User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.9.2025 / 07:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > miten testata koneen kykyä. ja nostaa rasitus lämmöt ylös.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miten testata koneen kykyä. ja nostaa rasitus lämmöt ylös.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
22. huhtikuuta 2007 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
elikäs..

niinkun otsikko sanoo.. kun nyt alkaa oleen kone kasassa. ja hiukan olen lukenut arvostelua tuosta p150 120 takatuulettimesta. eli metelöi kun iskee paljon kierrosta..

olisi kiva testtata paljonko tästä nyt sit irtoo vääntöä. mutta myöskin samalla saada koneen Lämmöt niin ylös kun ne nyt rasituksessa nousee..
joten saisin katsottua lisäänko tuohon eteen pari pikku flektii tuomaan viileetä sisään niin ei tarvii sitä takatuuletinta pitää täysillä ja sais pidettyy äänet ja koneen aisoissa..

Eli milläs ohjelmalla tuota näyttökorttia ja prossua sais rasitettua mah tehokkaasti.

tuossa ab9 emossa on tuo guru jolla noiden lämpöjen seuraus on mahdottoman helppoa. aika kiva ohjelma .:)

ja mikäs olis sit kunkin ohjelman NS. hyvät arvot.. eli sai hiukan osviittaa millasen mopon olen saanut kasaan..

paketti nyt on jo kaikille tuttu :D

astec p150 (430w neo he)
2x1gb 800 mhz ddr2
GF 8800 gts 320mb overclocked
abit ab9 pro
C2D E6420 potkuri--> freezer 7 pro
x-fi soundblaster extrememusic
seagate barraguda 320gb 7200.10

niih ja käyttis on xp.

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
22. huhtikuuta 2007 @ 10:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiva kone kylla. Tuo testaaminen on turhaa jos et ole kellottanut mitaan. Noita testiohjelmia kaytetaan vakauden testaamiseksi kun on kellottanut.

3Dmark06 voit testailla paljon tulee pojoi. Kellotas toi E6420 sinne 3ghz niin kone huutaa hosiannaa :D

Paljos lammot Freezer 7 Prolla sulla?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. huhtikuuta 2007 @ 10:28

Senior Member

1 tuotearvio
_
22. huhtikuuta 2007 @ 10:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos prosessoria haluat rasittaa, niin sen voi tehdä vaikkapa orthos-nimisellä ohjelmalla.

lol
Member
_
22. huhtikuuta 2007 @ 10:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ilmoittelen lämpöi kun niitä saan tietooni.. prossu tuleepi nimittäin maanantaina käsiini :) joten sit alkaa armoton testaus..

Juu niin idea mulla olikin tuossa tuon koneen rasittamisen kanssa että saisi tietää paljonko lämpö nousee kotelon sisällä. Jos nousee hiljaisilla kotelo tuuletus nopeuksilla suureksi. olin suunnitellut 2x 92mm potrureita koneen etupaneeliin jolloin laskee lämmöt.

tokihan sitä sais varmaan kun iskis supreme commanderin herkut täysille.? mut käykö se muun kun tuon 3d kortin päälle..

ja sit kun en vieläkään tiedä miten mun pitäs se virta työntää tolle gf 8800 selle.

kun ei tyhmä tiedä sähköstä muuta kun et se on sinistä ja sattuu.

eli virta sen omaan virtapiuhaan jossa on 2 päätä. niin molempiin virtaa?
jos niin molempiin virtaa omasta piuhasta virralta. vaiko saako se saman verran mehua jos laittaa molemmat klipsut samasta piuhasta.
mun järki sanoo ettei sais silloin niin paljoo. mut paljonko se sit haluu.?

eniten tuon koneen kasaamisessa tuli ongelmia noiden virta piuhojen kanssa. Muuten tuo oli varsin helppoa.

edit.
no sithän tuo vasta lämpöö tuottaisikin kun iskis kellot 3 ghz.
mut tuskin tarvitsen viel sellaista tehoa. vai :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. huhtikuuta 2007 @ 10:36

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
22. huhtikuuta 2007 @ 10:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
edit.
no sithän tuo vasta lämpöö tuottaisikin kun iskis kellot 3 ghz.
mut tuskin tarvitsen viel sellaista tehoa. vai :)
lammot pysyy loistavan alhaalla 3ghz, itella oli E6300 2,8ghz ja toi Freezer 7 Pro ja lammot 36 34, ja sorsassa ei yli 40 asteen yli menty. Nyt laskin kellot 2,7ghz koska muistit on sen verran paskat etta kaataa koneen korkeilla kelloilla. 2,7ghz ja nyt lammot 36 33

ja muista etta E6420 on 8 kerroin eli helpompi kellottaa kun E6300.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. huhtikuuta 2007 @ 10:46

Senior Member

1 tuotearvio
_
22. huhtikuuta 2007 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäisiköhän tässä itsekkin tuollainen freezer hommata. Onko miten hintava, ja onko asennus vaikeaa thtorsten?

lol
Limasika
Senior Member

1 tuotearvio
_
22. huhtikuuta 2007 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tökkäät siitä poweristasi sen 6 pinnisen lisävirtapiuhan näyttikseen kiinni ja thats it, mitään adaptereita ei sun tarvi käyttää kerran powerista jo tarvittavat piuhat löytyy.

Laita SP2004:stä Small FFTs testi raksuttamaan 1 prioriteetilla, niin saat rasitettua prossua mahdollisimman paljon → korkeimmat lämmöt.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. huhtikuuta 2007 @ 10:49

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
22. huhtikuuta 2007 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti smaga:
Pitäisiköhän tässä itsekkin tuollainen freezer hommata. Onko miten hintava, ja onko asennus vaikeaa thtorsten?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19376 Ite kavasin hakee verkkokaupasta. Asennus on helppoa, painat vaan kumitapit socketin reikiin kunnes kuuluu naps. Pysyy tukevasti kiinni.

http://www.newegg.com/Product/ProductRev...N82E16835186134

Tyytyvaisia on omistajat

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. huhtikuuta 2007 @ 10:57

Member
_
24. huhtikuuta 2007 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Termos..

nonni nyt on uusi rauta alla.. meni koko helvetin päivä että sain jonkinlaisen winukan futaan ja tääkin on nyt mun edellisen koneen kovalevyllä ollut vindows..

ei perkule tunnista oikein emoo.. mut toimii nyt ilman hirveitä ongelmii..

MUT mie rakastan tätä jo nyt..

tuo guru on aivan loistava.. sil saa säädettyy kelloja jo windowsissa ja siihen sit samaan vaikka lisää potkuu tuuletukseen yms...

c&c3 täysillä karkeilla ei tunnu missään.
armyykin voi kiskoo maksimeilla ja on aikas kivan näkönen kun on tottunut paskimpiin graffoihin yms :D ja vaikka kuinka olen yrittänyt ei taho nousta prossulämmöt yli 40 asteen. :D

AfterDawn Addict

10 tuotearviota
_
25. huhtikuuta 2007 @ 03:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Eli milläs ohjelmalla tuota näyttökorttia ja prossua sais rasitettua mah tehokkaasti.
Uudella AtiToolilla pystyy kellottaa myös Nvidian näyttiksiä ja kun tosta ohjelmasta laittaa sen 3d karvanopan pyörimään niin prossun käyttö nousee sataan ja rupee lämmöt nousee (prossusta ja näyttiksestä)!

Tolla itse olen ainakin kattellu mihinkä asti lämmöt prossussa ja näyttiksessä nousee.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 03:49

Mainos
_
__

_
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. huhtikuuta 2007 @ 09:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArcDucK:
Termos..

nonni nyt on uusi rauta alla.. meni koko helvetin päivä että sain jonkinlaisen winukan futaan ja tääkin on nyt mun edellisen koneen kovalevyllä ollut vindows..

ei perkule tunnista oikein emoo.. mut toimii nyt ilman hirveitä ongelmii..

MUT mie rakastan tätä jo nyt..

tuo guru on aivan loistava.. sil saa säädettyy kelloja jo windowsissa ja siihen sit samaan vaikka lisää potkuu tuuletukseen yms...

c&c3 täysillä karkeilla ei tunnu missään.
armyykin voi kiskoo maksimeilla ja on aikas kivan näkönen kun on tottunut paskimpiin graffoihin yms :D ja vaikka kuinka olen yrittänyt ei taho nousta prossulämmöt yli 40 asteen. :D

Kannattaa Biosista heittaa nain aluks vaikka 3ghziin toi E6420, menee aika heittamalla.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > miten testata koneen kykyä. ja nostaa rasitus lämmöt ylös.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy