuta 2007 @ 20:08

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > tyhmälle apua.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy